Письмовий переказ "Сам"

Про матеріал
Матеріал стане у нагоді учителю під час проведення діагностувальної роботи у 3 класі "Письмовий переказ" за оповіданням Миколи Щепенка "Сам"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Письмовий переказ 3 клас

Номер слайду 2

Переказ — більш або менш вірогідна розповідь про минуле, яку передають звичайно в усній формі. Переказ - гроші що переказуються, пересилаються поштою, телеграфом, через банк, а також повідомлення про таке пересилання. Переказ — слово, яке має кілька значень:

Номер слайду 3

Сьогодні ми будемо працюватинад докладним переказом тексту.

Номер слайду 4

Сьогодні ми будемо переказувати текст за оповіданням Миколи Щепенка «Сам»

Номер слайду 5

Словникова робота. Курі́нь — легка будівля, часто тимчасова, призначена для ночівлі, зимівлі і т. д. Жерди́на— тонкий довгий стовбур дерева, очищений від сучків і гілок.

Номер слайду 6

Послухайте текст. Сам. Задумали діти. Зробити курінь. А тоді посідати гуртом у ньому і стерегти соняшники від горобців. Найстарший Володя, глянув на менших і сказав, що сам зробить краще. Мишко й Васько будували курінь злагоджено. Зв’язували кінці жердин. Обкладали їх травою. Курінь вийшов великий, гарний. А Володя робив усе сам. Курінь у нього вийшов такий малий, що в ньому не можна було вміститись. Тільки хлопчик просунув усередину голову, а курінь завалився. Хлопчики покликал Володю до себе. Відтоді Володя не нахвалявся, що сам може зробити що-небудь краще, ніж гуртом.

Номер слайду 7

Щоб проаналізувати текст, з‘єднайте відповідні слова і їх визначення. ЗАЧИН Речення, які складають основний зміст тексту. У них описується весь сюжет тексту, розповідається про розвиток подій. ОСНОВНА ЧАСТИНА Одне або декілька речень, з яких ми дізнаємося про що і про кого буде йти мова у тексті, де і коли будуть розгортатися події. КІНЦІВКА Назва будь – якого твору. ЗАГОЛОВОК Одне або декілька речень, у яких підводиться підсумок усього сказаного.

Номер слайду 8

Сам. Задумали діти. Зробити курінь. А тоді посідати гуртом у ньому і стерегти соняшники від горобців. Найстарший Володя, глянув на менших і сказав, що сам зробить краще. Мишко й Васько будували курінь злагоджено. Зв’язували кінці жердин. Обкладали їх травою. Курінь вийшов великий, гарний. А Володя робив усе сам. Курінь у нього вийшов такий малий, що в ньому не можна було вміститись. Тільки хлопчик просунув усередину голову, а курінь завалився. Хлопчики покликали Володю до себе. Відтоді Володя не нахвалявся, що сам може зробити що-небудь краще, ніж гуртом. ЗАВДАННЯ: 1. Яким кольором позначено заголовок, зачин, основну частину, кінцівку?2. Спробуйте скласти план до прочитаного тексту.

Номер слайду 9

План1. Задум хлоп’ят.2. Злагоджена робота Мишка і Васька.3. Володя все робить сам.4. Володя зрозумів свою помилку.

Номер слайду 10

Спробуйте переказати текст за планом та опорними словами.1. Задум хлоп’ят.2. Злагоджена робота Мишка і Васька.3. Володя все робить сам.4. Володя зрозумів свою помилку. ОПОРНІ СЛОВА ТА СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ: курінь, гуртом, стерегти соняшники, злагоджено, кінці жердин, не можна було вміститись, просунув усередину, завалився, не нахвалявся, що-небудь.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Презентації
НУШ
Інкл
Додано
22 грудня
Переглядів
2
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку