Ідея 1. «Нестандартний організаційний момент»Гра в слова. Учні ланцюжком називають математичні поняття, які починаються на передостанню букву слова. Приклад. Математика, коло, лінійка, кілометр, трапеція, індукція…Активізація пам’ятіЗбагачення математичного словникового запасу. Спілкування рідною мовою. Згуртування колективу. Заохочення до подальшої роботи
Ідея 2. «Правильна мотивація – запорука успіху»Постановка питання, яке неможливо залишити без відповіді. Приклади.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тема«Подібні трикутники»«Сьогодні ви легко виміряєте висоту найвищої в місті будівлі, не піднімаючись нагору»Тема«Основні правила комбінаторики»«Сьогодні ви легко і точно визначите, скільки існує різних маршрутів дістатися до Риму, зробивши три пересадки та обравши різні шляхи до пунктів пересадки»Тема«Складні відсотки»«У листопаді 1723 р. гетьмана Павла Полуботка заарештували та ув'язнили в Петропавловській фортеці. Перед арештом Полуботок таємно віддав на зберігання 200 тисяч золотих монет банку в Англії під 7,5 %. У заповіті Полуботок залишив 80 % золота на майбутнє незалежної України. У скільки разів збільшився б той капітал до наших днів?»
Ідея 3. «Перевірка домашнього завдання мовчки»Учитель на дошці надає правильні відповіді до вправ та моменти, що могли викликати труднощіУчні мовчки перевіряють свою домашню роботу. Результати перевірки учні демонструють знаками: Завдання розв’язано правильно Учень припустився помилки Всі завдання розв’язано правильно
Ідея 4. «Аукціон знань»Гра використовується для повторення теоретичного матеріалу. Аукціоніст вибирається з учнів. Розігруються лоти, у яких може пропонуватися: додатковий бал до самостійної роботи висока оцінка полегшене домашнє завдання тощо. Для отримання лота учасники мають висловити правила чи твердження з теми, що вивчається.
Ідея 5. «Розв’яжемо складну задачу самостійно»Учитель формулює задачу, зображує рисунок до неїУчні поділяються на групи. Кожна група отримує картки з окремими кроками розв’язання. Учні мають розкласти картки в правильному порядку, створивши ланцюжок послідовних тверджень. Приклад. Задача на доведення формули квадрату катета.
Ідея 6. «Математичне лото»Гра для закріплення властивостей математичних об’єктів. Учитель роздає картки. На одній її частині – об’єкт, на іншій – означення або властивість Клас поділяється на дві команди, отримує картки, за чергою їх викладаєЗа відсутності картки – хід пропускається. Перемагає команда, яка перша викладе всі картки. Приклад. Властивості чотирикутників.
Ідея 7. «Математика має бути практичною» Розв’язування задач, пов’язаних з життям, підвищує інтерес учнів до предмета. Вони мотивують пізнавальну діяльність дітей та реалізують компетентнісний підхід. Приклади. Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистить від автомобільних викидних газів 15 каштанів, посаджених в нашій школі вздовж дороги. Одне дерево очищує зону довжиною 100 м, шириною 200 м, висотою 10 м без шкоди для себе. Обчислити висоту школи за її тінню. Перевірити, що виготовлений стілець на 4-х ніжках буде стійким.
Ідея 8. «Використання аналогії» Аналогія допомагає бачити основні характеристики об’єкта. Зацікавлює відображенням певних зв’язків з дійсністю. Приклади. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Чим далі в ліс, тим більше дров. Пряма пропорційність. Багато диму – мало тепла. Обернена пропорційність. Ні риба ні м’ясо. Функція не парна, не непарна. Ворог мого ворога – мій друг. Множення від’ємних чисел. Льюїс Керрол «Пригоди Аліси у Дивокраї» - зміни зрісту Аліси Подібність фігур
Ідея 11. «Підсумки уроку. Сенкани»Сенкан – вірш з п’яти рядків.І рядок – 1 слово, позначає тему, іменникІІ рядок – 2 слова, опис теми, прикметникиІІІ рядок – 3 слова, дія, пов’язана з темою, дієсловаІV рядок – 4 слова, ставлення до теми, почуття. V рядок – 1 слово, синонім 1-го , сутність теми, підсумок Приклад. Математика Точна, впорядкована, Навчає, демонструє, досліджує Розум до ладу приводить Меганаука.