20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок для 3 класу на тему: "Людина створена щоб творити добро!"

Про матеріал
Конспект уроку з навчальної дисципліни Я у світі "Людина створена, щоб творити добро!" У розробці представлені завдання для всебічного розвитку дітей
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Я У СВІТІ»

Тема: Людина має творити добро.

Мета: продовжити формувати уявлення про доброту; вчити робити правильний моральний вибір; збагачувати словник дітей, з’ясувати сутність понять добрий, милосердний, співчутливий, виховувати доброзичливість, любов.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи і прийоми: бесіда, розповідь, пояснення, інтерактивний метод «Кубування», аналізування, виділення головного, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.

Обладнання: слайдова презентаці, роздатковий матеріал (червоні та чорні серця, прислів’я), ілюстрації добрих справ.

Література: програма «Я у світі», підручник, методична література: «Мій конспект», М.О. Володарськога, 3 клас.

     Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

- Добрий день, діти! Сідайте!

- Діти, який сьогодні день? (сонячний)

- Чи подарувало нам радість сонечко? ( так)

- Зобразіть на своїх обличчях радість.

- Діти, ану погляньте на один одного в класі. Здається дехто із вас трішки засмучений, давайте піднімемо один одному настрій.

- Скажемо по черзі одне одному приємні, теплі слова.

- Тепер погляньте на мене, здається, я тепер бачу обличчя щасливих людей. Тож почнем працювати разом із гарним настроєм.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 

  1. Бесіда.
  • Діти, сьогодні ми відправляємося в країну Людських чеснот. Людину прикрашають чесноти. Добре серце і щира душа – це те, що повинно бути притаманне кожній людині.
  • А які ви знаєте людські чесноти?
  • А які притаманні саме вам?
  • Правильно. Але є одна чеснота, яка дійсно робить людину людиною, і нам хочеться щоб усі хто нас оточує мали цю чесноту.
  • А до якої людської чесноти, ми сьогодні завітаємо в гості, ви дізнаєтесь коли розгадаєте ребус.

2. Розв’язування ребуса. (на слайді)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні ми завітаємо в гості до Доброти. Навчимося бути доброзичливими та ввічливими. Будьте активні та уважні, адже здобутті знання знадобляться вам в майбутньому та в у спілкуванні з іншими людьми.

ІУ. Сприймання і усвідомлення навчального матеріалу.

  1. Розповідь.
  • Діти, послухайте розповідь, і скажіть про що йде мова в тексті?

Кажуть, що весь світ стоїть добром людського серця. Злі й недобрі почуття пригнічують та нівечать наші душі. А доброта творить, відроджує, лікує.

Люди, що оточують нас різні. Одні з них – прив’язані, чуйні, доброзичливі. Інші – байдужі, бездушні, сердиті. І їх ставлення до нас робить довкола такі зміни! Ми по-іншому відчуваємо і сприймаємо все навколо: барви, звуки, настрій.

У світі разом із любов’ю, добротою, милосердям, на жаль, ще є багато зла. Свідомо чи ні, але чимало людей чинять зло бездумно, не замислюючись про наслідки своїх дій. І вам мабуть не хочеться зустрічатися з такими людьми, і самі ви не хочеться бути такими людьми.

  • Отже, діти, про що ви тільки що почули? ( про доброту)
  • Всі люди одинакові чи різні? (ні)
  • Як ви вважаєте, в якому світі краще жити в доброму чи злому світі?
  1. Словникова робота.
  • А як вирощувати в своїй душі доброту, ви зараз дізнаєтеся.
  • Діти, а чи знаєте ви, що таке добро?
  • Добро – корисна справа, усе позитивне в житті людей.
  • Добро в серці народжу доброту в душі.
  • Доброта – чутливе ставлення до людей.
  • А прагнення творити добро породжує доброзичливість.
  • Доброзичливість – це така риса людського характеру, яка формується під впливом прагнення творити добро.
  • Поряд з добротою крокує лише милосердя.
  • Милосердя – це співчутливе ставлення до оточуючих.
  • Отже діти, добро, доброта, доброзичливість, милосердя – це ключові слова нашого уроку.
  1. Робота над прислів’ями.
  • А зараз ми будемо формувати у наших серцях доброзичливість.
  • На ваших партах лежить аркуш паперу, на яких знаходиться завдання. Вам потрібно із слів утворити прислів’я і пояснити його значення.
    1.        Робота в парах.
  1. Де є добрі люди, там біди не буде.
  2. Добра не та людина яка вміє робити добро.
  3. У людини з добрим серцем святла душа.
  4. На зло відповідай добром.
  5. Не пам’ятай зла, сам добріший будеш.
  6. Від добра ніхто не тікає.

У. Фізкультхвилинка.

Буратіно потягнувся,

Раз – нагнувся, два – нагнувся,

Руки в сторони розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки встати.

  • Діти, а хто з героїв цієї казки має добре і зле серце?

УІ. Закріплення навчального матеріалу.

  1. Мовна гра «У якому вчинку живе добро?»
  • Діти, добро і зло живуть у хатинці яка називається серцем. Якщо людина робить добрі вчинки, то її серденько веселе, радіє і стає червоним, а коли погані, то серденько сумує і чорним.
  • На ваших партах лежать червоні та чорні серця. Я буду показувати вам малюнки із різними ситуаціями. Ваше завдання оцінити ситуацію за допомогою сердець. Якщо людина робить добрі вчинки, то підніміть вгору червоне серце.
  1. Дослід «Яке в людини серце?»
  • Діти скажіть, що ви бачите? (склянку води)
  • Це серця людей, які роблять добрі вчинки, співчувають комусь, завжди прийдуть на допомогу.
  • А що ви бачите тепер? (чорну воду)
  • А це серце злої людини, яка не прагне робити добро іншим, лише шкоду та проходить повз чужу біду, завдає біль іншій людині.
  • Отже, якщо ви хочете мати чорне серце, то не спричиняйте зла, не будьте скупими на добрі слова, говоріть їх один одному щодня.
  • Навіть це чорне серце, може стати добрим і прозорим, як ще вода.
  1. Обговорення ситуацій.
  • А тепер ми розглянемо декілька ситуацій, і спробуємо їх пояснити.

Ситуація №1

Вовк тікав з лісу, біг повз село, побачив на тину кота та й каже:

  • Котику-братику, скажи, хто з ваших людей добріший, щоб мене сховали. Бо за мною стрільці женуться.

Кіт каже:

  • Піди до Петра, - добрий чоловік.
  • Правда, що добрий, та я в нього вівцю украв, - одказав вовк.
  • Ну, - говорить кіт, - то йде до Дмитра – гарна людина.
  • Та він сердитий на мене за гусей.
  • Погана справа! Ну то до Семена.
  • То я ж у нього мене з’їв.
  • Ну, - каже кіт, - коли ти такий, що всім шкоди наробив, то хто ж тебе сховає?

Питання:

  • Чому вовка ніхто не сховав?
  • Чи правильно поводився вовк з іншими?
  • У вовка переважають добрі чи погані вчинки?
  • А щоб ви порадили вовку, щоб уникнути такої біди?
  • Отже робіть людям добро, то й вони його зроблять вам.

Ситуація №2

Одного разу Добро прийшло в гості до Зла. Зло стало пригощати Добро чаєм, але в кухлик замість цукру поклало сіль.

Добро спробувала сіль, але нічого не сказало: «Щось цукор у вас несолодкий. Візьміть гроші, купіть собі цукру до чаю».

Зло все переколись, але робити нічого, довелося взяти гроші.

Так Добро віддячило Злу добром на зло.

Питання:

  • Чи правильно вчинило Зло?
  • Яке можна дібрати прислів’я, до цієї казки? (На зло відповідай добром.)
  1. Створення дерева доброти.
  • Діти на ваших партах лежать маленькі долоньки. Запишіть на них доброзичливі слова, які хочеш побажати своїм товаришам та прикріпіть їх до дерева.
  1. Перегляд відео. (https://www.youtube.com/watch?v=kqQbds83g0g)
  •  Перегляньте відео і скажіть що сталося між дорослими?
  • Чи наслідували діти дорослих?

УІІ. Підсумок уроку.

  1. Гра «Кубування».
  • Діти, про що ми сьогодні говорили?
  • У світі краще жити добрій чи злій людині?
  • Які має риси людина з добрим серцем?
  • Які має риси людина із злим серцем?
  • Що таке доброта?

 

 

docx
Додано
17 квітня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку