Підсумково-узагальнюючий урок "Дихання" 8 клас

Про матеріал

Повторення, узагальнення та систематизація знань учнів про органи дихання, їх будову, функції, захворювання, оцінити знання та вміння учнів, продовжувати прививати учням бережливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих; виховання пізнавального інтересу учнів до вивчення біології та екологічної свідомості школярів.

Перегляд файлу

Тема : Повторювально – узагальнюючий урок. Дихання.

Мета: повторення, узагальнення та систематизація знань учнів про органи дихання, їх будову, функції, захворювання, оцінити знання та вміння учнів, продовжувати прививати учням бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих; виховання пізнавального інтересу учнів до вивчення біології та екологічної свідомості школярів.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.

Форма проведення: сходження на вершину знань.

Обладнання: ПК, мультимедійний проектор, підручник, картки із завданням, роздатковий матеріал.

Епіграф:

«Навчаємось не заради школи, а задля життя.»

 

Сенека.

 

Перебіг  уроку

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка готовності учнів до заняття, встановлення психолого – педагогічного контакту з учнями.

 

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів

Перш, ніж щось добувати,

Треба багато всього пізнати.

Тож іди, поспішай,

Вершини знань досягай.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель: А тепер об’єднайтеся в дві команди за уподобаннями.

Ми подорож починаєм

Ваш час уже настав,

За кожну вірну відповідь

Команді буде бал.

 

Вчитель: А тепер поверніться до сусіда по парті і скажіть: «Я бажаю тобі…» (учні висловлюють побажання один одному на урок і на весь день перебування у школі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       «Упізнай мене»

Кожній групі пропонується загадка, відповідь на яку і є назвою команди.

  •                                    Це найменша структурна одиниця легень. (Альвеола)
  •                                    Трубка, що складається з 16-20 хрящових напівкілець. (Трахея)

 

Вчитель: А тепер ми з вами ознайомимося з правилами гри у групі.

 

      1. Гра «Асоціативний кущ»(кожна команда пише асоціації, яка команда написала більше – отримує бал)

                           Легеня                                                    Альвеола      

 

       2. Гра «Лови помилку» (учні мають три типи карток: червона-відповідь не вірна; зелена-відповідь правильна; синя-твердження не стосується теми. (у цій грі кожен учень відповідає самостійно))

А) При вдихові до легень потрапляє 21% О2.

Б) Серце ссавців має 4 камери.

В) Якщо курити якісні цигарки, то легеневі пухирці не пошкоджуються.

Г) До складу слизу носової порожнини входить соляна кислота, яка вбиває бактерії.

Д) Печінка – найбільша залоза організму.

Е) Голосові зв’язки регулюють доступ повітря до легень.

Є) Людина використовує весь кисень, що вдихає з повітрям.

Ж) Надгортанник – це хрящ, що закриває вхід в трахею.

З) СО2 потрапляє з крові в клітини тіла.

И) Під час вдиху і видиху значно змінюється % вміст азоту.

І) Легені – парні органи.

Й) Сліпа кишка – це кишка, в якої відсутні органи зору.

 

3. Учні на дошці виконують діаграму Вена (порівнюють стравохід і трахею)

 

4. Пропоную учням скласти ланцюг послідовного розміщення органів дихання (назви органів хаотично розміщені на дошці)

 

5. Гра «Літерознавці». Робота в парах. Учні із запропонованих літер складають слова, що стосуються теми «Дихання». Журі оцінює роботу кожної парти окремо.   

 

ДРЖЛЬОАНХЯГБИЕІВТС

(Варіанти відповідей: дихання, ніс, легеня, ЖЕЛ, трахея, бронхи, альвеола, рот.)

  Вправа на визначення уваги. (Учні повторюють по складах слово «да-ле-ко» 5 разів, а потім запитую, що пють корови. Хто відповість «воду», в того стійка й довготривала увага.)

6. Гра «Хрестики-нулики». На дошці прикріплені слова, що стосуються тем «Дихання» і «Травлення». Учасники команд по черзі прикріплюють визначення, що стосуються їх теми, і намагаються першими скласти лінію, заважаючи іншій команді зробити це першими.

 

 

«Цифри»

Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: «Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб.

Цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і вико­нуємо),

цифру 2 – підборіддям,

цифру 3 – правим плечем,

цифру 4 – лівим плечем,

цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

цифру 6  – лівим ліктем,

цифру 7   правим коліном,

цифру 8   лівим коліном,

цифру 9  – правою ногою,

а десяточку – «хвостиком».

 

     5.  Вчитель: А зараз ми помандруємо біологічним лабіринтом.

(Презентація «Біологічний лабіринт»)

  Вчитель: А зараз, поки журі підбиває підсумки, виконаємо такі вправи:

  1. Хід вправи: уявіть, що у вас у руках м'яч. Зро­біть глибокий вдих і виконайте команду «М'яч про­битий» – зі звуком «с-с-с» починайте випускати потроху повітря з легенів, одночасно показуючи руками, як зменшується м'яч.
  2. Глибоко вдихніть, а потім максимально видихніть. Питання: як називається прилад, який вимірює те, що ми тільки що продемонстрували?

Вчитель: Шановні учні, за допомогою таких нехитрих вправ ви зможете тренувати свої легені.

 

IV. Оголошення результатів конкурсів, оголошення переможців, оцінювання учнів.

 

   Вчитель: Але у нас залишилось невиконаним ще одне завдання(учитель знімає плакат з дошки), які слова, що були на плакаті, стосуються нашої теми?

 

   Вчитель: А зараз давайте скажемо: «Я дякую тобі…» (учні дякують один одному за сумісну працю на уроці). А я дякую учням за чудову співпрацю і активність на уроці, та бажаю їм гарного настрою на весь день.

 

V. Повідомлення домашнього завдання

Скласти сенкан до слів легеня, альвеола. 

 

Дякую за увагу та співпрацю!

1

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку