Письмове віднімання і додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Розв'язування задач.

Про матеріал

Комбінований урок з математики, проведений в цікавій для дітей формі, сприяє закріпленню вміння застосовувати алгоритм віднімання і додавання трицифрових чисел, формує ключові компетентності, виховує допитливість, самостійність на уроці.

Перегляд файлу

Тема:

«Письмове віднімання і додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Розвязування задач.»

Мета:

  • Закріпити вміння застосовувати алгоритм віднімання і додавання у стовпчик;

планувати послідовність дій письмового віднімання і додавання трицифрових чисел з двома переходами через розряд;

коментувати дії під час виконання обчислень.

  • Розвивати вміння аналізувати зміст задачі, її умову, складати план та обирати спосіб її розв’язання.
  • Виховувати допитливість, самостійність у роботі та охайність.
  • Формувати ключові компетентності:

математичну компетентність,

ключову компетентність – вміння вчитися,

громадянську: учні прагнуть бути культурними у спілкуванні з однокласникам,

здоровязбережувальну – формують навички здорового способу життя,

інформаційно-комунікативну : знаходять необхідну інформацію з додаткових джерел знань; обговорюють отриману інформацію.

Тип уроку: комбінований урок «Математичне кафе».

Обладнання: підручник «Математика 3 клас» (М.В. Богданович, Г.П.Лишенко)

Малюнки, плакати, картки для групових завдань.

 

Хід уроку:

І.Організаційний момент.

1. Вправа «Очікування»

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

2. Слово вчителя:

  Висловлювання Анатоля Франса: «Добре засвоюються лише ті знання, які споживаються з апетитом».

  • Запрошую вас завітати до дитячого математичного кафе, тут завжди раді зустрічі з усіма, хто любить, вивчає математику, професійно займається чи просто цікавиться нею.

Асортимент страв у кафе дуже різноманітний. Ознайомтесь, будь ласка, з меню на сьогодні.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Завдання «Знайти помилку» (робота в групах)
  • Аби дізнатися, яку страву ми скуштуємо першою, виконаємо завдання «Знайти помилку». Прошу вас бути уважними. (Учні обчислюють приклади, зіставляють власні результати з поданими. Потім розташовують числа у порядку зростання – отримують назву страви.)

631, 181, 710, 643, 920, 130

 у      р       и      д      т      е               Ерудит

  1. Усний рахунок . (Біля дошки учень)

– Салат традиційно складається з кількох компонентів, тому під час його споживання ми маємо виконати кілька завдань. Обчислення здійснюємо з коментування.

  • Обчисліть:  1м – 40см;  1ц – 50кг;  1т – 250кг.
  • Знайдіть : суму чисел 320 і 60;  790 і 210; різницю чисел 760 і 60; 900 і 520.

Добуток чисел 5 і 100; 12 і 10. Частку чисел 100 і 2; 300 і 10.

 

ІІІ. Мотивація. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні ми продовжимо виконувати письмові віднімання і додавання трицифрових чисел з переходом через розряд, попрацюємо над задачею, рівнянням.

Аби приступити до наступного завдання, назвіть страву, яку вважають найхарактернішою для української кухні. (борщ)

 

IV. Ознайомлення з новим матеріалом.

  1. Фронтальна робота – так, це справді борщ. Замовимо і ми цю страву.

186, 542, 148 – складіть можливі варіанти виразів на віднімання, запишіть їх у зошити. (треба виконати обчислення з двома переходами через розряд)

  1. Читання пояснення у підручнику (с.106 № 686)

Алгоритм письмового віднімання.

542 – 186; 542 – 148;  186 – 148.

  1. Вправа «Колові приклади».

– Чи смакував вам борщ? Як називають такі страви, як борщ, суп, юшка. (перші)

  • Так, борщ – це перша страва. Тепер перейдімо до других страв.

с.107 № 693. Поряд з кожним результатом запишіть відповідну букву з таблиці.

Правильно виконавши обчислення, дізнаєтеся, яка країна є батьківщиною піци.

378   804  325  566  663  790

  а       і      я       т       л      і               (Італія)

 

  1. Вправа «Цікаво знати».
  • Так, це Італія. Історія виникнення цієї страви дуже цікава. Ще воїни стародавнього Риму під час походів готували на своїх пласких щитах особливий різновид хліба, на який клали сир, фініки, шматочки фруктів. Поступово ця страва дещо змінилася, набула широкої популярності й навіть сьогодні є улюбленою для багатьох.
  • Учень знайомить клас з «Неаполітанською піснею» (грає на сопілці, демонструє сувенір)

Фізкультпауза (музичний супровід)

 

V.  Узагальнення знань.

1. Робота над задачею.

- От і настав час найулюбленіших страв дітвори – солодощі. Які солодкі страви вам до смаку ?

Я пропоную скуштувати фруктового пирога.

Задача:

У шкільну їдальню привезли 4 ящики яблук, загальною масою 20 кг і 6 ящиків груш. Груш в одному ящику на 1 кг менше, ніж яблук.

Скільки всього кг груш завезли у шкільну їдальню?

  • Запишемо дані умови у таблицю.

Пиріг з якими фруктами ми споживатимемо?

  • Що відомо про ящики ?
  • Що відомо про масу фрукті?
  • Що відомо про масу ящика с грушами?
  • Про щ запитується в задачі ?

Чи можемо ми відразу відповісти на питання? Чому ?

Скільки запитань у задачі? Скільки дій необхідно виконати?

(Діти записують дії, виконують обчислення, називають розв’язок).

 

2. Самостійна робота.

Десерт «Смаколики». Рівняння.

Х – 106 = 688.  

  1. + Х = 513.

 

  3.Обмін зошитами. Взаємоперевірка.

  4.Гра ( у формі «Мозкового штурму» ):

Запрошуємо 3 учні у гру. Переможець отримає приз.

  • Скільки кроків зробить заєць за 100 років ?(жодного)
  • Скільки балерин танцюють соло? (одна)
  • Яку геометричну фігуру використовують для покарання дітей? (кут)
  • Що є у кожного слова, рослини, рівняння? (корінь)
  • Емблемою якого авто є 4 кільця? («Ауді»)
  • Скільки точок утворюється при перетині двох прямих? (одна)

 

VI. Підсумок уроку.

  • Чи сподобалось вам у математичному кафе ? Поділіться своїми враженнями?
  • Яка вправа для вас була найтрудніша?

Кулінарні цікавинки.(незвичайні страви, приготовлені в Україні) Презентація.

  • Кулінари Донецької області спекли Паску висотою 180 см.
  • Найбільший яблучний пиріг (246кг) приготували на Закарпатті.
  • На Полтавщині під час Сорочинського ярмарку спекли коровай, який важив 320 кг.
  • Млинець діаметром 250 см спекли на Масляну в м.Іванкові Київської обл..

 

VII. Домашнє завдання.

  • Додому візьмете із собою рулет «Математичне асорті». Ця «страва» допоможе вам пригадати і закріпити все, над чим працювали на уроці.
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 березня 2018
Переглядів
2820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку