Урок математики в 1 класі за темою "Називаємо компоненти та результати дії додавання («перший доданок», «другий доданок», «сума»). Складання рівностей"

Про матеріал

Розробка уроку математики в 1 класі за темою "Називаємо компоненти та результати дії додавання («перший доданок», «другий доданок», «сума»). Складання рівностей" відповідає діючій програмі та підручнику з математики С.О. Скворцової та О.В. Онопрієнко. Конспект містить завдання для "Щоденних 3", що рекомендовані для використання на уроках в 1 класі, також завдання з використанням "Лего-цеглинок".

Перегляд файлу

Тема: Називаємо компоненти та результати дії додавання («перший доданок», «другий доданок», «сума»). Складання рівностей.

Мета: 

  • формувати уявлення про арифметичні дії додавання і віднімання,  про арифметичний вираз  - суму;
  • учити пов’язувати практичні операції об’єднання та вилучення з арифметичними діями додавання та віднімання відповідно; користуватися знаками додавання і віднімання, поняттями «вираз», «значення виразу»;  ознайомити  з назвами чисел при додаванні,
  •  вчити користуватися термінами перший доданок, другий доданок, значення суми; ознайомити з назвою математичного виразу «сума», визначити його істотну ознаку;
  • закріпити склад чисел 2–10; учити подавати числа у вигляді суми двох доданків;
  •  розвивати мислення учнів; учити логічно міркувати.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

  • Сьогодні на уроці математики продовжимо тему моди. Ми не просто будемо додавати, віднімати, порівнювати, а й будемо доводити, що бути грамотним, розумним – це модно.
  • На цьому уроці на вас чекає маленьке відкриття. Про це ви дізнаєтеся пізніше.
  • Давайте перевіримо вашу готовність:
  • Зошити є?
  • Підручники на парті?
  • Олівці загострені?
  • Кейси на місці?
  • А про «Лего» не забули?
  • А настрій який? (відповіді діти показують жестами)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Усне опитування і практичні вправи.
  • «Лего» розминка

«День – ніч»

Вчителька виставляє на дошці цеглинки

  • «День» - відкрийте очі і розгляньте цеглинки на дошці.
  • «Ніч» - закрийте очі. Вчитель прибирає цеглинки або міняє їх місцями.
  • «День»- відкрийте очі. Що змінилося?

               «Склад числа»

Вчитель показує число, а діти показую цеглинками варіанти складу даного числа,якщо цеглинок не вистачає – роблять це в парі з сусідом.

 

             Хвилинка відпочинку «Лего-акробати»

Діти викладають цеглинки на себе, стараючись втримати рівновагу, щоб жодна цеглинка не впала.

 

  • Повторення понять «додавання», «віднімання». Практична робота
  • Які арифметичні дії ви вивчили? Що означає додати? відняти?

          Яку арифметичну дію треба виконати, щоб стало більше? стало менше?

  • Дістаньте кісточки доміно, виберіть одну.
  • Об’єднайте крапочки. Що означає об’єднати? Складіть відповідний вираз. Коли об’єднали, стало більше чи менше? Полічіть усі крапки. Чому дорівнює значення виразу? Перевірте, чи дійсно всього крапок більше, ніж окремо?
  • Що означає вилучити? Складіть відповідний вираз. Коли вилучили, залишилося більше чи менше, ніж було?

 

         2. Математика самостійно

Гра «Бінго». Діти отримують картки з числами. Вчитель називає приклади на додавання і віднімання, діти шукають відповіді і швидко їх закривають кружками. Хто першим викладе лінію, кричить «Бінго!»

9

7

8

6

4

5

7

9

3

6

1

10

2

8

2

3

 

8-4

2+2

9-3

3+2

5+4

7-1

10-1

6-3

6+2

10-3

5+4

4+3

 

  1. Математика з другом

Перед початком роботи проводимо руханку «Ми ідем шукати друга»

Діти повторюють правила роботи в парі. Вибирають місце і гру для роботи разом: математичний планшет, ігри для закріплення складу чисел, «Лего-цеглинки».

 

ІV. Формування нових знань і навичок

 

  1. Практична робота. Пояснення  нового матеріалу
  •      Покладіть зліва на парті 4 зелених круги, а справа — 3жовті. Присуньте жовті круги до зелених. Що ми зробили?  Ми об’єднали круги. Полічіть, скільки отримали всього кругів. Усього кругів більше чи менше, ніж окремо зелених і окремо жовтих? Якою арифметичною дією знаходимо більше число? (Дією додавання.) Що ми зробили із зеленими та жовтими кругами? (Ми їх об’єднали.) З яких кругів складаються всі круги? (Із зелених і жовтих.) Яка арифметична дія відповідає операції об’єднання елементів двох множин? Яким знаком позначається дія додавання? Складіть відповідний вираз із карток з цифрами.(4 + 3.) Усього кругів 4 і ще 3; 4 і ще 3 знаходять дією додавання.

Прочитайте вираз. Що ми робимо з числами 4 і 3? (Ми їх додаємо.) Якщо числа додають, то як би ви назвали кожне з таких чисел? Пропонуйте ваші варіанти! Числа, які додають, називають доданками. Щоб відрізнити їх за порядком, говорять: перший доданок, другий доданок. Таким чином, 4 і 3 — це доданки: 4 — перший доданок, 3 — другий доданок.

Скільки отримаємо в результаті дії додавання? Полічимо усі круги або додаватимемо 3 червоні круги по одному. Запишемо отриманий результат за допомогою знака«=»: 4 + 3 = 7.

Яке число ми отримали в результаті додавання?(Число 7.) Число 7 — це значення суми.

 

  1. Робота за підручником (с.47, завдання 3)
  • Прочитайте вираз. Який знак стоїть між числами 6 і 2? Яку дію він позначає?
  • Як називається перше число ? Як називається друге число? Чому їх так називають? (бо їх додавали)
  • Як називається число, що отримали в результаті дії додавання?
  • Який висновок можна зробити про знак «+»? ( Знак «+»  позначає дію, яку треба виконати  між числами і називає математичний вираз – суму)

 

  1. Первинне закріплення. Розв’язування завдання 4(с.47)
  • Прочитайте рівності. Назвіть доданки та суми. Знайдіть хибні рівності.

 

  1. Хвилинка відпочинку. Руханка «Танці-зігріванці»

 

  V. Закріплення вивченого

 

     1. Робота в зошитах (с.43, завдання 1.)

Самостійна робота учнів. Підкреслити доданки та суми (перший доданок – однією рискою, другий – двома, значення суми – хвилястою)

 

  1. Практична робота. Формування вміння співвідносити малюнок, схему та вираз.

 

 

         Результат пошуку зображень за запитом "ляльки лол"   Результат пошуку зображень за запитом "ляльки лол"

                      5

                     4                    ?

 

                     ?

                     4                    1

 

 

5 - 1 = 4

5 – 4 = 1

4 + 1 = 5

 

 

 

 

Колективна робота за малюнком ( зображення виводиться на екран)

 

  1. Математика письмово. Самостійна робота.

Індивідуальна робота за картками. Учні вибирають картки самостійно відповідно особистим здібностям та уподобанням

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "дерево з яблуками малюнок"

 

VІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

  • Що нове ви пізнали на уроці?
  • Які нові слова ви почули на уроці?
  • А що вам сподобалося найбільше?
  • Пригадайте нашу ранкову зустріч, яку думку ми намагалися довести? (модно бути грамотним)
  • Чи можна вас назвати сучасними модниками?
  • А тепер візьміть смайлики і покажіть мені свій настрій наприкінці уроку.
  • Працювали сьогодні гарно! Молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Фісенко Анастасія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Баранчук Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Tseglitska Vita
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 січня 2019
Переглядів
8009
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку