Тема. Підсумковий урок з теми «Чотирикутники»
Мета: повторити, систематизувати й узагальнити набуті під час вивчення теми «Чотирикутники» знання учнів щодо означень, властивостей та ознак таких понять, як чотирикутник, паралелограм, прямокутник, ромб і квадрат; узагальнити й систематизувати вміння учнів щодо застосування вивчених теоретичних тверджень для розв'язування задач.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Наочність та обладнання: конспекти 1 – 4.
Хід уроку
I. Організаційний етап
II. Перевірка домашнього завдання
Вчитель збирає зошити із виконаною самостійною роботою, а також проводить перевірку виконання самостійної роботи та корекційну роботу (для цього учням пропонується до уваги правильне розв'язання задач самостійної роботи або записане на дошці заздалегідь, або виконане у формі роздавального матеріалу — на окремих аркушах містяться ксерокопії правильних розв'язань задач самостійної роботи).
III. Формулювання мети і завдань уроку
Основна дидактична мета та завдання на урок цілком логічно випливають із місця уроку в темі — оскільки урок є останнім, підсумковим, то головним є питання про повторення, узагальнення та систематизацію знань, набутих учнями в ході вивчення теми «Чотирикутники». Таке формулювання мети створює відповідну мотивацію діяльності учнів.
IV. Повторення та систематизація знань
Залежно від рівня підготовки учнів роботу на уроці вчитель може організувати різними способами. Можна провести самостійну роботу за теоретичним матеріалом (наприклад, за підручником або за конспектом повторити зміст основних понять теми або ж скласти схему, що відображає логічний зв'язок між основними поняттями теми).
Можна провести гру «Закінчи речення» або «Інтелектуальний аукціон» (кожний лот — це певне поняття, наприклад паралелограм; торги починаються з того, що хтось з учнів формулює одне із вивчених тверджень; наступний учень має «переробити» відповідь попереднього, сформулювавши інше твердження; перемагає той, хто назве останнє твердження, яке ніхто не зможе «переробити»), або провести опитування у формі інтерактивної вправи.
Орієнтовний перелік запитань для опитування
(Під час виконання цієї роботи активно використовується наочність: конспекти, складена на попередньому уроці схема тощо). Підсумком роботи є повторення та систематизація знань, які учні здобули в ході вивчення теми.
Систематизація знань учнів полягає в тому, щоб сформувати в учнів певні загальні підходи до застосування знань на практиці (розв'язування задач) як у стандартних, так і в нестандартних ситуаціях.
Застосування знань учнів у стандартних ситуаціях
Застосування знань учнів у нестандартних ситуаціях
V. Підсумки уроку
Основним підсумком уроку має бути усвідомлення учнями основного кола задач, які вони мають уміти розв'язувати із використанням знань, набутих у ході вивчення теми.
VI. Домашнє завдання
Повторити зміст вивчених теоретичних відомостей. Виконати домашню контрольну роботу (див. підручник).