Тема. Повторення й узагальнення вивченого з теми «Іменник» (У світі моди)
Мета: (формування компетентностей)
Предметні: узагальнити й систематизувати вивчене про іменник як частину мови; ключові:розвивати логічне мислення учнів, уміння оперувати лінгвістичними термінами;
комунікативні:соціальну, інформаційно-комунікаційну, естетичну компетентності; виховувати потребу пізнавати мовні глибини, зацікавленість модними тенденціями.
Обладнання: дидактичний матеріал, комп’ютер, мультимедійна презентація.
Тип уроку: систематизація й узагальнення вивченого матеріалу (урок-телепередача).
ХІД УРОКУ
Епіграф уроку
Мода – це не лейбли і не марки.
Мода – це те, що сховано глибоко у вашій душі.
Ральф Лорен
І. Організаційний момент
Слово вчителя.
Доброго дня, любі діти! Сьогодні вперше в прямий ефір виходить телеканал «Іменник», і вам представлено унікальну можливість стати його першими глядачами і активними учасниками знімального процесу.
Увага! Увага! Ефір!
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
І як справжні «акули пера» ми, перш за все, візьмемо наші ручки і запишемо тему нашого телевізійного уроку «Повторення й узагальнення вивченого про іменник як частину мови».
А тепер прочитаймо епіграф на дошці. Як ви вже, напевно, здогадались, підзаголовок уроку – «У світі моди».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
До слова запрошується диктор телеканалу «Іменник» ____________________, що ознайомить нас із розкладом телепередач на сьогодні, 12 лютого.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
1.Рольова гра «Актуальне інтерв’ю»
Слово вчителя. Розпочинаємо ефір нашою постійною рубрикою «Актуальне інтерв’ю». На прямому зв’язку наш кореспондент _____________________, який з’ясує, чи добре ви, наші глядачі, засвоїли теоретичний матеріал. Вітаю тебе, ___________________.
Запитання кореспондента:
Увага! Увага! У нас проблема зі звуком!
Надалі відповіді на запитання передаємо графічно:
Перевірка написаного за слайдами презентації.
Дякую, _____________.
На цьому ми завершуємо наше інтерв’ю і переходимо до наступної програми ефіру нашого телеканалу «Дещо з історії моди».
Розповідь кореспондента супроводжується мультимедійною презентацією.
Кореспондент.
Мо́да (фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури.
Мода в одязі — це зміна форм і зразків одягу, яка відбувається протягом порівняно коротких проміжків часу..
Ідеал жіночої краси історично змінювався. Так в античній скульптурі підносилися прекрасні оголені жіночі фігури із гармонійними пропорціями. В Середньовіччя тіло стало вважатися «гріховним», тому всі частини жіночого тіла стали покриватися одягом. У Середні віки мода змінювалася мало, особливо для чоловіків. Згодом у різні часи загальноєвропейську моду стали визначати Італія, Іспанія, Англія, Франція. У XVIII ст. Франція стала визначальною світовій моді. Для Англії, яка намагається конкурувати з Францією, характерний строгий (класичний) стиль. Ця тенденія зберігається і в сьогодніші часи.
Найбільш відомими представниками французької моди були — Рішельє, мадам Помпадур, її наступниця мадам Дюбарі (Марія Антуанетта, страчена під час революції. Збереглось 500 малюнків з нею у різніх сукнях). Надалі мода видозмінюється, з Парижем пов’язують історію високої моди — «от кутюр», яку створює невелика кількість впливових модельєрів, які працюють на Єлісейських полях. Засновником моди високого стилю вважають Чарльза Фредерік Ворт, якого у 1860-х стали називати «некоронованим королем» паризької моди. Високі стандарти паризької моди утверджувала знаменита Коко Шанель, яка стала вносити моду для більшої кількості споживачів з усіх верств населення. У післявоєнний час найбільш відомий модельєр Крістіан Діор понад усе намагався якнайкраще «одягати жінок і робити їх більш красивими».
Слово вчителя
Тепер ви трохи більше знайомі зі світом моди. А зараз настав час досліджень.
Випишіть із останнього речення всі іменники, визначте їх рід, число, відмінок, відміну.
А нашу дослідницьку роботу продовжить лінгвістична гра-дослідження «Український модельєр».
Ролик про Андре Тана.
Слова кореспондента.
Андре́ Тан (справжнє ім’я – Андрій Тищенко, народився 26 жовтня 1982 року в селищі Комсомольське Харківської області) —український модельєр і дизайнер одягу.
Закінчив факультет моделювання Харківського текстильного технікуму, потім Київський університет технології та дизайну. Винахідник стилю СМАРТ КУТЮР.
Андре Тан, нагороджений в номінації «Дизайнер року» на церемонії конкурсу «Фаворити Успіху – 2008».
Зараз його зараховують до десяти кращих модельєрів України.
Завдання: записати останнє речення в зошит і зробити морфологічний розбір іменників.
____________________________________________________________
1. Усе рідше нас радує тепле сонечко, а так хочеться свята. Не дивлячись на сірі й сумні вулиці, опале листя, так хочеться бути веселими і неперевершеними.
2. Виділитися з натовпу однокласників, не порушуючи основних принципів шкільної форми та ділового стилю нам допоможуть модні тенденції цієї зими. Знову в моду повертаються туніки, піджаки, кардигани, спідниці, кашемірові пальта, кашне і взуття із завуженим носиком.
Ще однин лист на адресу нашої програми ми отримали від класного керівника 6 – Б класу _______________.
«Шановні модельєри телепрограми «Модний вирок», звертаюсь до Вас із проханням. Є у нашому класі хлопчик, який дуже не любить носити шкільну форму. Замість піджака він одягає спортивну кофту, а на шию постійно чіпляє якогось бафа. Допоможіть мені із його перевтіленням, будь ласка».
Ну що ж, спробуємо задовольнити обох учасників цього непорозуміння.
А доки наш герой перевтілюється, ми пригадаємо правопис складних іменників.
Розподіліть слова на дві колонки: в першу – ті, що пишуться разом, в другу – окремо. Якщо ви правильно виконаєте завдання, то з літер другого стовпчика зможете прочитати кінець вислову відомого дизайнера одягу Донни Каран.
“Дизайн – це вічна спроба з’єднати комфорт з люксом, практичність з ___________».
(мрією)
Мати-й-мачуха , дощомір, лісостеп, п’ятиденний, розрив-трава, перекотиполе, чорнозем, інтернет-магазин, євшан-зілля, верболіз, Перебийніс, півогірка, супергерой, Юрко-дурко, зоомагазин.
Добігає до кінця наш урок. Він показав, як кожен із вас засвоїв теоретичний матеріал, як навчився використовувати здобуті знання у практичних вправах.
Давайте ж поглянемо, як змінився наш герой за цей час.
1.Крок до зірок ( спільне завдання: вивчити схему розбору іменника як частини мови).
2.Хвилина слави (підготуватись до контрольної роботи).
І на завершення я вам бажаю в житті якомога більше червоних переможних доріжок, дякую за плідну роботу на уроці, дорогі мої модознавці!!!