Тема: Письмо рядкової букви р ("ер"), складів та слів із нею Мета: вчити учнів писати рядкову букву р ("ер"), поєднувати її з іншими буквами; продовжувати виробляти навички звуко-складових моделей слів; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, мислення, дрібну моторику руки; виховувати старанність під час письма. Хід уроку I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу - За графічною моделлю складіть речення зі словом Прокіп. III. Актуалізація опорних знань 1 Фронтальне опитування - З якими звуками ви ознайомилися на уроці читання? - Назвіть слова з цими звуками. - Якою буквою вони позначаються на письмі? - Покажіть друковану букву р. 2 Гра "Відшукай букву" _ука, ми_о, ли_он, со_ока, кома. - Назвіть слова з літерою р. 3 Відгадування загадок o Що це за будинок Ходить без доріжки, Схожий він на колобок, А під дахом ріжки? (Равлик) o У воді вона живе, Не має дзьоба, а клює. (Риба) 4 Побудова звукових моделей слів-відгадок Фізкультхвилинка IV. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні ви будете вчитися писати рядкову букву р ("ер"), поєднувати її з іншими буквами, складати звуко-складові моделі слів, описувати предмети. Розглянемо, як від зміни однієї букви може змінитися значення слова. V. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовка руки до письма. Графічні вправи 2 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку і розміщувати зошит під час письма o Правила сидіння за партою o Розміщення зошита на парті o Вправи для розвитку м'язів руки o Як тримати ручку під час письма 3 Демонстрування зразка букви 4 Порівняння друкованої й рукописної малої букви р ("ер") 5 Пояснення принципів написання букви - Рядкова буква р ("ер") складається з двох елементів: довгої прямої лінії і короткої прямої лінії, заокругленої вгорі і внизу. Алгоритм написання рядкової букви р ("ер") - Пишемо під рахунок раз, і-два-і. 6 Письмо елементів рядкової букви р ("ер") у повітрі, на дошці, в зошиті - У яких вивчених буквах зустрічалися ці елементи? 7 Письмо букви в повітрі, в зошиті - Назвіть шкільне приладдя, в назвах якого зустрічається буквар ("ер"). 8 Письмо слова роса - Заберіть одну букву. Яке слово утворилося? - Замініть першу букву на іншу, щоб утворилося нове слово. З к - в дівчат на голові, Зр - виблискує в траві. (Коса -роса) 9 Письмо слів рак, рік - Чим відрізняються ці слова? Учитель звертає увагу учнів на те, що від заміни букви змінюється значення слова. Учні роблять висновок, що на уроках вони повинні бути уважними. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика) 10 Письмо слова сорока - Розгляньте малюнок на дошці, опишіть пташку. - Згадайте дитячу забавлянку "Сорока-білобока". 11 Письмо слова ранок - Які нові слова можна утворити з букв цього слова? 12 Письмо слова рукав - Доберіть слова, у яких буде спільна частина зі словом рукав VI. Підсумок уроку - Яку букву ви вчилися писати сьогодні на уроці? - Напишіть її на дошці. - Які звуки вона позначає на письмі?
|
|||
|
|
|
|