Атмосфера
Мета: перевірити знання, уміння, навички учнів з теми «Атмосфера» та виявити рівень засвоєння матеріалу; розвивати логічне мислення, уміння учнів застосовувати набуті знання; виховувати самостійність.
Тип уроку: урок контролю і корекції знань.
Обладнання: фізична карта світу, атласи.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Виконання контрольної роботи
Варіант І
1. Для морського типу клімату характерні:
а) спекотне сухе літо та холодна зима;
б) прохолодне літо та м’яка зима;
в) холодне вологе літо та холодна зима.
2. Днем літнього сонцестояння є:
а) 22 червня; б) 22 грудня; в) 21 березня; г) 23 вересня;
3. Нижній шар атмосфери називається:
а) стратосферою; б) тропосферою; в) мезосферою;
4. Назвіть кліматотвірні чинники.
5. Що таке атмосферний тиск? Як він змінюється з висотою? Визначити, чому дорівнює відносна висота гірської вершини, якщо біля її підніжжя барометр показує 740 мм, а на вершині — 440 мм.
6. Що таке водяна пара? Від чого залежить кількість водяної пари у повітрі? Яка відносна вологість повітря, якщо за температури +10 °С у ньому міститься 5 г водяної пари?
7. Використовуючи дані, побудуйте розу вітрів за місяць:
Напрямок вітру |
Північний |
Північно-
східний |
Східний |
Південно-
східний |
Південний |
Західний |
Південно-
західний |
Північно-
західний |
Кількість днів |
5 |
4 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
5 |
Варіант ІІ
1. Прилад для вимірювання температури:
а) барометр; б) термометр; в) флюгер.
2. Днем весняного рівнодення є:
а) 22 червня; б) 21 березня; в) 23 вересня; г) 22 грудня.
3. З висотою температура повітря в тропосфері:
а) знижується; б) підвищується; в) залишається сталою.
4. Назвати елементи погоди.
5. Що таке вітер? Які причини виникнення вітрів? Намалювати схеми утворення бризів і мусонів.
6. Що таке хмари? Які основні види хмар розрізняють? Які опади випадають із хмар? За яких умов?
7. Побудуйте діаграму залежності опадів і напряму вітру за січень. (Використати календар погоди.)