Підсумковий урок на тему:"Африка"

Перегляд файлу

                  Підсумковуючий урок на тему:Африка
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з розділу «Африка»; розвивати вміння робити висновки, аналізуючи інформацію; вдосконалювати вміння та навички роботи з картами; виховувати інтерес до предмета, відповідальність і товариськість.

Тип уроку: урок перевірки та узагальнення знань.

Обладнання: фізична карта світу, контурна карта, тестові завдання, картки «Фрагменти річок», картки з тваринами та рослинами Африки, светр, парасолька, тепла куртка, футболка, окуляри від сонця.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Закінчивши розділ «Африка», ми проводимо підсумковий урок у вигляді ярмарку. Ярмарок незвичний, на ньому товар — ваші географічні знання, а гроші, за які купуватимемо їх, — бали. Закон ринку — той, хто виробляє, намагається якнайдорожче продати свій результат праці. Ви упродовж місяця плідно працювали над розділом. Тож бажаю якомога дорожче продати свій результат праці. Є учні, які за тему отримали автоматично високі бали. Вони вирішили приєднатися до мене в ролі покупців, бо говорять, що знань не буває багато.

Наш ярмарок містить шість рядів товарів.

Гроші у нас — це кольорові фішки. Червона фішка — повна відповідь на питання; жовта — 1/2 відповіді; зелена — був прояв думки. Відповідно: червона фішка — 1 бал, жовта — 0,5 бала, зелена — 0,2. Наприкінці уроку ми порахуємо кількість балів. (Учні-купці готуються перед уроком. Учні повинні з’ясувати систему оцінювання, швидкість перевірки та узгодженість дій.) 

Ви отримаєте аркуші, на яких ви відмітите знаком «+» правильну відповідь, або стрілочками з’єднаєте відповідність у тестах. Після чого помічники перевіряють відповіді по заздалегідь підготовлених шаблонах, а ми з вами працюємо над наступним завданням. Хід виконання інших завдань пояснювати в міру виконання роботи.

IІІ. ПЕРЕВІРКА ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

  • 1-й ряд «Розминка»

4 бали за тести: 2 бали — вибрати правильну відповідь; 2 бали — установити відповідності.

1. Знайдіть помилку. Материк Африка перетинається:

А Північним тропіком;

Б Південним полярним колом;

В екватором.

2. Крайня південна точка — мис:

А Альмаді;

Б Аґульяс;

В Доброї Надії.

3. Вологі екваторіальні ліси називають:

А гілеєю;

Б саваною;

В оазою.

4. Серед озер Африки найбільшу площу водної поверхні має:

А Танґаньїка;

Б Чад;

В Вікторія.

5. До зони альпійської складчастості належать гори:

А Капські;

Б Драконові;

В Атлаські.

6. На території Африки переважають такі форми рельєфу:

А низовини;

Б височини;

В гори. 

7. Установи відповідності:

7.1.

Є. Ковалевський

Першим перетнув пустелю Калахарі

Д. Лівінґстон

Установив, що Білий Ніл бере початок з озера Вікторія

Геродот

Перший європеєць, який був біля витоків Білого Нілу

Г. Стенлі

Перший залишив у письмовій формі відомості про Африку

 

7.2

Атлаські гори

Давня платформа

Кіліманджаро

Східноафриканський грабен

Ефіопське нагір’я

Східноафриканське плоскогір’я

Драконові гори

Молодий масив кайнозойської ери

 

  • 2-й ряд «Диктант» 

0,1 бала — правильна відповідь. З’ясувати для себе, про який географічний об’єкт ідеться, і нанести його на контурну карту, ставлячи відповідну цифру:

1. Голковий

2. Ґібралтарська

3. Червоне море

4. Ґвінейська

5. Сомалі

6. Канарська

7. Аденська

8. Баб-ель-Мандебська

9. Мозамбіцька

10. Мадаґаскар

  • 3-й ряд «Візьми потрібні речі»

На окремому столі лежать речі: светр, парасолька, тепла куртка, футболка, окуляри від сонця. Піднімають предмет із номером. У таблицю потрібно поставити номер речі в тих колонках і відповідно до тих кліматичних поясів, де цей предмет вкрай потрібний. (2 бали) 

Кліматичні

пояси, області;

комплекси гір

Упродовж

року

Улітку

Узимку

Екваторіальний

 

 

 

Субекваторіальний

 

 

 

- Тропічний:

континентальний

- морський

 

 

 

Гори:

- Атлас;

- Кіліманджаро;

- Драконові

 

 

 

 

  • 4-й ряд «Лото»

Кожному учню роздають фрагмент карти з річками (розрізана на квадрати карта).

Учні повинні назвати річку й назвати її особливість: географічне положення, басейн, протяжність, притоки, живлення, наявність водоспадів тощо. (2 бали) 

  • 5-й ряд «Поверніть тварини і рослини додому»

Роздають картки з тваринами та рослинами, які наявні в Африці. Треба на контурну карту вписати три тварини, три рослини та ґрунти відповідно до місць їхнього розміщення. (2 бали)

  • 6-й ряд «Анаграми»

Кожному учню роздають одну надруковану анаграму з теми: «Раси та народи». Треба визначити, про який народ ідеться, де він проживає. (1 бал)

«ибара», «иреббер», «регитуа», «каринериаф», «тинило», «сітут», «їмепиг», «анбут», «нишмебу», «опифіе», «ласігамайці»

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

Учні-купці підсумовують бали.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку