Урок геометрії у 7 класі
Тема: підсумковий урок з теми: «Трикутники».
Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми; розвивати вміння учнів застосовувати знання з теми до розв’язування задач; розвивати творче та логічне мислення; підвищувати інтерес до геометрії; виховувати культуру спілкування.
Тип уроку: узагальнення знань та вмінь учнів.
Обладнання: картки, плакат уроку-подорожі, картки з логічними задачами.
Додаткове обладнання: вислів: «Міцні знання з теми «Трикутники» – це один з ключів до успіху у вивченні геометрії».
Хід уроку:
Учитель. Добрий день, діти. Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми «Трикутники». Зверніть увагу на вислів, який записано на плакаті уроку-подорожі. (Обговорення вислову). На цьому уроці вам потрібно узагальнити знання з цієї теми, а саме: повторити означення, теореми та властивості і показати на практиці, як ви вмієте їх застосовувати під час розв’язування задач. Урок проведемо у вигляді подорожі до країни трикутників по залізній дорозі. Ви повинні бути дисциплінованими, активними й уважними.
Учитель. Щоб потрапити до нашого поїзда кожен зараз отримає квиток у вигляді кольорового трикутника. На цьому трикутнику ви будете записувати бали, які отримуєте за виконання завдань, ваша оцінка і буде проїздом у вагоні. А подорож у нас буде наступними станціями: «Трикутник. Ознаки рівності трикутників», «Види трикутників та їх властивості. Сума кутів трикутника», «Загадковий трикутник» . А зараз рушаємо в дорогу!
Перша станція: «Трикутник. Ознаки рівності трикутників».
Вчитель. Щоб зупинитись на цій станції і забрати з нами в подорож пасажирів нам негайно треба відповісти на питання і розв’язати вправи.
Питання:
Завдання.
Зелений трикутник. (2 бали) Заповни пропуски.
Дано: АВ = DC, AD = BC.
Довести, що АВС = АСD.
Доведення
АВ = DC, AD = … – за умовою задачі.
… – спільна сторона … = АСD.
АВС = …. – за … ознакою рівності трикутників.
Синій трикутник. (3 бали) Розв’яжіть задачу за малюнком.
Дано: ВО = ОD, АО = ОС
Довести, що СD = АВ.
Червоний трикутник. (4 бали) Розв’яжіть задачу.
На малюнку АЕ = ЕС, АD = DС. Доведіть рівність кутів DАВ і DСВ.
Вчитель. Всі діти молодці. Подолали першу станцію. Рухаємось далі, попереду велика станція: «Види трикутників та їх властивості. Сума кутів трикутника».
Трикутники забули свої назви. Подивимось на малюнки і скажемо, які види трикутників ви бачите?
А В
С
В С А В С А
Доповніть речення: (діти по черзі читають питання і доповнюють його).
Повторили, а зараз розв’яжемо задачі. Після чого поїдемо до станції «Загадковий трикутник».
Розв’язування задач.
Зелений трикутник. (2 бали)
Синій трикутник. (3 бали)
Червоний трикутник. (4 бали)
Додаткова задача. (2 бали)
Знайти висоту дерева, якщо з точки А, яка розміщена на відстані 5 м від основи дерева, його вершину видно під кутом 45˚.
Вчитель. Увага, наш поїзд рухається далі. Діти, чи тільки на уроках геометрії можна зустріти трикутники? (Відповідь дітей). Ми наближаємось до станції: «Загадковий трикутник». Зараз ми з вами дізнаємось, де можна зустріти трикутник? (Презентація «Трикутник – 1», «Трикутник – 2»).
Наша подорож майже завершується. Щоб відпочити, розв’яжемо такі задачі.
Логічні задачі.
Відповіді до задач:
Наша подорож завершилась. Давайте оцінимо ваші знання і підведемо підсумок уроку. Вам треба продовжити, що ви робили на уроці?
Сьогодні на уроці:
Повторити § 11 – 20. Скласти кросворд із ключовим словом «трикутник».