Підсумковий урок «Народні та літературні казки»

Про матеріал
До Вашої іваги розробка підсумкового уроку з теми «Народні та літературні казки». Протягом уроку учні заповнюють плакат-інфографіку, узагальнюючи всі отримані раніше знання. Зображення плакату додається
Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок «Народні та літературні казки»

Мета: узагальнити знання учнів з теми, навчити аналізувати, систематизувати вивчене та застосовувати знання,: розвивати творчі здібності, навички виразного читання; виховувати кращі людські риси засобами народної педагогіки

Обладнання: комп’ютер, телевізор, дошка, картки з завданнями, ватман, фломастери, роздрукована на листі формату А1 основа для інфографіки

 

Хід уроку:

 

І. Організація класу

 

Гра «Мій настрій»

Вчитель називає настрої та стани, а учні плескають, якщо це відповідає їхнім почуттям

-         В мене гарний настрій

-         Я почуваюся нормально

-         В мене поганий настрій

-         Я бадьорий

-         Я кволий

-         Я готовий працювати

-         Я трішки хвилююся

Вчитель корегує настрій та налаштування учнів відповідно до їхніх відповідей

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Наша мета – створити інфографіку (Додаток 1) для наступних класів, що вивчатимуть тему «Казки».

Як ви думаєте, що таке інфографіка?

ІІІ. Актуалізація опірних знань

МОЗКОВИЙ ШТУРМ:

-         Для початку давайте згадаємо, що таке казка

Відповідь учнів. Позначити в інфографіці

-         Які два різновиди казок ми знаємо?

-         Відповідь учнів. Позначити в інфографіці

 

-         Що таке народна казка?

Позначити в інфографіці

 

-         Що таке літературна казка?

Позначити в інфографіці

 

  1. На які тематичні  групи поділяються усі казки? (фантастичні, про творин, соціально-побутові)
  2. Відповідь учнів. Позначити в інфографіці

 

 

  1. ВІДЕО.

Завдання: переглянути відео-фрагмент і сказати, який із вивчених творів вам нагадує побачений уривок. Вказати вид відгаданої казки

Позначити в інфографіці

Отже, ви змогли розподілити казки на народні та літературні, зважаючи нате, хто їхнім автором. Але це не єдині ознаки.

  1. Розподілити, яка з ознак належить до літературних казок, яка – до народних, а яка – спільна. Майте на увазі, що в кошику є фальшиві ознаки
  2. Остання ознака – повчальний зміст. Як ми це розуміємо?

Позначити в інфографіці

  1. В зошиті записати назву улюбленої казки, вид, визначити тему та ідею, а також вказати, чому вона тебе навчила
  2.  
  3. Презентація проекту «Казки 5 класу». Прочитати казку Ярославської Валерії
  4.  
  5. Домашнє завдання
  1. Гра «Правда-неправда»

Назвати факти про повчальний зміст казки. Учні підіймають догори відповідно червоні та зелені картки.

-«Аля з країни Недоладії» - народна казка

- Літературні казки мають сталий (постійний) текст

- Кожна казка має повчальний зміст

- Казка «Мудра дівчина» вчить нас обманювати старших

- Казка «Яйце-райце» належить до соціально-побутових

- Гіпербола – це перебільшення

- Хуха-Моховинка була мишею

- В Плаксія було три доньки

- Фарбований Лис видавав себе за царя

- Літературний портрет – це зображення персонажа у підручнику з літератури

-Нам невідомо, як виглядає Хуха-Моховинка

- Казка «Фарбований лис» має аналог у світовій літературі. Який?

Казку «Цар Плаксій та Лоскотон» Василь Симоненко написав для свого онука

-         Персонажі цієї казки поділяються на позитивні і негативні

-         Добро завжди перемагає у казках

-         Казки можуть навчити чогось тільки дітей

-          

IV. Підсумок уроку

Підбиття підсумків

Оцінювання навчальної діяльності учнів


Додаток 1

 

1

 

docx
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку