Архів містить конспект уроку-подорожі, презентацію та роздатковий матеріал до уроку природознавства в 4 класі за підсумками теми "Материки". У роботі використано анаграму, кросворд, ребус.
РозЬшток Витинш
правильно розташуй Тх за сторонами свЈута приклей.
Copyri evelop.co ристан тра
Тема. Підсумковий урок за розділом «природа материків і океанів» .
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Природа материків і океанів»; розвивати пам'ять, мислення; виховувати самостійність, охайність під час написання перевірної роботи.
Обладнання: презентація, картки, карта півкуль
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
— Земля — спільний великий будинок усіх людей на світі. У нас під ногами одна загальна підлога — земна поверхня. Сьогодні на нас чекають мандри по третій планеті від Сонця.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
2.1. Робота над Анаграмою.
- Оскільки, ми вважаємо, себе мандрівниками, ми повинні мати певний пристрій. Його назву зможемо дізнатися, розгадавши анаграму.
- Перед вами українська абетка. За кожним із порядкових номерів, стоїть літера. Розгадавши кожну літеру, ви дізнаєтесь слово. Попрацюйте в парах. Використовуйте аналогічну картку у вас на партах.
- Правильна відповідь: КОМПАС.
2.2. Робота на картках.
- Замало мати компас, потрібно ще вміти ним користуватися! Заповніть назви сторін горизонту у своїх компасах!
- Звіртеся з дошкою. Я впевнена, що складнощів ні в кого не виникло і ми можемо відправлятися у подорож.
2.3. Робота з картою півкуль
- Перед вами карта Землі, але вона поки вимкнута. Для того, щоб активізувати її, потрібно назвати кожен із її головних елементів.
- Оскільки, нашу планету називають блакитною, через велику кількість води почнемо з Світового океану?
- А що таке світовий океан? (Всі океани разом)
- Зі скількох частин він складається? (4 океанів)
- Правильно, покаже на карті та назве 4 океани _______.
- Розташуй океани у порідку «від найбільшого до найменшого».
- Яка особливість Північного Льодовитого океану?(Він вкритий кригою)
- Океани на планеті омивають материки?
- Що таке материк? (Велика частина суші, що омиваються океанами з усіх сторін)
- Ми знаємо, що давним-давно на планеті був один єдиний материк, котрий розділився на декілька частин.
- Скільки існує материків зараз? (6)
- На карті материки назве і покаже____________.
- Нам вдалося «оживити» нашу віртуальну карту і тепер вона має яскраві кольори.
2.4. Робота над кросвордом
- Для того, щоб мандрувати океанами, нам потрібен човен. Але човна ми не маємо. Проте знайомі з одним мореплавцем, котрий може нам допомогти.
- Погляньте, хто зображений на портреті? (Магеллан)
- Так, що здійснив Магеллан. (Перетнув Тихий океан і дав йому назву)
- Для того, щоб орендувати човен, ми повинні розв’язати кросворд:
1.Зменшене в багато разів зображення всієї земної кулі або її окремих частин.(Карта)
2. Умовна лінія, що розділяє планету на Південну та Північну півкулі.(Екватор)
3. Різні розміри я маю,
Форму кулі зберігаю,
На підставці, на осі,
Обертають мене всі. (Глобус)
4. Чи насправді так, чи може сон це?
Наче казка, неповторний дивний світ.
Цей материк — улюблениця сонця
Де бував чудовий лікар Айболить. (Африка)
5. Зменшувати площину
Винайшли величину.
В кілька раз вона дає
Відстань меншу, ніж як є. (Масштаб)
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
3.1. Південна Америка
У Західній півкулі
Його ти відшукай
Атлантику при цьому
Сміливо подолай.
І шляхом Магеллана
Впродовж сходу пливи,
Ще і Південний тропік
При цьому перетни.
Лежить у трьох півкулях,
Між океанів двох.
На півночі і півдні
Сусідів має двох.
3.2. Північна Америка
- Які, визначні місця ми можемо порадити відвідати на цьому континенті?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Рано-вранці крокодили
На зарядку всі ходили,
А за ними вирушали
Тигри, леви і шакали.
Антилопи і горили
Теж зарядку там робили.
Раз і два, і три, й чотири –
Присідали крокодили.
Лиш ледачі бегемоти
Не вилазили з болота.
3.3. Африка
3.4. Австралія
- Щоб, дізнатися, який з материків нас чекає надалі потрібно розгадати ребус.
3.5. Антарктида
- Чекають нас на найхолоднішому материку його корінні жителі. А хто ж там живе? (Пінгвіни)
- Але ми до них не попливемо, адже звичайна температура на цьому континенті близько 40 градусів морозу. І ми там просто замерзнемо.
- Але пінгвіни надіслали нам листа з завданням!
- Нам потрібно, співвіднести назву материка та його характеристику.
-Молодці, пінгвіни згадали у своєму листі про 4 материка, на трьох ми сьогодні вже побували. Який нам залишилося відвідати? (Євразію)
3.6. Євразія
-Що ми знаємо про шостий материк планети? Про Євразію?
-Найбільший материк на планеті.
- Омивається всіма океанами.
- Складається з двох частин: Європи та Азії.
-Щоб успішно завершити нашу експедицію, нам залишилося назвати найвищу гору, найбільше озеро за площею та найглибше озеро, адже вони знаходяться саме на цьому материку.
ІV.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА