Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі.
Урок з використанням мультимедійних технологій
ТЕМА. «Звук [ґ], буква Ґ ґ. Звук [р], [р'] буква Рр. Українська народна казка «Котик і півник»».
МЕТА: Закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів з буквою Г, Р; розвивати увагу, зв'язне мовлення, пам'ять, логічне мислення ; збагачувати словниковий запас.
Перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка» створити ситуацію, при якій учні самі стають героями уроку. Виховувати любов до українських народних казок.
Обладнання: мультимедійна установка, комп'ютер, мультимедійна презентація
Тип уроку: узагальнення вивчених знань
Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі.
Урок з використанням мультимедійних технологій
ТЕМА. «Звук [ґ], буква Ґ ґ. Звук [р], [р’] буква Рр. Українська народна казка «Котик і півник»».
МЕТА: Закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів з буквою Г, Р; розвивати увагу, зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення ; збагачувати словниковий запас.
Перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка» створити ситуацію, при якій учні самі стають героями уроку. Виховувати любов до українських народних казок.
Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютер, мультимедійна презентація
Тип уроку: узагальнення вивчених знань
Хід уроку
І. Організація класу. Емоційний настрій.
Вчитель. Ось і дзвоник продзвенів
Для маленьких школярів,
Він покликав на урок
У чарівний світ казок.
Казковий світ!
Він збереже людей без бід.
І бути добрими завжди
Навчає казка!
Увага! Увага! Відправляється казковий експрес. У мандрівці на нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати те, що знаєте, і вмієте, бути уважними та спостережливими.
Слова в дорогу:
Знаємо!
Творимо!
Зможемо!
Зуміємо!
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Звук [ґ], буква Ґ ґ . Звук [р], [р’] буква Рр. Українська народна казка «Котик і півник».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльносі.
Так які літери заблукали? Хто допоможе вартовим? Назвіть і обведіть сусідів літери Г,Р.
Вчитель. А тепер завдання для маленьких фіотоапаратиків. Поморгайте очима ось так. Тепер приготуйте очі-фотоапаратики. Увага на екран!
Р |
ґ |
|
Вчитель. Діти до нас на урок завітала черепаха. Вона пропонує прочитати склади. А хто з вас знає як ми будемо їх читати?
Діти. Ми будемо читати так як повзе старезна черепаха.
Ре, ре, ре. Єр, єр, єр.
Ґа, ґа, ґа. Ґо, ґо, ґо.
Вчитель. А тепер читають тільки хлопчики.
Вчитель. До нас прилетіла її приятелька сорока. І дуже хоче щоб ми прочитали і для неї. А сорока як скрекоче?
Діти. Сорока скрекоче швидко.
Вчитель. Як ми будемо читати склади для сороки?
Діти. Ми будемо читати швидко.
Вчитель. А тепер читають тільки дівчатка.
Вчитель А чи любите ви співати? Заспіваємо ці склади спочатку повільно, а потім швидко.
Завдання Заспівати звукосполучення на мелодію. Пісні про коника стрибунця.
Ре, ре, ре, ре, ре, ре, ре.
Єр, єр, єр, єр, єр, єр, єр.
Ґа, ґа, ґа, ґа, ґа, ґа, ґа.
Ґо, ґо, ґо, ґо, ґо, ґо, ґо.
Ор, ор, ор, ор, ор.
Ґу, ґу, ґу, ґу, ґу.
Ґо, ґо, ґо, ґо. 2 рази
Ґі, ґі, ґі, ґі.
ІV. Фізкультхвилинка на “Пісеньку про казочку ” муз. О. Осадчого та сл. О. Вратарьова, О. Скрипинник та мультимедійну презентацію “Летючий корабель ”.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Наступна сторінка уроку «Чарівний світ української народної казки»
Завдання
Прочитайте текст спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидше, як скрекоче сорока. ( Народні казки – це результат колективної творчості. Тому вважають, що автором народних казок є народ.)
Хто може відтворити з пам’яті?
Вчитель Пригадайте назви своїх улюблених народних казок. (Відповіді дітей)
Вчитель. Знайка пропонує вам виконати його завдання. (Тестове завдання)
Визнач, хто такі персонажі казки:
А події в казці;
Б дійові особи казки;
В народна казка.
Вчитель. Розгляньте малюнок. Чи впізнали ви героїв цієї казочки? Розкажи, хто на ньому зображений.
Прочитайте уривок казки, наведений біля малюнка, поступово прискорюючи темп.
Вчитель. Давайте допоможемо Поспішайкові виконати завдання Знайки. 1.Укажіть назву казки, уривок якої наведений біля малюнка.
(Тестове завдання)
А «Рукавичка»;
Б «Котик і Півник»;
В «Колобок».
2. Укажіть вид казки «Колобок»:
А чарівна;
Б побутова;
В казка про тварин.
Вчитель. Виконаємо вправу повітряні кульки. Читаємо луною. Допоможемо мавпочці спуститися на повітряній кульці.
виманити
хатинка
Вчитель. А тепер ведмедику спуститися на повітряній кульці.
повернутися
пшениця
Вчитель. А тепер спробуємо спустити на повітряних кульках мавпочкуі ведмедика разом.
виманити
хатинка
повернутися
пшениця
Вчитель. Чи всім зрозуміло значення слова виманити?
Вчитель. Хто може пояснити його значення ?
Вчитель Яку казочку ми прочитали на минулому уроці?
Діти. Українську народну казку «Колобок»
Вчитель. Наша подорож продовжується. Сьогодні на уроці ми познайомимося з українською народною казочкою «Котик і півник».
Вчитель. Прочитаємо уривок казки спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока.
Вчитель Слідкуємо за диктором садячи слова в човники.
Вчитель Читаємо текст ланцюжком.
Вчитель Давайте допоможемо Хвалькові виконати западання Знайка. Знайдіть і підкресліть в прочитаному уривку речення про те, хто схопив півника.
Вчитель Перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті речення про переглянуте. Прочитайте їх, прискорюючи темп, і перекажи.
Вчитель Хто бажає сьогодні озвучити мультфільм?
Вчитель Доведіть, що розповідь про котика й півника – це казка про тварин.
(Відповіді дітей)
Вчитель Кнопочка пропонує нам стати чарівниками. «Оживіть» велику букву Р.
(Діти малюють літеру Р у вигляді кумедного чоловічка )
Вчитель Допоможіть Незнайкові намалювати предметь, назви яких починаються з букви Ґ ґ.
ІV. Підсумок уроку.
Вчитель Ось і добіг до кінця наш урок. Щоб він приніс нам користь, треба обов’язково згадати. Що ми з вами вивчали на уроці. Хто пам’ятає підніміть руку.