Підсумковий урок з фізики на тему "Магнітне поле" для 9 класу

Про матеріал

Підсумковий урок з фізики "Магнітне поле", проведений у 9 класі. Такий урок стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу учнів, їх інтерес до навчання.

Перегляд файлу

 

 

Тема «Підсумковий урок з теми “Магнітне поле”

Мета: узагальнити і систематизувати знання  учнів,  формувати  уявлення про магнітні явища , розвивати здібності та інтереси до теми, виховувати зацікавленість.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань .

 

Хід уроку :

 Підсумковий урок з магнетизму пропоную провести в активній формі з використанням методики розвитку критичного мислення .

   Незадовго до проведення цього уроку запропонувала учням створити 3-4 групи (по 7-9 чол.) і кожній групі підготувати по 6 різних запитань з магнетизму , принести магніти ,  магнітики з невизначеними полюсами .

   Позитивний бік такого завдання : діти виконували завдання гуртом , вивідували запитання у груп-суперників і підбирали на них відповіді – готувалися до підсумкового уроку !

          1 . Урок розпочали з розминки – 3 хв.

   Кожна група отримала аркуш паперу з вертикально написаним словом магнетизм .

   Завдання групам : написати все , що пов`язане з магнетизмом , при усьому слова-описи мають починатися на літери слова магнетизм ,

   По закінченні результати роботи вивісити на дошці і порівняли : щось співпало , щось відрізнялося , а в загальному мало такий вигляд :

                             Магніт , Максвелл ;

                             Аномалія ,Ампер , атом ;

                             Генератор , географічний полюс ;

                             Напрям магнітних ліній , напрям електричного струму , напруга ;

                             Електромагніт , електрика , Ерстед ;

                             Томпсон , трансформатор , телефон , телеграф ;

                             двигун , сила магнітна 

                             Земля , заряд , залізняк ;

                             Магнітні лінії , магнітна стрілка , магнітні бурі ;

           2 . Відповіді представників інших груп на підготовлені й пронумеровані запитання  ( у кожної групи по 6 запитань ) – 15 хв.

   Ведучий групи ( той хто ставить запитання ) вибирає представника з іншої групи ( як правило слабшого ) . Номер запитання визначаеться кількістю очок , що випали на верхній грані кубика ( якщо номер повторюється , то вибирається наступний ) . Кожен учень може відповісти лише на одне запитання . Коли запитання вичерпались, право їх задавати переходить до іншої групи .

   Позитив : за короткий час майже кожному довелося відповісти на 1 запитання з 24.

          3. Визначення полюсів на принесених магнітах – 4 хв. Кожна група отримує магнітну стрілку чи компас і за їх допомогою має визначити полюси принесених магнітів .

          4. Мозкова атака (10 хв. )

   Кожна група отримує аркуш паперу з надрукованим завданням і текстом для роботи . Наприклад :

           Прочитайте уривок із захоплюючого фантастичного твору французького письменника Сірано де Бержерака Історія держав на Місяці та на Сонці . У ньому описано цікаву літальну машину , дія якої грунтується на магнітному притяганні , я наказав виготовити легкий залізний візок ; увійшов до нього , і влаштувавшись зручно на сидінні , став підкидати високо над собою магнітну кулю . Залізний візок негайно ж піднімався вгору . Щоразу коли я наближався до того місця , куди мене притягувала куля , я знову підкидав її вгору . Навіть коли я просто піднімав кулю в руках , візок піднімався , прагнучи наблизитись до кулі .

           Після багаторазового кидання кулі вгору і піднімання візка я наближався до місця , звідки почалося моє падіння на Місяць . Оскільки в цей момент я міцно тримав у руках магнітну кулю , візок притискався до мене . Щоб не розбитися під час падіння , я підкидав свою кулю таким чином , щоб падіння візка сповільнювалося його притяганням .

            Коли я був уже за дві – три сотні сотенів від місячного грунту , я став кидати кулю під прямим кутом до напрямку падіння , поки візок не наблизився до грунту . Тоді я вистрибнув із візка і м`яко опустився на пісок !

            Чи здійснений цей проект насправді ? Чому ? Подумайте .

             Для того щоб довести , що це неможливо , кожна група використовувала різні аргументи .

  • сила земного тяжіння і сила дії магніту , їх напрями , результуюча сила ;
  • взаємодія тіл під час кидання : кулі й візка ;
  • розміри і вага магніту та фізична сила людини ;
  • відстань і джерело енергії для поновлення сил ;

             Радувало те , що діти використали раніше вивчений матеріал .

             5. Наукова творчість – 10 хв. (5+5)

             Кожна група отримує аркуш паперу з надрукованим  завданням і текстом для роботи , а саме :

   Продовжте розповідь одного французького фокусника :

   На сцені стоїть невеликий обкутий ящик з ручкою на кришці , я викликаю із рядів найсильнішого чоловіка .

     Відгукнувся араб середнього зросту , але міцної статури , типу аравійського Геркулеса . Виходить він самовпевнено і , нахабно посміхаючись зупиняеться біля мене .

  • Ви дуже сильний ? – запитав я , оглянувши його з ніг до голови .
  • Так , - відповів він .
  • Абсолютно впевнений !
  • Ви помеляєтеся , в одну мить я можу відібрати у вас силу . І ви станете слабким як мала дитина .

     Араб презирливо посміхнувся в знак недовіри до моїх слів .

  • Підійдіть сюди , - сказав я , - і підніміть ящик .

     Араб нагнувся , підняв ящик і гордовито запитав :

  • Більше нічого ? ...

 Звичайно , у пробовженні розповіді згадувався електромагніт і регулювання сили його дії за допомогою електричного струму  .

         6. Оцінювання – 3 хв.

             Кожному роздаю намальовані пробірочки .

  Завдання : у кожній пробірочці написати прізвища учнів своєї групи ( своє також ) і поставити такий рівень наповнення , який відповідає праці кожного на уроці

 

 

 

 

  По закінченню збираю малюнки . Маючи на кожного учня 7 – 9 рівнів наповнення , визначаю середній і виставляю оцінку , яка є тематичною ( і яку визначили самі учні ) ,

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
5 квітня 2019
Переглядів
1643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку