1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові

Про матеріал

Ознайомити учнів із множенням трицифрових чисел на двоцифрові. Закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження числа за двома різницями. Удосконалювати уміння учнів розв'язувати задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом. Розвивати логічне мислення, уважність, ознайомити з життям давніх єгиптян.

Перегляд файлу

Математика

4 клас

Розділ.   Письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові

Автор: Часовенко Надія Михайлівна

вчитель вищої кваліфікаційної категорії, «Старший вчитель»

Білоцерківської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5

Тема. Множення трицифрових чисел на  двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями. Задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом.(Слайд 1.)

Мета. Ознайомити учнів із множенням трицифрових чисел на двоцифрові. Закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження числа за двома різницями. Удосконалювати уміння учнів розв’язувати задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом. Розвивати логічне мислення, уважність, ознайомити з життям давніх єгиптян.(Слайд 2)

Обладнання: фізична карта світу, карта Єгипту, малюнки пірамід, фараонів, колісниць, схема  до задачі , роздаткові картки, книга «Сім чудес світу». Мультимедійний програмний засіб «Математика 4 клас», презентація PowerPoint

Хід уроку

  1. Організація класу.

Всі почули ви дзвінок –

Він покликав на урок.

То ж девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.

Девіз(Слайд №3).

Працюй наполегливо,

Швидко, старанно,

Щоб жодна хвилинка

Не втратилась марно.

  • А зараз зачитайте приказку з екрана (Слайд №4)

(Все на світі боїться часу,

Але час боїться пірамід)

  • Про які піраміди йдеться в приказці?

(Египетські)

  • Як ви розумієте цю приказку?

(Відповіді дітей)

  • Ви мабуть здогадалися, що сьогоднішній урок поведе нас у чудову країну – Єгипет. Ця країна знаходиться на берегах прекрасної річки Ніл.
  • Діти погляньте на екран. (Слайд №5) Я вам покажу Єгипет на карті світу. А тепер подивіться карту Єгипту (Слайд №6).
  • Діти, просто зараз ми вирушаємо у цю прекрасну уявну мандрівку, або екскурсію. Але щоб ми не заблукали, давайте ознайомимось з маршрутним листом (Слайд №7).

(Учень зачитує лист)

Маршрутний лист

  1. Розумова розминка (Мозковий штурм).
  2. Єгипетські піраміди.
  3. Військові походи фараонів.
  4. Прикраси принцеси.
  5. Загадки Сфінкса.
  6. Фініш.

Діти біля річки Нілу росте багато очерету, а ми вже знаємо, що це папірус. Його єгиптяни і використовували для письма. Єгипетське письмо називали ієрогліфами (Слайд №8-9).

(Показую малюнки).

Писати на папірусі вміла не кожна людина,  а тільки та, яка займала високі посади. Ще їх називали писарями. Повчимося і ми писати красиво.

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Ця країна займає площу, яка сягає 999845. А зараз каліграфічно запишіть це число.
  • Як називається це число?
  • Скільки в ньому всього сотень?
  • Скільки в ньому всього тисяч?
  1. Математичний диктант.

Єгиптяни дуже любили математику, особливо рахувати. І нам , щоб потрапити туди, потрібно докласти зусиль – обчислити вирази.       (Слайд №10)

Вирази на екрані, ви запишіть тільки відповіді.

  1. Знайдіть п’яту частину від добутку чисел 50 і 300.
  2. Сьома частина числа – добуток чисел 60 і 50. Запишіть це число.
  3. Запишіть число, що на одиницю більше від числа 90 999. Отримане число зменште в 1 000 разів.
  4. Суму чисел 720 і 280 поділіть на 250.
  5. Частку від ділення 36 000 і 900 збільште у 80 разів.
  6. Школярі зібрали 450кг макулатури. 2/5 всієї маси макулатури зібрали третьокласники, а решту – п’ятикласники. Скільки кілограмів макулатури зібрали п’ятикласники?

(Діти виконують обчислення).

  • Зачитайте відповіді виразів (Передаю уявний мікрофон учням).

Додаткові запитання.

  • Як знайти дріб від числа?
  • Як знайти площу прямокутника?

(Оцінюю дітей).

А зараз ми обчислимо магічні приклади, бо за кожною відповіддю заховалося слово.

Приклади на екрані (Слайд №11).

  1. Варіант                              2. Варіант

21*36                                      47*48

24*16                                      69*42

32*45                                      57*38

(Діти обчислюють приклади).

Зараз ми розшифруємо слова, які там заховалися.

(Діти зачитують відповіді по черзі, а я виставляю слова)

  1. Повідомлення теми і теми уроку.
  • А тепер з цих слів складіть речення.
  • Ось так звучить тема  нашого сьогоднішнього уроку. (Слайд 12)
  • Запишіть її у зошити (а я записую на дошці).

Письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові.

  1. Пояснення нового матеріалу.
  • Діти, на лівому березі Нілу височать знамениті єгипетські піраміди – камяні гробниці фараонів. Фараон – це цар. Ці піраміди здавна уважають одним із семи чудес світу.
  • Ось вони (Слайд №13-16).
  • Найбільшою пірамідою вважали піраміду Хеопса.
  • Давайте зараз знайдемо її площу.

Ширина 126м., а довжина – 98м.

а допоможуть нам у цьому наші постійні помічники – дівчинка та Професор.(використовується ЕПЗ «Математикиа 4 клас»)

(Учень знаходить площу піраміди біля дошки з коментуванням).

  1. Закріплення нового матеріалу.

Робота з підручником.

  • А тепер знайдіть приклади №820.(1-2 приклади діти обчислюють біля дошки, 3-4 – виконують самостійно).
  • Перевірка самостійної роботи.

Додаткові запитання.

  • Як знайти невідоме ділене?
  • Скільки грамів має один кілограм?
  1. Фізкультхвилинка.

(Танець під музику).

  1. Робота над задачами.

Фараони часто вели війни, тому вони з інших країн привозили багато трофеїв.

 

Трофеї – це речі, які були захоплені у ворогів.

Саме про такі трофеї ми і розв’яжемо задачу.

Погляньте на екран (Слайд №17). Прочитайте два рази задачу.

Розбір задачі за таблицею.

Задача.

З одного військового походу фараон привіз золоті колісниці з 3 країн, а з другого походу такі ж колісниці з 8 країн. З другого походу він привіз на 205 колісниць більше. Скільки золотих колісниць фараон привіз з 2 походу?

  • Що означає число 205 колісниць?

(Різниця колісниць).

  • Чому з другого походу привезли більше колісниць?
  • На скільки більше країн завоювали?
  • Як про це дізнатися?
  • Саме з 5 країн і привезли 205 колісниць.
  • Про що питається в задачі?
  • Що треба знати, щоб знайти відповіді до задачі?
  • Як знайти, скільки колісниць привезли з однієї країни?
  • А тепер ми можемо дати відповідь на питання задачі?
  • Якою дією?

Розв’язування.

  1. 8-3=5 (к.)
  2. 205:5=41 (к.)
  3. 41*8=328 (к.)

Діти, до наших днів дійшли спогади про велику царицю. Звати її «Нефертіті». Це ім’я означало «прекрасна прийшла».(Слайд 18)

Вона дуже любила прикраси. Їх їй привозили з різних країн всього світу. Саме про це послухайте задачу.

Її прикраси із срібла мали вагу 19кг 187г, а із золота – у 7 разів менше. Давайте дізнаємось, скільки прикрас із золота вона мала?

Яка маса цих прикрас?

(Учень записує на дошці вираз)

19кг 187г : 7=2кг 741г

Послухайте ще одну задачу.

Маса прикрас з перлами мала 2ц 47кг, а з діамантами – в 4 рази більше. Яка маса прикрас з діамантами?

(Учень записує на дошці 2 вираз, потім ці вирази всі учні обчислюють за варіантами)

 

  1. Робота над рівняннями та виразами.

Діти, могутні фараони не тільки будували піраміди, але й складали туди великі багатства. Тому фараони виставляли охорону. Це була велетенська кам’яна статуя Сфінкс. (Слайд 19)

Сфінкс – це напівлюдина і напівлев. Існує легенда, що він любив загадувати загадки. Дала завдання і нам ця істота на червоних і зелених пірамідах. На червоних пірамідах складніші завдання, а на зелених значно легші.(Слайд №20)

Завдання для червоних пірамід.

Х : 25 = 314                 Х : 48 = 345              Х : 37 = 428

Завдання для зелених пірамід.

Знайти: 2/7 від числа 1456;

               2/5 від числа 4500;

               3/4 від числа 2800.

(Діти вибирають два завдання і обчислюють самостійно).

  1. Підсумок уроку.

Діти, давайте ще раз зачитаємо девіз нашого уроку (Слайд №3).

Чи виконали ми настанови нашого девізу?

А щоб побачити, як ми працювали давайте ще раз подивимось на маршрутний лист (Слайд №7).

  • Чи в усіх пунктах ми побували?
  • Яка була тема нашого уроку?
  • Чи зрозуміли ви її?
  • Що нового ви дізналися?
  • В якій країні ми побували, і чим вона відома на весь світ?
  • Хто охороняє спокій цих пірамід?
  • Що ще цікаве ви запам’ятали?
  1. Домашнє завдання.

№823,№824.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
1272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку