Пізнавальна діяльність першокласників на уроках читання.

Про матеріал
Пізнавальна діяльність молодших школярів – предмет глибокого педагогічного дослідження. Ця проблема одна із центральних у сучасній дидактиці та практиці початкового навчання, оскільки пізнавальна діяльність впливає не лише на ефективність навчально-виховного процесу, а й на формування позитивних емоцій щодо навчальної діяльності.
Перегляд файлу

Пізнавальна діяльність першокласників на уроках читання.

        Пізнавальна діяльність молодших школярів – предмет глибокого педагогічного дослідження. Ця проблема одна із центральних у сучасній дидактиці та практиці початкового навчання, оскільки пізнавальна діяльність впливає не лише на ефективність навчально-виховного процесу, а й на формування позитивних емоцій щодо навчальної діяльності. Діяльність, у якій дитина бере участь без бажання, практично не розвиває її, а змушує робити певну роботу. Коли тоді виникає бажання вчитися? На мою думку, саме тоді, коли вчитель може зацікавити учня вивченням того чи іншого предмета та викликати у дитини позитивні емоції не лише до навчання, а й до школи вцілому.

       Ефективність навчання знаходиться в прямій залежності від рівня активності учня, ступеня її самостійності, розвитку творчих здібностей, нових пізнавальних потреб. Для успішного навчання молодшого школяра вчитель потрібно знати вікові особливості психічного і фізіологічного розвитку. Саме цей вік багатий на приховані можливості розвитку, які дуже важливо вчителю своєчасно помітити й підтримувати.

        У початковій школі, відповідно концепції НУШ, вчителі застосовують ігрові прийоми, які дають можливість учню першого класу краще адаптуватися в навчальному процесі та відповідають принципу «граючись-навчаємо». Бо гра – це важлива форма життєдіяльності людини, вона охоплює всі періоди нашого життя.

        Навчання грамоти передбачає формування в учнів елементарних навичок читання і письма. Інтерес першокласників до навчання – це велика рушійна сила, яка надалі дасть свої результати. Завдяки інтересу до читання  учень розуміє суть явищ чи предметів, відшукує зв’язки, долає перешкоди, досягає успіху. Процес навчання грамоти ділиться на три періоди: добукварний, букварний, післябукварний. Період навчання грамоти включає в себе уроки  читання за «Букварем» та уроки письма у зошиті з друкованою основою, які пов’язані між собою. Найстарішим методичним прийомом є «списування». Списуючи літери за зразком учень наслідує та відтворює написане. Першокласники дуже полюбляють копіювати, обводити літери за зразком, аналізувати та знаходити в букві вже знайомі елементи, запроваджувати правила письма та їх дотримуватися, штрихувати.

        Першокласники дуже люблять гратися, тому використання ігрових методів на уроках читання та письма  створюють сприятливі умови для формування бажання вчитися.

        Отже, використання різноманітних мотивуючих засобів на уроках читання у період навчання грамоти викликає у молодших школярів пізнавальну активність, посилює пізнавальний інтерес і веде до успішного засвоєння навчального матеріалу.

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку