ПІДСУМКОВИЙ УРОК «ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС»

Про матеріал
Мета уроку: - навчальна: повторити та узагальнити знання про тіла, речовини та явища, що оточують людину, їхні властивості та значення в природі та житті людини, скорегувати знання учнів з теми; - розвивальна: розвивати абстрактне мислення, допитливість, кмітли¬вість, навички групової роботи; - виховна: виховувати самостійність, почуття відповідальності.
Перегляд файлу

Урок 19                                                                      Дата проведення_______________

 

ТЕМА УРОКУ: ПІДСУМКОВИЙ УРОК «ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС»

Не кажине вмію, а кажинавчусь.

Приказка

Мета уроку:

  • навчальна: повторити та узагальнити знання про тіла, речовини та явища, що оточують людину, їхні властивості та значення в природі та житті людини, скорегувати знання учнів з теми;
  • розвивальна: розвивати абстрактне мислення, допитливість, кмітли­вість, навички групової роботи;
  • виховна: виховувати самостійність, почуття відповідальності.

Тип уроку: повторення та узагальнення знань.

Обладнання: Інтернет-презентація за темою, малюнки, зошити, підручник, схеми.

Очікувані результати: учні проаналізують та систематизують значний обсяг інформації, зможуть використовувати вивчену природничо- наукову лексику в самостійних усних повідомленнях, називати хімічні елементи, найпоширеніші в природі, зрозуміють причини різноманіт­ності речовин.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Природа — це навколишній світ, у якому ми живемо. Природа поділяється на живу і неживу.

У навколишньому світі, або довкіллі, існує безліч різних тіл — предметів, що нас оточують. Ви ознайомилися з явищами, які іс­нують у живій та неживій природі. На уроці ми пригадаємо все, що вам відомо про це.

ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОКРЕМИХ ФАКТІВ, ПОНЯТЬ

Прийом «Мозаїка»

Завдання. Зберіть в окремі кошики папірці з назвами тіл і речо­вин. До кожного кошика додайте по два своїх приклади, записавши їх на папірцях.

Тіла:

 

Речовини:

■ склянка

 

■ гума

■ труба

 

■ скло

■ шина

 

■ залізо

■ м’яч

 

■ золото

■ гумові чоботи

 

■ пластмаса

■ прикраси

 

■ вода

■ підвіконня

 

■ папір

■ ручка

 

■ деревина

■ сніжинка

 

■ алюміній

■ аркуш паперу

 

■ сілв

■ тарілка

 

■ цукор

■ листок

 

■ нафта

Прийом «Словникова робота»

Завдання. Загадайте цифру від 1 до 8. Запишіть її на аркуші па­перу, виданому для цього виду роботи. Потім дайте визначення того поняття, яке записано під тією цифрою, що загадана. Учитель від­криє завдання тільки після того, як усі зроблять свій вибір.

  1.  Тіло — це... 
  2.  Речовина — це... 
  3.  Агрегатний стан — це... 
  4.  Хімічні елементи — це... Молекула — це... 
  5.  Атом — це... 
  6.  Прості речовини — це... 
  7.  Суміш — це... 

Прийом «Доповни речення»

  • Рух тіл у просторі належить до таких явищ природи, як... (ме­ханічні)і.
  • Щоб виміряти довжину тіла, його об’єм або вагу, використову­ють метод... (порівняння).
  • Спільною ознакою всіх тіл є те, що вони складаються з... (речовин).
  • Своєрідним будівельним матеріалом речовин є ... (атом).
  • Кожен хімічний елемент має свою назву та письмове позначен­ня, яке називають... (хімічним символом).
  • Явище, при якому молекули однієї речовини хаотично рухають­ся і заповнюють проміжки між найменшими складовими іншої речовини дістало назву... (дифузія).
  •  Речовини можуть перебувати в таких агрегатних станах... (рід­кому, твердому, газоподібному).
  • У складі всіх органічних речовин є атоми... (Карбону та Гідрогену).
  • Джерела світла поділяються на... (гарячі і холодні).
  1. ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ПОНЯТЬ

Прийом «Світлофор» або «Приймаю — не приймаю»

Якщо прийом проводять у письмовій формі, то учні поряд з твер­дженням, із яким згодні, ставлять знак « +», якщо не згодні, став­лять знак «-».

  1.       Кисень — складна речовина.
  2.       Атоми складаються з молекул.
  3.       Вуглекислий газ — складна речовина.
  4.       Вода — складна речовина.
  5.       Найпоширеніші на Землі хімічні елементи Оксиген, Силіцій та Алюміній.
  6.       Молекула — це найменша частинка речовини.
  7.       Луна є відбитою від перешкоди звуковою хвилею.
  8.       Характеристиками механічного руху тіла є шлях, швид­кість, час.
  9.       Розділення суміші — це виділення з неї чистих речовин.
  10.    Усі суміші створила людина. У природі їх не існує.

Прийом «Третій зайвий»

  • Органічні речовини: жир, сіль, цукор, крохмаль, вершки,
  • Неорганічні: кисень, азот, залізо, сіль, олія, крейда,
  • Прості речовини: графіт, залізо, кисень, вода, алюміній,
  • Складні речовини: вода, вуглекислий газ, цукор, глина, графіт.
  • Хімічні елементи: Оксиген, Карбон, озон, Гідроген, Силіцій,
  • Явища: механічні, фізичні, побутові, світлові, звукові,
  • Фізичні явища: магнітні, електричні, звукові, горіння, світло,
  • Джерела звуку: бандура, дзвін, сопілка, квітка, струмок,
  • Хімічні явища: корозія, гниття, рух, тепло, горіння, обмін ре­човин.

Прийом «Кросворд»

По горизонталі:

3. Характеристика тіла, що вимірюється в см. (Довжина)

5. Пристрій для вимірювання маси. (Терези)

6. Процес отримання або підтвердження будь-яких знань. (До­слід)

10. Перший крок до пізнання природи. (Спостереження)

  1.            Дорівнює 1000 грамів. (Кілограм)

14. Прилад для збільшення зображень, які не видно неозброєним оком. (Мікроскоп)

15. Планка для креслення прямих ліній. (Лінійка)

16. Стіл, за яким сидить учень у школі. (Парта)

  1. Польові, кімнатні. (Квіти)
  2.  Біологічне (живе чи неживе). (Тіло)

По вертикалі:

  1.                 Аркуші чистого паперу зшиті й в обкладинці. (Зошит)
  2.                 Те, що нас оточує та частиною чого ми є. (Природа)
  3.                 Явище проникнення часточок однієї речовини між часточками іншої. (Дифузія)
  4.                 Порівняння з еталоном. (Вимірювання)

7.Прилад для спостереження за віддаленими предметами. (Бі­нокль)

  1.                Прилад, призначений для спостереження небесних тіл. (Теле­скоп)
  2.                Те, з чого складаються тіла. (Речовина)

11. Наука про природу. (Природознавство)

12. Найменша частина речовини, що має її властивість. (Молекула) 14. Дорівнює 100 см. (Метр)


doc
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
2282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку