Підсумковий урок з теми «Множення і ділення раціональних дробів»

Про матеріал
Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання і способи дій, які опанували учні під час вивчення теми «Множення і ділення раціональних дробів. Раціональні рівняння».
Перегляд файлу

 

 

Тема. Підсумковий урок з теми «Множення і ділення раціональних дробів»

Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання і способи дій, які опанували учні під час вивчення теми «Множення і ділення раціональних дробів. Раціональні рівняння».

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і вмінь.

Наочність та обладнання: опорні конспекти.

Хід уроку

I. Організаційний етап

 

II. Перевірка домашнього завдання

З метою економії часу ретельній перевірці підлягають лише вправи на застосування алгоритмів, вивчених на попередньому уроці та скла­дених учнями вдома.

 

III. Формулювання мсти і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності

Основні дидактична мета та завдання на урок цілком логічно ви­пливають з місця уроку в темі — оскільки урок є останнім, підсумко­вим, то першочерговим постає питання про повторення, узагальнення та систематизацію знань та вмінь, набутих учнями в ході вивчення теми. Таке формулювання мети створює відповідну мотивацію діяль­ності учнів.

 

IV. Повторення та систематизація знань

Залежно від рівня підготовки учнів, їх роботу вчитель може організувати різними способами: або як самостійну робочу з те­оретичним матеріалом (наприклад, за підручником або за кон­спектом теоретичного матеріалу повторити зміст основних по­нять теми, або ж скласти схему, що відображає логічний зв'язок між основними поняттями геми, тощо), або традиційно провести опитування (у формі інтерактивної вправи) за основ­ними питаннями теми (див. усні вправи), активно використо­вуючи відомості, вміщені в опорних конспектах).

 

Виконання усних вправ

  1. Назвіть приклади дробових виразів; раціональних виразів; раціо­нальних дробів.
  2. Сформулюйте основну властивість дробу.
  3. За яким алгоритмом виконуються дії:

а) додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками;

б) додавання і віднімання раціональних дробів з різними знамен­никами;

в) множення раціональних дробів;

г) піднесення раціонального дробу до степеня;

д) ділення раціональних дробів?

  1. Яка послідовність виконання дій у виразі: ?
  2. Поясніть хід розв'язання рівнянь:
    а) ; б) ; в) ; г) .

V. Повторення та систематизація вмінь

Зазвичай цей етап уроку проводиться у формі групової роботи, мета якої полягає в тому, щоб учні самі сформулювали та ви­пробували узагальнену схему дій, якої вони мають дотримува­тись, розв'язуючи типові завдання, подібні до яких будуть винесені на контроль. Наприклад, типовими завданнями геми «Множення і ділення ра­ціональних дробів. Перетворення раціональних виразів» є завдання:

  1. Перетворити добуток раціональних дробів у раціональний дріб.
  2. Перетворити у раціональний дріб частку раціональних дробів.
  3. Перетворити у раціональний дріб будь-який раціональний вираз.
  4. Розв'язати найпростіше раціональне рівняння або задачу, що пе­редбачає складання та розв'язування раціонального рівняння.

Після складання списку основних видів завдань учитель створює робочі групи учнів (за кількістю видів завдань), і завдання кожної з груп формулюється як «Скласти алгоритм розв'язання завдання...» (кожна з груп отримує індивідуальне завдання). На складання алгорит­му кожній із груп відводиться певний час, за який учасники групи ма­ють: скласти алгоритм, записати його у вигляді послідовних кроків, підготувати презентацію своєї роботи. По закінченні відбувається пре­зентація викопаної роботи кожною з груп. Після презентації — об­ов'язкове випробування алгоритмів: причому бажано, щоб групи обмінялись алгоритмами і перевірили їх застосування не на одному, а на кількох завданнях. Після випробування — обов'язкова корекція та підбиття підсумків.

 

VI. Підсумки уроку

Підсумком уроку узагальнення та систематизації знань і вмінь учнів с, по-перше, складені самими учнями узагальнені схеми дій під час розв'язування типових завдань, по-друге — здійснення учнями не­обхідної частини свідомої розумової діяльності учнів — рефлексії — відображення кожним учнем особистого сприйняття успіхів, та найго­ловніше — проблеми, над якими слід ще попрацювати.

 

VII. Домашнє завдання

  1. Вивчити складені на уроці алгоритми.
  2. Використовуючи складені алгоритми, виконати завдання домаш­ньої контрольної роботи № 2.

Домашня контрольна робота № 2

  1. Виконайте дії: а) ; б) ; в) ;

г) ; д) .

  1. Спростіть вираз і знайдіть його значення при а = 3.
  2. Розв'яжіть рівняння .
  3. Спростіть вираз: а) ; б) .
  4. Розв'яжіть рівняння: а) ; б) .

 

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
17 грудня 2019
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку