Питання учням для самоконтролю знань при вивченні теми № 6. «Драматургія кінця ХІХ – початку ХХ ст.» допоможуть учням-десятикласникам опанувати програмовий матеріал на уроках зарубіжної літератури згідно з новою програмою з предмету.
Рівень Стандарт
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
ПРОГРАМА
для 10–11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів
з українською мовою навчання
Авторський колектив програми:
голова – учитель-методист зарубіжної літератури Л. П. Юлдашева; наукові консультанти – д. філол. н., проф. О. М. Ніколенко, д. пед. н., проф. О. О. Ісаєва, д. пед. н., проф. Ж. В. Клименко, к. філол. н., проф. Ю. І. Ковбасенко, к. пед. н., ст. наук. співр. В. В. Снєгірьова, к. пед. н., доц. А. О. Мельник, к. пед. н., доц. О. В. Орлова; ст. викл. О. К. Бицько, члени групи – учителі-методисти зарубіжної літератури О. В. Гученко, І. І. Звершховська, Ж. В. Костюк, В. Г. Макаренко, Н. В. Онищенко, Н. І. Підгорна, О. В. Пітерська, Т. П. Сегеда, О. О. Семенюк, І. О. Смірнова, С. О. Тіхоненко, В. Г. Туряниця.
Тема № 6.
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами)
|
Зміст навчального матеріалу |
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. (3 год.)
|
|
Учень / учениця Предметні компетентності Знаннєвий компонент розуміє сутність кардинальних змін у драматургії на межі XIX–XX ст., ідейних та естетичних шукань представників «нової драми»; знає й коментує перебіг сюжету, розвиток дії (зовнішньої та внутрішньої); Діяльнісний компонент виокремлює новаторські риси в прочитаному творі; виявляє жанрові ознаки твору, розкриває особливості взаємодії різних елементів у них; з’ясовує значення символів у п’єсі; зіставляє розвиток європейської та української драми на межі XIX–XX ст.; висловлює погляди щодо особливостей «нової драми», а також прочитаних творів;
Ціннісний компонент висвітлює актуальні проблеми, порушені у творі, інтерпретує їх на підставі власного досвіду, у проекції на сучасність; Ключові компетентності Спілкування державною мовою пояснює значення назви твору у зв’язку з його ідейно-художнім змістом Математична компетентність установлює причиново-наслідкові зв’язки між мотивами та діями героїв; Компетентності в природничих науках і технологіях знаходить у творі образи та символи, пов’язані зі світом природи та людської діяльності, розкриває їхній зміст і роль у тексті; Інформаційно-цифрова компетентність складає план тексту (простий, складний, цитатний); Уміння вчитися використовує додаткову літературу, пошукові системи для отримання нових знань; Ініціативність і підприємливість пропонує власні ідеї щодо розв’язання питань, порушених у творах «нової драми»; Соціальна та громадянська компетентності усвідомлює взаємозв’язок між розвитком суспільства і літературою; Обізнаність та самовираження у сфері культури зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями та театральними виставами; розкриває внесок митців у розвиток національної та світової культури.
|
Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст.
Бельгія Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.
(ТЛ) «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія. (ЛК) Екранізації й театральні вистави за драматичними творами кінця XIX-XX ст. (УС) Видатні представники «нової драми» в Україні. (ЕК) Ознаки казки в драмі «Синій птах» М. Метерлінка. Порівняння драм «Синій птах» М. Метерлінка і «Лісова пісня» Лесі Українки. (МЗ) Українська література, художня культура.
|
Запитання для самоконтролю
(Тема № 6)
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.
Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст.
Бельгія
Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах».
1