Урок 19 Дата проведення_______________
ТЕМА УРОКУ: ПІДСУМКОВИЙ УРОК «ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС»
Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь.
Приказка
Мета уроку:
Тип уроку: повторення та узагальнення знань.
Обладнання: Інтернет-презентація за темою, малюнки, зошити, підручник, схеми.
Очікувані результати: учні проаналізують та систематизують значний обсяг інформації, зможуть використовувати вивчену природничо- наукову лексику в самостійних усних повідомленнях, називати хімічні елементи, найпоширеніші в природі, зрозуміють причини різноманітності речовин.
ХІД УРОКУ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Природа — це навколишній світ, у якому ми живемо. Природа поділяється на живу і неживу.
У навколишньому світі, або довкіллі, існує безліч різних тіл — предметів, що нас оточують. Ви ознайомилися з явищами, які існують у живій та неживій природі. На уроці ми пригадаємо все, що вам відомо про це.
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОКРЕМИХ ФАКТІВ, ПОНЯТЬ
Прийом «Мозаїка»
Завдання. Зберіть в окремі кошики папірці з назвами тіл і речовин. До кожного кошика додайте по два своїх приклади, записавши їх на папірцях.
Тіла: |
|
Речовини: |
■ склянка |
|
■ гума |
■ труба |
|
■ скло |
■ шина |
|
■ залізо |
■ м’яч |
|
■ золото |
■ гумові чоботи |
|
■ пластмаса |
■ прикраси |
|
■ вода |
■ підвіконня |
|
■ папір |
■ ручка |
|
■ деревина |
■ сніжинка |
|
■ алюміній |
■ аркуш паперу |
|
■ сілв |
■ тарілка |
|
■ цукор |
■ листок |
|
■ нафта |
Прийом «Словникова робота»
Завдання. Загадайте цифру від 1 до 8. Запишіть її на аркуші паперу, виданому для цього виду роботи. Потім дайте визначення того поняття, яке записано під тією цифрою, що загадана. Учитель відкриє завдання тільки після того, як усі зроблять свій вибір.
Прийом «Доповни речення»
Прийом «Світлофор» або «Приймаю — не приймаю»
Якщо прийом проводять у письмовій формі, то учні поряд з твердженням, із яким згодні, ставлять знак « +», якщо не згодні, ставлять знак «-».
Прийом «Третій зайвий»
Прийом «Кросворд»
По горизонталі:
3. Характеристика тіла, що вимірюється в см. (Довжина)
5. Пристрій для вимірювання маси. (Терези)
6. Процес отримання або підтвердження будь-яких знань. (Дослід)
10. Перший крок до пізнання природи. (Спостереження)
14. Прилад для збільшення зображень, які не видно неозброєним оком. (Мікроскоп)
15. Планка для креслення прямих ліній. (Лінійка)
16. Стіл, за яким сидить учень у школі. (Парта)
По вертикалі:
7.Прилад для спостереження за віддаленими предметами. (Бінокль)
11. Наука про природу. (Природознавство)
12. Найменша частина речовини, що має її властивість. (Молекула) 14. Дорівнює 100 см. (Метр)