Розробка уроку математики в 1 класі за темою "Називаємо компоненти та результати дії додавання («перший доданок», «другий доданок», «сума»). Складання рівностей" відповідає діючій програмі та підручнику з математики С.О. Скворцової та О.В. Онопрієнко. Конспект містить завдання для "Щоденних 3", що рекомендовані для використання на уроках в 1 класі, також завдання з використанням "Лего-цеглинок".
Тема: Називаємо компоненти та результати дії додавання («перший доданок», «другий доданок», «сума»). Складання рівностей.
Мета:
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Актуалізація опорних знань
«День – ніч»
Вчителька виставляє на дошці цеглинки
«Склад числа»
Вчитель показує число, а діти показую цеглинками варіанти складу даного числа,якщо цеглинок не вистачає – роблять це в парі з сусідом.
Хвилинка відпочинку «Лего-акробати»
Діти викладають цеглинки на себе, стараючись втримати рівновагу, щоб жодна цеглинка не впала.
Яку арифметичну дію треба виконати, щоб стало більше? стало менше?
2. Математика самостійно
Гра «Бінго». Діти отримують картки з числами. Вчитель називає приклади на додавання і віднімання, діти шукають відповіді і швидко їх закривають кружками. Хто першим викладе лінію, кричить «Бінго!»
9 |
7 |
8 |
6 |
4 |
5 |
7 |
9 |
3 |
6 |
1 |
10 |
2 |
8 |
2 |
3 |
8-4 |
2+2 |
9-3 |
3+2 |
5+4 |
7-1 |
10-1 |
6-3 |
6+2 |
10-3 |
5+4 |
4+3 |
Перед початком роботи проводимо руханку «Ми ідем шукати друга»
Діти повторюють правила роботи в парі. Вибирають місце і гру для роботи разом: математичний планшет, ігри для закріплення складу чисел, «Лего-цеглинки».
ІV. Формування нових знань і навичок
Прочитайте вираз. Що ми робимо з числами 4 і 3? (Ми їх додаємо.) Якщо числа додають, то як би ви назвали кожне з таких чисел? Пропонуйте ваші варіанти! Числа, які додають, називають доданками. Щоб відрізнити їх за порядком, говорять: перший доданок, другий доданок. Таким чином, 4 і 3 — це доданки: 4 — перший доданок, 3 — другий доданок.
Скільки отримаємо в результаті дії додавання? Полічимо усі круги або додаватимемо 3 червоні круги по одному. Запишемо отриманий результат за допомогою знака«=»: 4 + 3 = 7.
Яке число ми отримали в результаті додавання?(Число 7.) Число 7 — це значення суми.
V. Закріплення вивченого
1. Робота в зошитах (с.43, завдання 1.)
Самостійна робота учнів. Підкреслити доданки та суми (перший доданок – однією рискою, другий – двома, значення суми – хвилястою)
|
5
4 ?
?
4 1 |
5 - 1 = 4 5 – 4 = 1 4 + 1 = 5
|
Колективна робота за малюнком ( зображення виводиться на екран)
Індивідуальна робота за картками. Учні вибирають картки самостійно відповідно особистим здібностям та уподобанням
|
VІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів