Тема. Підсумковий урок з теми «Множення і ділення раціональних дробів»
Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання і способи дій, які опанували учні під час вивчення теми «Множення і ділення раціональних дробів. Раціональні рівняння».
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і вмінь.
Наочність та обладнання: опорні конспекти.
Хід уроку
I. Організаційний етап
II. Перевірка домашнього завдання
З метою економії часу ретельній перевірці підлягають лише вправи на застосування алгоритмів, вивчених на попередньому уроці та складених учнями вдома.
III. Формулювання мсти і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
Основні дидактична мета та завдання на урок цілком логічно випливають з місця уроку в темі — оскільки урок є останнім, підсумковим, то першочерговим постає питання про повторення, узагальнення та систематизацію знань та вмінь, набутих учнями в ході вивчення теми. Таке формулювання мети створює відповідну мотивацію діяльності учнів.
IV. Повторення та систематизація знань
Залежно від рівня підготовки учнів, їх роботу вчитель може організувати різними способами: або як самостійну робочу з теоретичним матеріалом (наприклад, за підручником або за конспектом теоретичного матеріалу повторити зміст основних понять теми, або ж скласти схему, що відображає логічний зв'язок між основними поняттями геми, тощо), або традиційно провести опитування (у формі інтерактивної вправи) за основними питаннями теми (див. усні вправи), активно використовуючи відомості, вміщені в опорних конспектах).
Виконання усних вправ
а) додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками;
б) додавання і віднімання раціональних дробів з різними знаменниками;
в) множення раціональних дробів;
г) піднесення раціонального дробу до степеня;
д) ділення раціональних дробів?
V. Повторення та систематизація вмінь
Зазвичай цей етап уроку проводиться у формі групової роботи, мета якої полягає в тому, щоб учні самі сформулювали та випробували узагальнену схему дій, якої вони мають дотримуватись, розв'язуючи типові завдання, подібні до яких будуть винесені на контроль. Наприклад, типовими завданнями геми «Множення і ділення раціональних дробів. Перетворення раціональних виразів» є завдання:
Після складання списку основних видів завдань учитель створює робочі групи учнів (за кількістю видів завдань), і завдання кожної з груп формулюється як «Скласти алгоритм розв'язання завдання...» (кожна з груп отримує індивідуальне завдання). На складання алгоритму кожній із груп відводиться певний час, за який учасники групи мають: скласти алгоритм, записати його у вигляді послідовних кроків, підготувати презентацію своєї роботи. По закінченні відбувається презентація викопаної роботи кожною з груп. Після презентації — обов'язкове випробування алгоритмів: причому бажано, щоб групи обмінялись алгоритмами і перевірили їх застосування не на одному, а на кількох завданнях. Після випробування — обов'язкова корекція та підбиття підсумків.
VI. Підсумки уроку
Підсумком уроку узагальнення та систематизації знань і вмінь учнів с, по-перше, складені самими учнями узагальнені схеми дій під час розв'язування типових завдань, по-друге — здійснення учнями необхідної частини свідомої розумової діяльності учнів — рефлексії — відображення кожним учнем особистого сприйняття успіхів, та найголовніше — проблеми, над якими слід ще попрацювати.
VII. Домашнє завдання
Домашня контрольна робота № 2
г) ; д) .