Підсумковий урок з теми "Трикутники" 7 клас

Про матеріал
Підсумковий урок з геометрії по темі "Трикутники" 7 клас. Урок-подорож. Узагальнення і систематизація теми.
Перегляд файлу

Урок геометрії у 7 класі

Тема: підсумковий урок з теми: «Трикутники».

Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми; розвивати вміння учнів застосовувати знання з теми до розв’язування задач; розвивати творче та логічне мислення; підвищувати інтерес до геометрії; виховувати культуру спілкування.

Тип уроку: узагальнення знань та вмінь  учнів.

Обладнання: картки, плакат уроку-подорожі, картки з логічними задачами.

Додаткове обладнання: вислів: «Міцні знання з теми «Трикутники» – це один з ключів до успіху у вивченні геометрії».

Хід уроку:

  1. Організаційна хвилина. (Готовність класу до уроку.)
  2. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Добрий день, діти. Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми «Трикутники». Зверніть увагу на вислів, який записано на плакаті уроку-подорожі. (Обговорення вислову). На цьому уроці вам потрібно узагальнити знання з цієї теми, а саме: повторити означення, теореми та властивості і показати на практиці, як ви вмієте їх застосовувати під час розв’язування задач. Урок проведемо у вигляді подорожі до країни трикутників по залізній дорозі. Ви повинні бути дисциплінованими, активними й уважними.

  1.        Урок-подорож до країни «Трикутники».(Презентація «Трикутник – 1»).

Учитель. Щоб потрапити до нашого поїзда кожен зараз отримає квиток у вигляді кольорового трикутника. На цьому трикутнику ви будете записувати бали, які отримуєте за виконання завдань, ваша оцінка і буде проїздом у вагоні. А подорож у нас буде наступними станціями: «Трикутник. Ознаки рівності трикутників», «Види трикутників та їх властивості. Сума кутів трикутника», «Загадковий трикутник» . А зараз рушаємо в дорогу!

Перша станція: «Трикутник. Ознаки рівності трикутників».

Вчитель. Щоб зупинитись на цій станції і забрати з нами в подорож пасажирів нам негайно треба відповісти на питання і розв’язати вправи.

Питання:

  • Що називається трикутником?
  • Як обчислити периметр трикутника?
  • Які фігури називаються рівними?
  • Сформулювати І ознаку рівності трикутників.
  •  Сформулювати ІІ ознаку рівності трикутників.
  • Сформулювати ІІІ ознаку рівності трикутників.

Завдання.

C:\Users\noyt\Pictures\2012-02-18\003.jpg Зелений трикутник. (2 бали) Заповни пропуски.

Дано:  АВ = DC, AD = BC.

      Довести, що АВС =  АСD.

      Доведення

      АВ = DC, AD =    – за умовою задачі.

        – спільна сторона    =  АСD.   

    АВС =  …. – за … ознакою рівності трикутників.

 

C:\Users\noyt\Pictures\2012-02-18\001.jpg

Синій трикутник. (3 бали) Розв’яжіть задачу за малюнком.

Дано:  ВО = ОD, АО = ОС

      Довести, що СD = АВ.

 

 

 

C:\Users\noyt\Pictures\2012-02-18\002.jpg                                                       

                                             Червоний трикутник. (4 бали) Розв’яжіть задачу.

На малюнку АЕ = ЕС, АD = DС. Доведіть рівність кутів DАВ і DСВ.

 

 

 

 

 

 

Вчитель. Всі діти молодці. Подолали першу станцію. Рухаємось далі, попереду велика станція: «Види трикутників та їх властивості. Сума кутів трикутника».

Трикутники забули свої назви. Подивимось на малюнки і скажемо, які види трикутників ви бачите?

                        А                                                                           В

 

 

С

 

 

 

 

             В                         С            А                          В                 С                   А

 

Доповніть речення: (діти по черзі читають питання і доповнюють його).

  1. Трикутник у якого дві сторони рівні є … .
  2. Трикутник у якого всі сторони рівні є … .
  3. Трикутник у якого є прямий кут називається … .
  4. Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони називається … .
  5. Перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до прямої, що містить його протилежну сторону називається … .
  6. Відрізок бісектриси кута трикутника, що сполучає вершину трикутника з точкою протилежної сторони називається … .
  7. Сторону прямокутного трикутника, яка лежить проти кута називають …
  8. Трикутник, який має різну довжину сторін є … .
  9. Трикутник, який має тупий кут є … .
  10.  Трикутник, який має всі гострі кути є …
  • Пригадаємо властивості рівнобедреного  і прямокутного трикутника.
  • Чому дорівнює сума кутів трикутника?
  • Який кут називають зовнішнім? Сформулюйте властивість зовнішнього кута трикутника.

Повторили, а зараз розв’яжемо задачі. Після чого поїдемо до станції «Загадковий трикутник».

 

Розв’язування задач.

Зелений трикутник. (2 бали)

  1. Обчислити периметр рівнобедреного трикутника, якщо відомі його виміри 4 см, 9 см і 9 см.
  2. Обчислити сторони рівностороннього трикутника, якщо його периметр дорівнює 36 м.

 

Синій трикутник. (3 бали)

  1. Знайдіть сторони рівнобедреного трикутника, якщо його периметр дорівнює 70 см, а основа в 2 рази менша від бічної сторони.

 

Червоний трикутник. (4 бали)

  1. У трикутнику АВС С = , А = , відрізок ВМ – бісектриса трикутника. Знайдіть довжину катета АС, якщо ВМ = 6 см.

Додаткова задача. (2 бали)

Знайти висоту дерева, якщо з точки А, яка розміщена на відстані 5 м від основи дерева, його вершину видно під кутом 45˚.

 

C:\Users\noyt\Pictures\2012-02-21\001.jpg

 

Вчитель. Увага, наш поїзд рухається далі. Діти, чи тільки на уроках геометрії можна зустріти трикутники? (Відповідь дітей). Ми наближаємось до станції: «Загадковий трикутник». Зараз ми з вами дізнаємось, де можна зустріти трикутник? (Презентація  «Трикутник – 1», «Трикутник – 2»).

Наша подорож майже завершується. Щоб відпочити, розв’яжемо такі задачі.

Логічні задачі.

  1. Який трикутник треба взяти, щоб після проведення в ньому одного відрізка отримати всі відомі види трикутників: рівносторонній, рівнобедрений, різносторонній, прямокутний, гострокутний?
  2. Довжина однієї сторони трикутника 6,31м, другої – 0,82м. Яка довжина третьої сторони, якщо відомо, що вона складає ціле число метрів?
  3. Скільки трикутників на малюнку?

C:\Users\noyt\Pictures\2012-02-18\004.jpg

Відповіді до задач:

  1. В прямокутному трикутнику з гострим кутом 30° провести медіану із вершини прямого кута.
  2. 6 м або 7м (скористатися нерівностями трикутника).
  3.  14.
  1.         Підсумок уроку-подорожі.

Наша подорож завершилась. Давайте оцінимо ваші знання і підведемо підсумок уроку. Вам треба продовжити, що ви робили на уроці?

Сьогодні на уроці:

  • Я повторив …
  • Я виконував завдання …
  • Було цікаво …
  • Тепер я можу ...
  1. Домашнє завдання.

Повторити § 11 – 20. Скласти кросворд із ключовим словом «трикутник».

doc
Додано
9 березня 2019
Переглядів
3025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку