13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Підсумковий урок за темою «Речення»

Про матеріал

Повторити та закріпити знання учнів про речення, вчити будувати речення за схемою, поширювати за питаннями., конструювати речення, визначати підмет і присудок, розвивати мовлення учнів, вчити спостерігати за природою, розвивати пізнавальну активність і самостійність учнів

Перегляд файлу

Віра Василівна Фрейлова

                                                                                                     вчитель початкових класів

                                                                                           Старосинявської «Загальноосвітньої

                                                                                            школи  І-ІІІ ступенів, гімназія»

                                                                                             імені Олександра Романенка

 

Урок української мови  в 2 класі

Тема :  Підсумковий урок  за темою «Речення»

Мета : повторити та закріпити  знання учнів про речення, вчити будувати  речення за схемою, поширювати за питаннями., конструювати  речення, визначати підмет і присудок, розвивати мовлення учнів, вчити спостерігати за природою, розвивати пізнавальну активність і самостійність учнів

  Обладнання: схеми речень, малюнки, текст на дошці.

 Хід уроку

І. Організація класу і оголошення теми

  Сьогодні  ми повторимо  та підведемо  підсумки наших знань про речення

ІІ. Робота по темі уроку

1.   На дошці  записано  віршик.  Прочитати  мовчки.  Один- два учні вголос.

 Самотня  осінь…Тебе лишили

 Останніх птахів курли –ключі.

  Уже хустину готуєш білу,

 Частіше сиплеш сумні сніги.

  Бесіда за змістом вірша.

 -Про яку  пору року цей вірш?

-Які слова допомогли вам дізнатись ,що це осінь?

  -Як називають  осінь?

  -Чому саме осінь називають  чарівницею? Щедрою і багатою?

Діти, ви побували на прогулянці  в парку,  в лісі,  саду. А які  ви чули  звуки осені?

 Дерева шумлять(  ш-ш), вітер гуде  (гу-у), дощик накрапає ( кап, хлюп), яблуко в саду  падає (бах),трісла гілочка (трісь), по сніжку (рип- рип)

2. Робота в зошиті .

1) каліграфічна хвилинка

Ш   гу  кап  хлюп  бах  трісь  рип

-То чиї це звуки? (осені)

 2) Запишемо  слово осінь , зробимо звуко-буквенний аналіз

  3) усне складання речень зі словом осінь.

 3. Назвіть осінні місяці. Який  зараз місяць ? ви знаєте , що у листопаді може бути різна погода. Навіть є прислів’я про нього .(На дошці записано прислів’я).

 У   осінню негоду сім погод буває.

 -Поясніть зміст цього прислів’я. (Може бути і дощ, і сніг, світити сонце, небо як навесні, вітер дме

 У листопаді  дують часто  вітри. Ось і зараз  сердитий вітер дмухнув на речення і порозкидав слова. Тому спробуємо ці слова зібрати у речення. Запишемо його каліграфічно у зошит, не забуваючи про з’єднання літер. (учні в зошит, один учень на дошці)

  Листопад за собою зиму веде.

  -Яке це речення? (розповідне). -Визначіть підмет і присудок.

 4. 1)Опитування

-Що таке речення?

   чого складається речення?

-Як пишеться перше слово в реченні?

-Які знаки  можуть бути в кінці речення?

        2)  У поданих реченнях поставити потрібні знаки в кінці речення.

  Чом, вітриську, розходився, хазяйнуєш у саду  ( . ! ? )

  Непомітно  підкрадається зима (. ! ? )

 -Які Це речення?

3) Перебудувати  попереднє  питальне речення у  розповідне. (Вітрисько розходився, розгулявся у саду.)

Розповідне речення у питальне . ( Як підкрадається осінь?)

 4)Скласти  речення за схемою.

5. Самостійна робота ( за варіантами) .Поширити речення за питаннями.

  І варіант     Закінчується  ( яка? ) осінь.

 ІІ варіант     Наступає  ( яка ? )  зима.

 Підкреслити підмет і присудок .

6.Ви виконували  самостійну роботу у якій говорилося, що закінчується осінь і підкрадається зима. Давайте  вияснимо, які ж зміни відбулися  у неживій і живій природі. Яке небо, вітер? Які стали дні? Як гріє сонце? Що сталося з деревами ?

Так , дерева стали голі, бо свої листочки роздали матінці-землі, вітрові  їжачкам і мишкам, щоб вони укрились . Тихо навкруги. Наче  все завмерло.

 Де ж поділись співучі пташки, бджілки-трудівниці, мухи-набридухи, рухливі комашки? ( Птахи відлетіли в теплі краї, деякі з них, що будуть зимувати , туляться до людських осель, а комахи заснули аж до весни.)

 А що роблять звірі? (Одні з них вкладаються  спати так як ведмідь, інші одягають шубку )

 Зараз ви виконаєте творчу роботу . Замість малюнків  впишете слова.

                                              Відлетіли у теплі краї  ( птахи).

                                               Заготовила ( білочка )  на зиму  їжу.

                                              Засинає у барлозі  (ведмідь).

                                                  Підкресліть підмет і присудок.

 7.Ми говорили , що речення  починається  з великої літери і в кінці ставимо відповідний знак : крапку, знак питання, знак оклику. На дошці записано текст. Але не видно межі речень. Бо сердитий колючий  вітер і тут погосподарював. Тож знайдіть початок і кінець речення

 Ось під кущем причаївся зморений зайчисько  гналася за ним  хитра лисиця  лякав страшний пугач.

  -Що це за текст? (розповідь)

8.А тепер давайте зробимо висновок: чи підготувала  осінь природу до зими?

Часто ми сердимось на сердиті  вітри, сиві тумани, часті дощі. Але дарма. Бо якби  відразу  після літа настала зима, то все загинуло. Люди не зібрали вирощений урожай. Отже, осінь підготувала природу до приходу гості- зими. Зірвала  з дерев листя, щоб дерева  відпочили, заморозила  квіти і трави, щоб вони навесні проросли, прогнала пташок у вирій, деяких звірів вклала спати, інших одягла у теплі шубки,як от зайчика, лисичку, білочку. Чи буде зима задоволена роботою осені? Так! Щоб сказала  зима осені? (Спасибі тобі, сестро, за роботу.) . А осінь їй наказала б: (Порядкуй, зимо, тепер ти!). запишіть це речення у зошит . зверніть увагу на звертання .Яке це речення? (спонукальне)

 ІІІ. Підсумок уроку

Над чим працювали? Що таке речення? Що відносимо до головних членів речення? Покажіть чи задоволені ви своєю працею на уроці.?

 ІV. Домашнє завдання

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку