Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі.
Урок з використанням мультимедійних технологій
ТЕМА. «Звук [ш], буква Шш. Українська народна казка «Кривенька качечка»».
МЕТА: Закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів з буквою Шш; розвивати увагу, зв'язне мовлення, пам'ять, логічне мислення ; збагачувати словниковий запас.
Перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка» створити ситуацію, при якій учні самі стають героями уроку. Виховувати любов до українських народних казок.
Обладнання: мультимедійна установка, комп'ютер, мультимедійна презентація
Тип уроку: узагальнення вивчених знань
Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі.
Урок з використанням мультимедійних технологій
ТЕМА. «Звук [ш], буква Шш. Українська народна казка «Кривенька качечка»».
МЕТА: Закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів з буквою Шш; розвивати увагу, зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення ; збагачувати словниковий запас.
Перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка» створити ситуацію, при якій учні самі стають героями уроку. Виховувати любов до українських народних казок.
Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютер, мультимедійна презентація
Тип уроку: узагальнення вивчених знань
Хід уроку
І. Організація класу. Емоційний настрій.
У ч и т е л ь
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Д і т и
Він покликав на урок!
У ч и т е л ь
Кожен з вас приготувався?
Д і т и
На перерві постарався.
У ч и т е л ь
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними – і хлоп’ята.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось – не шуміти,
На уроці – не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Тож гаразд, часу не гаєм
І урок вже починаєм!
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Звук [ш], буква Шш. Українська народна казка «Кривенька качечка».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльносі.
Так які літери заблукали? Хто допоможе вартовим? Назвіть і обведіть сусідів літери И,Й.
Вчитель. А тепер завдання для маленьких фіотоапаратиків. Поморгайте очима ось так. Тепер приготуйте очі-фотоапаратики. Увага на екран!
Ш |
ш |
|
Вчитель. Діти до нас на урок завітала черепаха. Вона пропонує прочитати склади. А хто з вас знає як ми будемо їх читати?
Діти. Ми будемо читати так як повзе старезна черепаха.
Ши, ши,ши. Ші, ші, ші.
Уш, уш, уш. Юш, юш, юш.
Вчитель. А тепер читають тільки хлопчики.
Вчитель. До нас прилетіла її приятелька сорока. І дуже хоче щоб ми прочитали і для неї. А сорока як скрекоче?
Діти. Сорока скрекоче швидко.
Вчитель. Як ми будемо читати склади для сороки?
Діти. Ми будемо читати швидко.
Вчитель. А тепер читають тільки дівчатка.
Вчитель Яку казочку ми читали на минулому уроці?
Діти. Українську народну казку «Кривенька качечка»
Вчитель А чи любите ви співати? Заспіваємо ці склади спочатку повільно, а потім швидко.
Завдання Заспівати звукосполучення на мелодію. Пісні про коника стрибунця.
Ши, ши, ши, ши, ши, ши, ши.
Ші, ші, ші, ші, ші, ші, ші.
Уш, уш, уш, уш, уш, уш, уш.
Юш, юш, юш, юш, юш, юш.
Ше, ше, ше, ше,ше.
Шу, шу, шу, шу шу.
Иш, иш, иш, иш. 2 рази
Іш, іш,іш.
ІV. Фізкультхвилинка на “Пісеньку про казочку ” муз. О. Осадчого та сл. О. Вратарьова, О. Скрипинник та мультимедійну презентацію “Летючий корабель ”.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Наступна сторінка уроку «Чарівний світ української народної казки»
Завдання
Прочитай вислів, поступово прискорюючи темп. ( Казка вчить. Як на світі жить. Народна мудрість)
Вчитель Як ви його розумієте? Доведіть на прикладі улюбленої української казки, що казка вчить, як на світі жить.
(Відповіді дітей)
Вчитель Виконаємо вправу повітряні кульки. Читаємо луною. Допоможемо мавпочці спуститися на повітряній кульці.
Коромисло
дикий
Вчитель. А тепер ведмедику спуститися на повітряній кульці.
спалимо
гніздечко
Вчитель. А тепер спробуємо спустити на повітряних кульках мавпочкуі ведмедика разом.
Коромисло
Дикий
спалимо
гніздечко
Вчитель. Чи всім зрозуміло значення слова коромисло?
Вчитель. Хто може пояснити його значення ?
Вчитель Яку казочку ми читати на минулому уроці?
Діти. Українську народну казку «Кривенька качечка»
Вчитель. Сьогодні на уроці ми продовжимо читати казочку. Дізнаємося що ж було далі.
Вчитель Слідкуємо за диктором садячи слова в човники.
Вчитель Читаємо текст ланцюжком.
Вчитель Давайте допоможемо Хвалькові виконати западання Знайка. Знайдіть і підкресліть в прочитаному уривку речення про, те, чому качечка залишила діда й бабу.
Вчитель Перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті речення про переглянуте. Прочитайте їх, прискорюючи темп, і перекажи.
Вчитель Хто бажає сьогодні озвучити мультфільм?
Вчитель Поміркуй, яке б закінчення мала казка, якби дід і баба на спалили пір’ячка.
(Відповіді дітей)
Вчитель Кнопочка пропонує нам стати чарівниками. «Оживіть» велику букву Ш.
(Діти малюють літеру Ш у вигляді кумедного чоловічка )
Вчитель Допоможіть Незнайкові намалювати предметь, назви яких починаються з букви Ш.
ІV. Підсумок уроку.
Вчитель Ось і добіг до кінця наш урок. Щоб він приніс нам користь, треба обов’язково згадати. Що ми з вами вивчали на уроці. Хто пам’ятає підніміть руку.
Чи було цікаво,
Чи було вам лінь?
Хочеш буть розумним,
Заглядай частіше
В чарівну глибінь.
Завтра вже ми іншу
Тему будемо вивчати,
Та знання здобуті
Треба пам’ятати.