Практична робота № 8
Тема: ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості.
Мета: Сформувати в учнів поняття про найпоширеніші та отруйні рослини, гриби і тварини своєї місцевості, розвивати уміння відрізняти отруйні організми ( на прикладі досліджуваних) з-поміж безпечних.
Хід роботи
Кожен учень особисто знаходить отруйні рослини, гриби та тварини своєї місцевості через мережу Інтернет, знайомиться з ними. Перелік додаю, з нього обрати по 1 види кожного типу (тобто 1 рослина з лісу, 1 з степу та 1 з водойми і т.д.)
Організми лісу:
Дерева і кущі: сосна, горіх, береза, вільха, граб, бук, дуб, яблуня дика, груша дика, ліщина.
Рослини: фіалки, конвалія звичайна, суниця, плющ, барвінок малий, чистотіл, чорниці, гвоздики, вовчі ягоди, бруслина.
Гриби: білий гриб, сироїжка, мухомор зелений, мухомор червоний, опеньок, підберезовик, чортів гриб.
Тварини: черви, слимаки, павуки, кліщі, їжак, кріт, білка, миша лісова, гадюка звичайна.
Комахи: медоносна бджола, джміль,шпанська мушка, медведиця звичайна.
Птахи: яструб, фазан, дятел,тетерів, глухар, зозуля, сова, одуд.
Організми прісної водойми:
Водорості та водяні рослини: латаття біле, глечики жовті, рдест, стрілолист.
Найпростіші: амеба, інфузорія.
Ракоподібні: циклоп, дафнія та рак річковий.
Риби: сом, короп, судак, щука, окунь, краснопірка.
Організми степу:
Трави і кущі: астрагал пухнастоквітковий, вероніка степова, вишня степова, деревій, жито дике, звіробій, ковила, молочай, перстач, дурман звичайний, пирій, терен, тонконіг, чебрець.
Гриби: дощовик несправжній, печериця звичайна, рядовка тигриста, свинуха тонка, строчок звичайний.
Тварини: кліщі, миша польова, ховрах, бабак, заєць, лисиця, ящирка прудка, гадюка звичайна, гадюка степова.
Комахи: зелений коник, сарана, джміль, шершень, мурашка, сонечко, метелики.
Таблиця 1
Організми та ознаки їх пристосування |
Екосистеми |
||
Ліс |
Степ |
Прісна водойма |
|
Рослини |
|
|
|
Ознаки їх пристосування |
|
|
|
Живлення |
|
|
|
Тварини |
|
|
|
Ознаки їх пристосування |
|
|
|
Живлення |
|
|
|
Гриби |
|
|
|
Ознаки їх пристосування |
|
|
|
Живлення |
|
|
|
Висновок:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні питання: