Панно. Основна технологія: Технологія ручної обробки деревини. Додаткові технології: Стрінг-Арт, Пірографія
Номер слайду 2
Пірогра́фія (грец. «писання вогнем») — техніка, що застосовується в декоративно-прикладному мистецтві і художній графіці.
Номер слайду 3
Випалювання по дереву — одне з найпопулярніших народних ремесел, глибоко пов'язане з традиціями народної творчості.
Номер слайду 4
Для випалювання використовується спеціальний прилад — електровипалювач. Робочий елемент електровипалювача — ручка з металевим пером на кінці. Перо (штифт) виготовляється з ніхромового дроту різної товщини.
Номер слайду 5
Порядок роботи при випалюванні по дереву. Для випалювання необхідно, в першу чергу, підібрати підходящу деревину. Найкраще для випалювання підходять: липа, береза, вільха, тополя, каштан. Ці породи досить м'які, світлі і мають більш однорідну структуру волокон. Як основу можна також використовувати фанеру — вона найбільш підходить для новачків завдяки своїй дешевизні. Перед випалюванням поверхню дерева обов'язково обробляють зачищають наждачною шкіркою. Деревина повинна бути обов'язково сухою перед початком випалювання. Далі на поверхню наносять необхідний візерунок. Це можна зробити за допомогою звичайного копіювального паперу. Ручку випалювача слід брати як звичайний олівець. За допомогою регулятора температури необхідно встановити необхідний ступінь напруження пера і можна приступати до роботи. Визначити готовність пера до роботи можна за його кольором — колір повинен бути темно-червоним.
Номер слайду 6
Для отримання тонких ліній перо випалювача слід вести швидко, для отримання товстих — більш повільно. Не можна занадто сильно притискати перо до поверхні деревини, занадто сповільнювати хід пера. По закінченню ведення лінії перо слід швидким рухом відірвати від поверхні. Випалювати слід одночасно кілька різних ділянок. Це необхідно для того, щоб уникнути появи проміжних пропаленнь, які утворюються через сильне нагрівання деревини при випалюванні сусідніх ділянок візерунка. Тому необхідно повертатися до випалювання сусідніх ділянок лише через деякий час — щоб деревина встигла охолонути. Змінюючи нахил і яскравість пера, можна отримати різні за товщиною і кольором лінії: від світло-коричневих до темних. Однак занадто обвуглені краї випаленої канавки говорять про занадто високу температуру пера. Закінчену роботу слід дуже обережно обробити дрібнозернистим наждачним папером. Після цього роботу можна розписати акварельними, олійними або акриловими фарбами, покрити воском або лаком.
Номер слайду 7
Техніка безпеки. Випалювач розжарюється до дуже високої температури, тому при роботі обов'язково слід дотримуватися техніки безпеки та не допускати зіткнення частин одягу чи волосся з пером випалювача. Ним можна обпектися або взагалі спалити увесь дім. Однак нічого такого не станеться, якщо слідувати всім заходам безпеки. А саме, тримати електричний випалювач, коли він увімкнутий, потрібно на спеціальній залізній підставці; коли ви ним малюєте — тримайте його тільки за пластикову ручку; і останнє — обов'язково вимикайте випалювач із мережі, коли закінчите роботу.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
String Art) — сучасне мистецтво графіки створення зображення композицією з натягнутих ниток на картоні чи іншому твердому матеріалі — основі, яка відіграє роль тла. Нитяну графіку також інколи називають ізографіка або вишивка на картоні.
Номер слайду 10
Ниткографія, як вид декоративно-прикладного мистецтва, уперше з'явилася в Англії в XVII столітті. Англійські ткачі придумали особливий спосіб переплетення ниток. Вони забивали в дощечки цвяхи й у певній послідовності натягали на них нитки. У результаті виходили ажурні мереживні вироби, які використовувалися для прикраси житла. Існує версія, що ці роботи були свого роду ескізами для візерунків на тканині.