Підсумковий урок з теми: “Періодичний закон та періодична система хімічних елементів, будова атома”

Про матеріал

Це розробка підсумкового уроку з теми "Періодичний закон та періодична система хімічних елементів. Будова атома". Урок розроблений у формі брейн-рингу. Він включає в себе різноманітні запитання, які допоможуть закріпити і перевірити знання із вказаної теми.

Перегляд файлу

1

 

Підсумковий урок з теми: Періодичний закон та періодична система хімічних елементів, будова атома”.

Мета: у нетрадиційній формі перевірити глибину, міцність засвоєних знань, вміння їх використовувати, виділяти головне в навчальному матеріалі, порівнювати, узагальнювати, вчити логічно мислити. Розвивати творчі можливості учнів.

Тип уроку:нестандартний узагальнюючий урок (брейн-ринг)

Хід уроку

Гру можна проводити як в межах одного класу, розбивши клас на 2-3 команди по 6 чоловік в кожній, або між 2-3 класами із паралелі, якщо дозволяє кількість класів. Розподіл команд робиться заздалегідь. Кожна з команд отримує завдання визначити назву своєї команди та намалювати емблему, а також почитати додаткову літературу із згаданої теми. Гра триває до того часу, поки одна із команд не дасть 6 правильних відповідей. На обдумування дається одна хвилина. Потім команди дзвенять у дзвіночок, хто із команд першим продзвенів, той і дає відповідь. У разі, якщо відповідь команди неправильна, то відповідає інша команда. Під час гри можна зробити 2-3 демонстраційні паузи. Щоб полегшити учням завдання, я пропоную кожне запитання виносити на екран.

І. Організаційний момент

ІІ. Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок. Він пройде у нас у вигляді всім відомої інтелектуальної гри – Брейн-ринг. Тема нашої гри – “Періодичний закон та періодична система хімічних елементів, будова атома”. Послухайте правила гри…

Тепер розпочинаємо гру. Запрошуємо команди за ігрові столи.

Перелік можливих питань та демонстраційних пауз я надаю у додатку.

ІІІ. Підведення підсумків, визначення переможців.

Відповіді до завдань:

  1.   Радон – Дон
  2.   Золото – лото
  3.   Титан – Титанік
  4.   Аргон – Аргонавт
  5.   Йод – код

12. Гелій

13. Тантал

14. Європій

15. Ртуть

16. Миш’як

17. Золото – долото

18. Золото – болото

19. Титан – Титов

20. Нобелій – Нобель

21. Європій – Європа

Запитання:

1) Із назви якого хімічного елемента, забравши дві перші літери можна одержати назву річки?

2) Із назви якого хімічного елемента, забравши дві перші літери можна одержати назву гри?

3) До назви якого хімічного елемента потрібно додати вкінці дві літери, щоб одержати назву корабля, який затонув, зіткнувшись з льодовиком?

4) До назви якого хімічного елемента потрібно додати вкінці три літери, щоб одержати назву героя давньогрецького міфу, який відправився в Колхіду за золотим руном?

5) Із назви якого хімічного елемента, замінивши першу літеру на іншу,можна одержати слово, що означає назву складного шифру?

6) Як змінюються властивості елементів у періодах?

7) Як змінюються властивості елементів у групах?

8) Маючи літери: ф, л, н, і, р, к, й, б, у, х, м, д, а, т, о – складіть якомога більше назв хімічних елементів.

9) Знайдіть у періодичній системі елементи певної групи, що мають указані електронні формули. Вкажіть літеру, що відповідає номеру групи. Правильно визначені літери утворять назву складової частинки ядра атома.

10) Знайдіть у періодичній системі елементи певного періоду, що мають указані електронні формули. Вкажіть літеру, що відповідає номеру періоду. Правильно визначені літери утворять назву складової частинки ядра атома.

11) Маючи електронні формули, визначте, які з елементів містяться в: а) головній підгрупі II групи; б) головній підгрупі III групи.

Вкажіть їх протонні числа та назвіть.

12) Який хімічний елемент був відкритий раніше на Сонці, а потім на Землі?

13) Який елемент носить ім'я давньогрецького казкового героя?

14) Який елемент названо по імені однієї шостої частини світу?

15) Який метал при звичайних умовах знаходиться в рідкому стані?

16) Назва якого хімічного елемента складається із назви двох ссавців?

17) Із назви якого хімічного елемента, замінивши першу літеру на іншу, можна одержати слово, яке означає назву будівельного інструмента?

18) Із назви якого хімічного елемента, замінивши першу літеру на іншу, можна одержати слово, яке означає водойму?

19) Із назви якого хімічного елемента, замінивши дві останні літери на дві інші, можна одержати прізвище космонавта?

20) Із назви якого хімічного елемента, замінивши дві останні літери на одну, можна одержати прізвище вченого, що заснував одну із престижних премій?

21) Із назви якого хімічного елемента, замінивши дві останні літери на одну, можна одержати назву частини континенту?

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
15 грудня 2018
Переглядів
1553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку