Українська література, 10 клас
О.Кобилянська «Фантазія-експромт»
Питання до твору
-
Коли пригадувалась одна людина і минулі літа? (Коли чула монастирські дзвони)
-
Якою була людина? («Плакала, доки з утоми не слабла», «упряжена в шнурки мчалась через поля і рови»)
-
Що таке наперсток?
-
Які очі в людини? (Сумовиті, дитячі)
-
Чи подобалось людині в бабусі на ставу? («Все те вона аж їла очима»)
-
Що таке вакації? (Канікули)
-
Назвіть чотири кольори ластівки(Чорний, синій, білий, рожевий)
-
Які емоції викликали вулії?
-
Чому бігали парубки на полях? (Ловили коня)
-
Чому мало не били людину? (Спіймала коня)
-
Опишіть емігранта.
-
Чому засоромилась дівчина? (Емігрант звернувся з питанням часу)
-
Гра на піаніно: краса яка? (Морозяча)
-
Які емоції в дівчини визвала музика? Зачитайте.
-
Що переходило в що? (Щось в образи, в тіні; душило)
-
Що грав парубок? («Фантазію-експромт» Шопена)
-
Коли необхідно грати «Фантазію-експромт» Шопена? («…коли вже будеш мати більше двадцяти років»)
-
Чому? («Зрозумієш. Що говорить кожен звук»)
-
Що пророкував юнак? Чому?(«Краще будеш грати, ніж я…», славу)
Емоційна, чуттєва; абстрактне мислення: образи, тіні шукали виходу…)
-
Якою стала героїня, коли виросла? (Майже гарною)
-
Який мала характер? (Пристрасна, віроломна натура, жертовна)
-
Як розумієте «віроломна»? (Порушує обіцянку, присягу, підступна)
-
Як ці вади характеру впливали на долю дівчини? (довго не могла нікого полюбити, її не любили)
-
Назвіть позитивні риси характеру героїні (Розумна, дотепна, багата натура)
-
Захоплення дівчини? Чому саме ці? (Малярство, писала – жадоба до краси спонукала це робити)
-
Чи вдавалось дівчині інколи заспокоюватись? Чому? (Ні. НЕ можна відповісти чому. Була занадто оригінальна, замало сучасна. Не мала нічого з «плебейкості»!)
-
Хто такі плебеї? (з лат. – «простонародний», «чернь», «натовп»)
-
Якою стала героїня? («Лише половиною тим, чим обіцяла дитиною»)
-
Чому написала нарис? Зачитайте останню частину твору.