Підсумковий урок з української мови для 2 класу на тему: «Слова, що називають предмети (іменники)»

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для учнів з особливими освітніми потребами 2 класу. Урок – гра. Підсумковий урок на тему: «Слова, що називають предмети (іменники)». Мета: узагальнити знання учнів з теми «Іменник», вміння правильно застосовувати велику букву в іменах людей, кличках тварин; розвивати увагу, мислення, пам’ять, уяву; збагачувати активний словник учнів; виховувати вміння відчувати красу рідного слова, любов до природи та дбайливе ставлення до неї.
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови у 2 класі

Тема. Підсумковий урок на тему: «Слова, що називають предмети (іменники)»

Мета: узагальнити знання учнів з теми «Іменник», вміння правильно застосовувати велику букву в іменах людей, кличках тварин; розвивати увагу, мислення, пам’ять, уяву; збагачувати активний словник учнів; виховувати вміння відчувати красу рідного слова, любов до природи та дбайливе ставлення до неї.

 

 Обладнання: червона квітка, предметні малюнки, маленькі пелюстки, прямокутники, сигнальні картки, різнокольорові кружечки, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок-гра.

Хід уроку

І. Організація класу.

Станьте рівно, як годиться.
Чи все на парті – подивіться,
Дружно назад озирніться,
Мило гостям посміхніться, привітайтесь.
Додалося вам охоти?
То ж, приступим до роботи.

(Слайд)

1. Психологічна рефлексія «Наш настрій»

 - Перед кожним учнем розкладені кольорові кружечки. Пропонується узяти в руки той колір, який дітям сьогодні більше до вподоби.

       Підсумки :

  •           червоний – піднесеність;
  •           оранжевий – радість;
  •           зелений – спокій;
  •           синій – сум;

(Слайд)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 - Діти, йдучи сьогодні  до школи я зустріла дівчинку, яка подарувала мені чарівну червону квіточку, адже сьогодні «день червоної квітки» у цей день люди прагнуть подарувати червону квітку. Діти, а ви хочете зробити такий подарунок?

 - Для цього,  вам потрібно попрацювати. Виконавши завдання ви отримаєте пелюстку. Зібравши всі пелюстки , ви зможете виготовити квіточку, яку подарите своєму другові. 

 -Я думаю, що у вас вийде гарна червоненька квіточка.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 - Діти, сьогодні нам на уроці потрібно повторити все, що ми вивчили про назви предметів.

IV. Узагальнення і систематизація вивченого.

1-а пелюстка

- На яке ще питання відповідають слова-назви предметів?

- До яких саме слів-назв предметів ставимо питання хто?

- То які слова ми відносимо до іменників?

(Слайд)

1. Гра «Мовчанка»( із цеглинками LEGO – синій (для назв істот) та жовтий (для назв неістот)).

Учитель демонструє предметні малюнки, а учні піднімають відповідну цеглинку.

2-а пелюстка

«Другу пелюстку відриваєм і писати гарно починаєм»

(Слайд)

2. Каліграфічна хвилинка

           к  кв  тк  квітка

(Слайд)

3.Словниковий диктант

    Мак, вовк, тюльпан,  фіалка, кіт,  собака.

  • Об’єднайте назви предметів у дві групи за змістом.
  • Поставити питання до слів.

3-я пелюстка

«Ось і третю пелюстку час відірвати та увагу в кожного учня розвивати!»

(Слайд)

4. Гра «Зіпсований телефон»

 - Пограємо у гру «Зіпсований телефон». Один учень називає назви предметів, що  в однині, а другий - у множині. Потім наступний учень називає інший іменник в однині. Гра продовжується.

4-а пелюстка

«Хто ж там, хто вже так стомився і наліво похилився?»

(Відео)

5. Фізкультхвилинка.

5-а пелюстка

(Слайд)

6. Робота з підручником

Вправи 22 с.74

6-а пелюстка

«Ви уважно помудруйте й самостійно попрацюйте!»

(Слайд)

7. Самостійна робота. Робота з картками.

Спишіть, розкриваючи дужки та вставляючи потрібне за змістом слово.

У сестри (М, м)ар’янки та (О, о)лі є кошенятко ________. Старша

(с, С)естра вчить (О, о)лю доглядати за (Т, т)варинкою.

(Слайд)

8. Перевірка виконаного завдання

V. Підсумок уроку.

7-а пелюстка

«Зі мною ви пограйте і так чи ні відгадайте!»

(Слайд)

1. Гра «Так і ні»

- Загальні назви предметів пишуться з великої літери? (Ні)

- Назви предметів відповідають на питання хто? що? (Так)

- Назви міст,сіл,вулиць пишуться з маленької літери? (Ні)

- Назви предметів,що є назвами неістот відповідають на питання що? (Так)

- Плечі – це назви предметів, що вживається лише в множині? (Ні)

- Молоко -  це назви предметів, що вживається лише в однині? (Так)

2.Виготовлення квітки.

(Слайд)

3.  Рефлексія «Наш настрій»

(Слайд)

4. Самооцінювання

(Слайд)

5. Домашнє завдання. Вправи 24 с.75.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єсипенко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
1509
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку