Післябукварик. Урок письма з теми: "Слова-ознаки предметів. Який? Яка? Яке?".

Про матеріал

Розробка містить ігрові та практичні завдання для розвитку критичного мислення, уваги, вправи для індивідуальної та групової роботи, творчі вправи й загадки для активізації пізнавальної діяльності учнів.

Перегляд файлу

Тема:Слова-ознаки предметів. 

       Який? Яка? Яке?

Мета:Формувати знання про слова, які позначають ознаки      

       предметів і відповідають на питання який?  яка? яке?

                Навчити визначати їх роль у мовленні.

                Формувати уміння розпізнавати прикметники у           

                тексті,ставити до них питання;розрізняти форми      

       однини та множини.

                Закріпити  навички списування з рукописного та   

       друкованого текстів.

                Розвивати образне та критичне мислення,читацькі та 

       мовленнєві уміння.

                Викликати прагнення до збереження здоров’я.

 

Обладнання:фонограма «Ходить гарбуз по     

                         городу(українська народна пісня), малюнок 

                         «Чарівний город»

 

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний  момент

                                   Зошит свій я відкриваю

                                   Та під нахилом кладу.

                                   І від вас не потаю -

                                   Ручку я ось так тримаю.

                                   Сяду рівно, не зігнусь,

                                   За роботу я візьмусь.

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Діти, на уроці читання ви разом з Читайликом назбирали повні кошики  овочів і  дізналися, які вони корисні для здоров’я, які цілющі властивості мають. Пригадаємо їх за малюнками.
  • Прочитаємо  речення (завдання 1)  та запишемо його каліграфічно  в зошити:

 Овочі-огірок, морква,помідор.

 

  1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  1. Мозкова атака.
  •  Які ознаки овочів ви можете назвати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  
  • Послухайте 2 речення та виберіть таке, яке на вашу думку більш точніше допомагає уявити те, про що йдеться:

          У кошику лежали овочі.

         У кошику лежали дозрілі, свіжі, корисні, смачні овочі.

  • Запишіть  найповніше  речення.
  • Які питання можна поставити до слів-помічників?
  • А зараз трохи пофантазуємо.
  1. Хвилинка фантазії. (Звучить пісня «Ходить гарбуз по   городу»)
  • Уявіть собі, ви - на городі, але казковому. Город дуже великий. Ви заблукали і не можете знайти стежину додому.   Назустріч прямує старий гарбуз. Він допоможе нам лише тоді, коли  ми відгадаємо, хто мешкає в його городньому царстві.
  • Які  слова – підказки вам допомогли зробити це?Прочитайте їх.

 

 

 

 

 

 

 

          (морква)   (буряк) (огірки)

 

 

 

 

 

 

 

                             (помідор)                            (часник)

 

 

 

 

 

 

 

     (цибуля)                                  (диня)   (гарбуз)

 

  •   На які питання відповідають ці слова?
  1. Оголошення теми і завдань уроку.
  • Сьогодні на уроці, діти, ми познайомимось зі словами, які позначають   ознаки предметів та відповідають на питання  який? яка?яке? Прослідкуємо за роллю їх у мовленні.
  1. Вивчення нового матеріалу.

 

1.Робота за підручником.(Завдання2.)

  • Доповніть усно речення словами з вірша «Сперечались овочі». Чи допомогли вони вам уявити, які овочі за зовнішнім виглядом, розміром, смаком?

2.Гра «Кращий знавець рослин».

  1. Хто назве найбільше кольорів овочів?
  2. Чиї листочки?
  3. Яке листячко у рослин на малюнках?

3.Групова  робота. (Завдання 3)

  •  Допоможіть мамі зварити  український борщ. Запишіть   назви  овочів,які потрібно покласти в каструлю за зразком.

            Зразок. Картопля (яка ?) смачна.

 

 

4.Творча робота. Гра «Навпаки»

 

Вчитель каже словосполучення «Іменник + прикметник»,  а  учні

самостійно відшукують протилежне за змістом.

           Зразок: гіркий перець – солодка груша.

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

        Серед городу

Пан гарбуз серед городу

Лад дає своєму роду:

  • Гей, шикуйтесь у рядочки

Буряки та огірочки.

Рівно станьте біб, квасоля,

Огірки і бараболя!

Кроком руш всі до комори,

Бо зима настане скоро.

 

  1. Закріплення знань.

1.Відгадування загадок.

          *  Полюбляють нас свіженькі,

    І в салатах, і ціленькі,

    Мариновані, квашені,

    І солоні, і перчені.

    І дарма, що ми маленькі,

    Ми хрумкі й завжди миленькі.(Огірки.)

 

*   Вони цукрові й кормові,

     А бувають ще й столові

     Ростуть у полі рядками,

     Всі звуть їх  (Буряками.)

 

*   І гірка , і завжди свіжа,

     Всі їдять її одначе,

     Хто її ножем поріже,

     Неодмінно сам заплаче.(Цибуля.)

 

 

 

*    Кругленька та  на сонці сяє,

       Родичів багато має.

       Гарбузова господиня,

        Знають всі: зоветься…( Диня.)

-      За допомогою яких слів-ознак ви відгадали ці загадки?

       Списування з друкованого тексту однієї загадки,   

     визначення та підкреслення слів, які позначають  

     ознаки предметів.

     Постанова до них питань.

2.Гра «Один-багато»

Змініть слова за зразком:

свіженькі-свіженька  ,                      свіжа-свіжі,

маленькі -…  ,                                       гірка -… ,

ціленькі -… ,                                          гарбузова -… ,

солоні -… ,                                             кругленька -… .

  • Доберіть до цих  ознак слова, які відповідають на  питання  що?

 

3.Робота  в зошитах.(Завдання 4.)

  • Вилучіть з кожного рядка «зайве слово» та запишіть словосполучення.

            Усно складіть з ним речення.

 

  1. Підсумок уроку.
  • Що  позначають слова, які відповідають на питання  який? яка? яке?
  • Утворіть такі слова від назв предметів: сонце,сіль,смак,праця.
  • Яку роль у мовленні відіграють?

Гра « Відгадай предмет за ознаками»

Один учень називає ознаки будь-якого предмету за різними властивостями, інший повинен відгадати, про що йде мова.

Поширте речення словами – ознаками.

Сонце світить.

Овочі ростуть на городі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Урок 23

           Тема:

Слова – ознаки  предметів.  

     Який? Яка? Яке?

(урок письма)

 1206трон.jpg

                                                                Підготувала:                  

                                                              вчитель початкових класів

                                                                ЗОШ№5

                                                                Гуща Л.П.                                                                                                      

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку