19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Підсумковий урок "Осінній вернісаж"

Про матеріал
Підсумковий урок з теми «Осінні фантазії» з навколишнього світу у 2-му класі за технологією «Росток» Пушкарьової Т.О.
Перегляд файлу

Підсумковий урок

 

Тема: Осінній вернісаж (Підсумковий урок з теми «Осінні фантазії» з навколишнього світу у 2-му класі за технологією «Росток» Пушкарьової Т.О.).

Мета: Розширити знання про пору року осінь.

Формувати природознавчу компетентність учнів, розуміння взаємозалежностей у природі, цілісності і єдності реального світу.

Розвивати творчий потенціал дітей, уміння формулювати і висловлювати особисту думку.

Виховувати любов до рідної природи.

Обладнання: Комп’ютер, предметні картинки.

 

 

План уроку

  1. Організація класу.
  2. «Подорож» - квест.
  3. Повідомлення теми і мети уроку.
  4. Робота над темою:
  1. Складання «Кластера».
  2. Творча гра «Плутанка».
  3. Фізкультхвилинка.
  4. Перегляд мультфільму.
  5. «Фішбоун». Чому восени опадає листя?
  1. Підсумок уроку.
  1. Вправа «Мікрофон».
  2. Самооцінювання «Сходинки сподівань».

 

 

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. Організація класу.

- Доброго ранку діти!

- Станьте біля своїх парт обличчям один до одного, візьміться за ручки. Тепла, щира усмішка додасть вам гарного настрою, а дотик долоньки зміцнить нашу дружбу і сьогоднішній урок навколишнього світу буде для вас яскравим, цікавим і захоплюючим.

ІІ. «Подорож» - квест.

  • А зараз погляньте на екран і уявіть себе серед мішаного лісу.

Погляньте як опадають кленові листочки. Вони не просто падають, вони сплітаються у пишні віночки, які одягають на голови лісові мавки, а березові листочки плетуть довгу «дівочу косу», довгу, як осіння ніч, а тремтливі рожеві листочки осики складають розкішний букет, який пахне підосичниками. А листочки дуба ... Ні, про красу лісу можна говорити безкінечно …

- Але осінь гарна не тільки в лісі. Вона зараз добре господарює в садах та на городах.

- Зараз усі підніміться вийдіть до дошки. Кожному я роздаю картинки із зображенням овочів, фруктів. На першу літеру вашої картинки ви підбираєте епітет (ознаку) до слова осінь. (наприклад: гарбуз – гарна, яблуко – ясна, терен – тепла і т.д.), по черзі називаєте і займаєте місця в своїх групах згідно картинки: овочі та фрукти.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Дуже гарні слова ви сказали про осінь. Я, думаю, ви вже здогадалися, чому ми стільки говоримо про цю пору року. Адже сьогодні ми проводимо підсумок уроку з теми «Осінь» і назвемо його «Осінній вернісаж».

- А що таке вернісаж? (вистава, демонстрація чогось).

- Так, діти. Адже сьогодні на уроці ми пригадаємо, покажемо, розкажемо та продемонструємо все, що ми знаємо про цю пору року, а також дізнаємося щось нове і цікаве.

 

IV. Робота над темою.

1. Складання «кластера».

- Діти, скажіть, а що для вас постає в уяві, коли постає слово осінь (це пора року, це початок начального року, це збір урожаю і т.д.).

- А зараз ми складемо малюнковий кластер.

- Кожна група на партах моє конверти, відкрийте його і подивіться над якими завданнями ви будете працювати.

(У конвертах даються підтеми: Осінь як пора року, Осінь – господиня (збір урожаю), Осінь – початок навчального року. Діти малюють малюнки до своїх тем. На дошці запис:

 

 

 

  Всі малюнки прикріплюємо біля кожної теми магнітиками.

- Хто вже закінчив свій малюнок прикріпіть його на дошці. (Діти прикріплюють малюнки).

- З ваших малюнків видно, що ви не тільки намалювали шматочок осені, а й показали своє відношення до осені, свій настрій.

- Ось який гарний вернісаж у нас вийшов.

2. Творча гра «Плутанка».

- А тепер кожна група отримує кленові листочки. На зворотньому боці запишіть одне слово, будь-яке, але щоб воно було пов’язане з осінню. Воно може означати і предмет, і ознаку, і дію. (Діти пишуть слово).

- Я збираю листочки, перемішую і повертаю кожній групі певну кількість (в залежності від кількості учнів у кожній групі).

- Ви читаєте слова і разом складаєте віршик використовуючи ці слова. (Діти пишуть вірші).

- Зачитайте свої поетичні рядочки.

- Всі розумнички. Гарно потрудились. Давайте перепочинимо.

3. Фізкультхвилинка.

4. Перегляд мультфільму.

-   Ми сьогодні багато говорили про листя дерев. А чому листя опадає? Перегляд мультфільму допоможе нам зрозуміти – що зумовлює зміни в житті рослин?

5. «Фішбоун». Чому восени опадає листя?

- А зараз пропоную зручно сядьте, заплющіть очі і уявіть себе на березі річки.

«… Світанок. У небі чується журавлине курликання, легенький вітерець грається з різнобарвними листочками, стримуючи їх. У річці чується булькання води. То величезний короп б’є хвостом по воді. А тепер глибше вдихніть запах багаття та відчуйте смок риб’ячої юшки. Як гарно навкруги.»

- Не просто так я згадала рибу. Ось ця риба (подивіться на екран) допоможе нам вирішити проблему – чому ж восени опадає листя?

- Згадайте, шо пояснила маленькій Чомучшці мама?

- А тепер все це відобразимо на нашому малюнку.

 

 

   

                                                                                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

- Тепер ми бачимо, які причини зумовили зміни в житті дерев і це привело до красивого явища природи, яке називається листопад.

V. Підсумки уроку.

1. Вправа «мікрофон».

- Чого навчилися ви сьогодні на уроці?

- Дайте відповіді, використовуючи слова: «Я вмію», «Я знаю», «Я ціную»… (Діти передають мікрофон і по черзі відповідають)

- Яке проблемне запитання ми вирішили на уроці?

- Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?

2. «Сходинки сподівань». Самооцінювання.

- Чи справдилися ваші очікування?

(Діти ставлять чоловічків на певну сходинку)

  • Розумнички. Ви багато чого взяли для себе з цього уроку і я вдячна вам за вашу уважність, активність, емоційність.

 

doc
Додано
2 квітня
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку