ЗАБОРОНЕНО КОПІЮВАТИ без моєї згоди!
Есе на тему «Штучний інтелект: користь чи шкода?» або «Яким я уявляю світ через десять років?» (через призму використання ШІ).
Модельна навчальна програма «Українська мова. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.)
Підручник: О.Заболотний В.Заболотний
Тема. Письмове есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі
Мета: пригадати вимоги до написання есе в публіцистичному стилі, допомогти учням зібрати матеріал для творчої роботи; розвивати вміння висловлювати в письмовій формі власні міркування, створюючи власні висловлення в публіцистичному стилі, ураховуючи мету та адресата, записувати їх відповідно до вимог жанру, добирати точні й образні слова; збагачувати словниковий запас; розвивати критичне мислення, спостережливість, уміння робити висновки; розвивати навички вільного використання мовних засобів, зокрема експериментувати з ними, під час створення власного висловлення, надаючи йому індивідуальних рис.
Тип уроку: підсумкова робота за третьою групою результатів навчання (ГР3) – письмова взаємодія.
Обладнання: презентація, медіатексти
Українська мова 7 клас НУШ
Модельна навчальна програма «Українська мова. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.)
Підручник: О.Заболотний В.Заболотний
Тема. Письмове есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі
Мета: пригадати вимоги до написання есе в публіцистичному стилі, допомогти учням зібрати матеріал для творчої роботи; розвивати вміння висловлювати в письмовій формі власні міркування, створюючи власні висловлення в публіцистичному стилі, ураховуючи мету та адресата, записувати їх відповідно до вимог жанру, добирати точні й образні слова; збагачувати словниковий запас; розвивати критичне мислення, спостережливість, уміння робити висновки; розвивати навички вільного використання мовних засобів, зокрема експериментувати з ними, під час створення власного висловлення, надаючи йому індивідуальних рис.
Тип уроку: підсумкова робота за третьою групою результатів навчання (ГР3) – письмова взаємодія.
Обладнання: презентація, медіатексти
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
1. Бліцопитування.
- Які стилі мовлення ви знаєте?
- Назвіть особливості публіцистичного стилю мовлення.
https://prjctr.com/mag/aicases
ІІ. Оголошення теми, мети й епіграфа уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Реалії сучасного життя вимагають від кожної людини грамотно висловлювати свої думки, аргументувати їх, відстоювати власну позицію. І сьогодні на уроці у вас буде для цього гарна нагода, тому що ми будемо вчитися писати есе.
ІІІ. Сприймання й засвоєння нового матеріалу.
У перекладі з англійської, есе (essay) означає «нарис», «твір», «спробу самостійного аналізу» та «обґрунтування теоретичної гіпотези». Есе – невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну будову й висловлює індивідуальні думки та враження з конкретного приводу. Враження, роздуми й асоціації (на думку І. Звоненко) є «трьома китами есе», які визначають специфіку цього жанру.
Есе |
|
Обсяг тексту |
Від 0,5 до 1 сторінки. |
Особливості змісту |
Обираючи жанр есе, ви можете дозволити собі бути суб’єктивними, зосередитися на частковому, висловлювати спірні міркування, наводячи докази. |
Особливості композиції |
Побудова есе довільна, послідовність викладу спричинена логікою авторських роздумів. Обов’язковою є аргументованість і переконливість. |
Особливості стилю |
Емоційність, яскрава образність досягаються вживанням метафор, порівнянь, повторів, нанизуванням однорідних членів, використанням протиставних, заперечних речень. |
Особливості мови |
Уживання неповних речень, питальних та окличних конструкцій, риторичних звертань, запитань, тверджень. Непередбачувані (парадоксальні) висновки. |
Заголовок
|
Заголовок не перебуває в прямій залежності від змісту, він може пояснювати, що стало поштовхом авторських роздумів, передавати почуття, настрій автора тощо. |
ІV. Робота над написанням есе.
Прочитайте два висловлювання (цитати) про Штучний інтелект
"Генеративний ШІ може змінити світ так, як ми навіть не можемо собі уявити. Він здатен створювати нові ідеї, продукти та послуги, які зроблять наше життя простішим, продуктивнішим та креативнішим. Він також має потенціал для вирішення деяких з найбільших світових проблем, таких як зміна клімату, бідність і хвороби. Майбутнє генеративного ШІ дуже світле, і я з нетерпінням чекаю, що воно принесе" Білл Гейтс (колишній головний виконавчий директор, Microsoft)
«Створення AI може бути як найбільшим успіхом в історії нашої цивілізації, так і найгіршою подією. Ми просто не знаємо. Невідомо, чи буде AI безкінечно допомагати нам, чи просто відсуне нас вбік, розвиваючись все ширше, чи знищить нас», – сказав фізик Стівен Хокінг
Тема есе, над яким ми сьогодні будемо працювати – «Штучний інтелект: користь чи шкода?» або «Яким я уявляю світ через десять років?» (через призму використання ШІ). Як ви вважаєте, яке слово є тут ключовим? Отже, саме із роздумів про роль ШІ у житті людини ви можете почати своє есе.
V. Підсумок уроку.
1. Усна рефлексія.
- Чи сподобався вам урок?
- Пропоную вам гру «П'ять речень»: сформулюйте п'ятьма реченнями, що нового дізнались на уроці.
VІ Домашнє завдання.
Переписати есе в зошит.