Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел

Про матеріал
Узагальнення прийомів письмового додавання і віднімання трицифрових чисел, удосконалення уміння учнів розв’язувати рівняння, задачі; виховання любові і поваги до рідного краю
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з математики

« Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел »

3 клас

 

 

 

 

 

 

                                                    

 

                                                           Вчитель початкових класів

                                                                Бехтер Ольга Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел

 

 

 

Мета: Узагальнити прийоми письмового додавання і віднімання трицифрових чисел, удосконалювати уміння учнів розв’язувати рівняння, закріплювати вміння розв’язувати задачі; виховувати любов і повагу до рідного краю.

 

 

Обладнання: Карта Полтавської області, картки з написами міст, картки для індивідуальної роботи, квіти для вінка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід роботи

I.Організаційна частина:

           Вже дзвінок нам дав сигнал,

           Працювати час настав.

           Тож і ми часу не гаймо,

           Працювати починаймо.

А на уроці ми будемо:

            У важні

            Р озумні

            О рганізовані

            К мітливі.

 

II.Актуалізація опорних знань учнів.

             Сьогодні наш урок математики пов’яжемо з історією і культурою рідного краю. Вирушимо в уявну подорож Полтавщиною. Перед вами карта Полтавської області. Як називається наш обласний центр? Отже, ми вирушаємо з Полтави. Відкрийте зошити. Запишіть сьогоднішню дату.

              Повторимо одиниці вимірювання довжини та запишемо їх в порядку зростання:

  мм    см    дм     м      км

  123   234   345  456    567   678   789

Дівчата розкладають на розрядні додатки парні числа, а хлопці – непарні.

Усний рахунок. Гра « День – ніч »

28 : 4              90 + 30              6 х 8

    + 3                   - 20                  - 18

    + 71                 - 64                  : 5

     : 9                    :6                    + 7

А зараз відпочинемо і зробимо першу зупинку у  Диканці.

Диканьку прославив на весь світ відомий письменник М.В.Гоголь у своєму творі « Вечори на хуторі біля Диканьки ». З іменем Гоголя пов’язана відома Миколаївська церква в Диканці. До неї ходила мати М.В.Гоголя і молила Св. Миколая, щоб послав їй сина. Коли дитина народилася, мати назвала хлопчика Миколою. Неподалік церкви є унікальний парк, так званий бузковий гай, а поряд знамениті Кочубеївські дуби, яким понад 800 років.

           Що ви можете сказати про число 800? (Трицифрове,парне)

 

            III.Вивчення нового матеріалу.

            1.Повідомлення теми і мети уроку.

            Сьогодні на уроці продовжуємо вчитися письмово додавати і віднімати трицифрові числа.

            Повторимо правила письмового додавання і віднімання трицифрових чисел ( діти розказують правила)

           2.Розвязування колових прикладів.

                  

                             Приклади

            460             221            904

           -233          +683           -541

            221             904            363

       

            363             390            225

         +   27           -165          +235

            390             225            460 

 

Назвати компоненти дії додавання.

Назвати компоненти дії віднімання.

А зараз наша наступна зупинка місто Гадяч. У цьому місті деякий час жив і працював Панас Мирний. Зараз у будинку відкрита кімната-музей письменника. У Гадячі була дача Лесі Українки, де вона разом з друзями відпочивала, організовувала читацькі вечори.

             3.Розвязання рівнянь.

Працюємо далі. Наступне завдання розв’язати рівняння.

Х – 362 = 128          128             490

Х = 128 + 362        +362           -362

Х = 490                    490             128

490 – 362 = 128

          128 = 128

 

Х + 456 = 689              689            233

Х = 689 – 456             -456          +456

Х = 233                        233            689

233 + 456 = 689

           689 = 689

 

Фізкультхвилинка

Оце раз, оце два,

Оце три, оце чотири.

Оце пять, оце шість,

Оце сім, оце вісім,

Оце девять, оце лин,

                   Руки в сторони, разом перед собою, руки вгору, руки вниз.

Оце щука з Кременчука,

                   Руки розвести в сторони.

Оце карась затрепетавсь.

                   Тріпотіння кистями.

Такий заввишки – вставай на ніжки.

                   Підняти руки вгору, стати на носочки.

 

Зупиняємося у  Чорнухах.

В 1722 році у Чорнухах народився український поет і філософ Г.С.Сковорода. До 250-річчя з дня народження поета в Чорнухах відновлено садиба його батьків. Зараз там знаходиться музей.

 

           4.Розв’язування задач 

 Довжина - ?              

 Ширина – 28 км                    177 км       на ? більше

Розв’язання

1)177 - 28 = 149 (км) – довжина водосховища

177       

-28

149

2)149 – 28 = 121 (км)

149

-28

121

   Відповідь : на 121 кілометр ширина водосховища менша від його довжини.

   Наша зупинка в Кременчуці. Це красиве місто розкинулось на берегах Дніпра – найбільшої річки України. Кременчук – центр  машинобудування, нафтопереробної та хімічної промисловості. Тут знаходиться Кременчуцька ГЕС та Кременчуцьке водосховище, про яке ми розв’язали задачу.

           5.А зараз «Розминка-цікавинка». Попрацюємо в групах. З цифр 5,4,8 скласти трицифрові числа і записати їх від найменшого до найбільшого ( в порядку зростання ) 458,485,548,584,845,854.

 

          IV.Узагальнення вивчених знань.

          Наша остання зупинка – місто-курорт Миргород. Сюди на відпочинок і лікування їдуть люди з усіх куточків України. Миргородська вода відома своїми лікувальними властивостями далеко за межами України. А ще 13 травня 1849 року в тихому містечку Миргороді народився видатний український письменник Панас Мирний, ім’я якого носить наша школа.

         Останнє завдання – попрацювати самостійно.

         Розв’яжіть приклади і сплетемо вінок добра, краси і дружби на нашій славній Полтавщині.

         V.Підсумок уроку.

Ось і закінчується урок.

Над якими завданнями ви попрацювали із задоволенням? Що виявилося для вас складним? Що було цікавим , пізнавальним для кожного з вас?

Дякую всім за допомогу, за вашу сумлінність і старанність. За те що ви були

            У важні

            Р озумні

            О рганізовані

            К мітливі.

 

         VI.Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

          

 

docx
Додав(-ла)
Бехтер Ольга
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку