Пізнавальна гра "Цікава анатомія"

Про матеріал
Пізнавальну гру "Цікава анатомія" можна провести як позакласний захід серед учнів восьмих класів під час тижня біології так і використати як підсумковий (останній) урок у 8 класі.
Перегляд файлу

Пізнавальна гра

«Цікава анатомія»

Мета: в  цікавій формі узагальнити знання учнів з анатомії людини, здобутих           протягом року; розвивати пізнавальний інтерес учнів, наполегливість у досягненні поставленої мети, вміння застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; розширювати світогляд учнів ;заохочувати  учнів до пошукової діяльності; сприяти розвитку розуміння значення  знань про людину для збереження її здоров’я; виховувати толерантність  та взаємоповагу  один до одного.

Вікова категорія: учні паралелі 8-х класів.

Обладнання: сигнальні картки

Хід гри.

Девіз: « Людина не повинна соромитись цікавості, яку пробуджує в ній природа»

                                                                                                            Ніколас Тінберген

Гра складається з чотирьох етапів та конкурсу вболівальників. Попередньо обираються судді та відбувається поділ дітей на команди, які готують презентацію до початку гри.

1 етап. « Презентація команди»

 Кожна команда презентує свою назву, емблему та її захист. Оцінка за конкурс 5 балів.

 

2 етап. « Вікторина» (додаток 1)

                 Цей конкурс включає в себе чотири запитання, на обговорення яких відводиться по 1 хв.  Відповіді можуть прийматися достроково, але після сигналу-

початку обговорення. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. Якщо  команда відповідає не правильно, то право відповіді переходить до іншої команди. Якщо команда готова відповідати, вона сигналізує про це сигнальною карткою.

 

Конкурс вболівальників.

  Поки підраховуються бали, отримані командами, учасники команд можуть відпочити. Попрацюють вболівальники та допоможуть отримати своїй команді додаткових 5 балів. Завдання : пригадати пісні, в яких зустрічаються назви органів людини. Вболівальники тієї чи іншої команди по черзі декламують ( співають) декілька рядків з пісні, в яких зустрічається назва органу людини. Якщо команда протягом  10 секунд не пригадує пісню, хід переходить до іншої команди. Перемагають вболівальники, які згадають більше пісень. 

 

3 етап. Бліц –турнір «Далі-далі» (додаток 2)

(можна провести як конкурс капітанів)

                 Суть конкурсу полягає в тому, щоб швидко і чітко давати відповідь на поставленні запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо питання викликає труднощі, команда говорить «далі». Тривалість конкурсу 1 хв. За часом та кількістю правильних відповідей в нас будуть слідкувати судді. Команди відповідають по черзі. Розпочинає команда, в якої більше балів за результатами попередніх конкурсів.

 

4 етап. «Домашнє завдання-вгадай орган»

              Кожна команда мала попереднє завдання: описати орган для команди суперниці, не називаючи його. Якщо команда-суперниця, після 1 хв. обговорення, дає правильну відповідь, вона отримує 2 бали, якщо ж помиляється, то 2 бали отримує команда, що задавала запитання.

 

 

 

Підведення підсумків гри. Оголошення результатів. Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1    « Вікторина»

 

  1. Про який орган Аристотель писав « Він першим починає жити і першим помирає»?  (про серце).
  2. Закінчити фразу вченого-фізіолога І. П. Павлова «Не око бачить, не вухо чує, не ніс нюхає, а… ( мозок).
  3. Їхня загальна вага, відносно ваги тіла, у чоловіків становить близько 40%,а у жінок близько 30% .В спортсменів –важкоатлетів може підвищуватись до 55%.Про що йде мова? (про м’язи).
  4. У ХVII ст. вчені, які виступали проти переливання крові, говорили фразу, яку ви повинні закінчити « Для переливання крові потрібні троє баранів : в одного кров беруть, другому переливають, а третій… ( це робить).
  5. У людини він може бути гарним і поганим одночасно, а для деяких людей він є їхнім ворогом. Назвіть його ( язик).

 

 

 

 

 

 

Додаток №2   « Далі-далі»

 

Завдання для команди №1.

          1.Захворювання,що виникає в організмі за відсутності вітамінів у їжі (авітаміноз)

          2.Найбільша артерія в організмі людини  ( аорта)

          3.Люди,у яких беруть кров для переливання ( донор)

          4.Червоні клітини крові, що транспортують кисень ( еритроцити)

          5. Короткий відросток нервової клітини (дендрит)

          6. М’яка внутрішня частина зуба, що складається з сполучної тканини (пульпа)

          7.Надмірний вигин хребта вперед ( лордоз)

          8. Органели, що забезпечують клітину енергією (мітохондрії)

          9.Основний фермент шлункового соку (пепсин)

          10.Хвороба,при якій порушується процес зсідання крові ( гемофілія)

          11.Розслаблення серця (діастола)

          12.Речовина,що утворюється в гепатоцитах ( жовч)

          13.Інфекційне захворювання ,збудником якого є холерний вібріон (холера)

          14.Зовнішня оболонка м’яза (фасція)

          15.Кров насичена вуглекислим газом (венозна)

          16.Клітини нервової тканини ( нейрони)

          17. Залоза, що виділяє соматотропін (гіпофіз)

          18.Оболонка ока, де розташовані рецептори ( сітківка)

          19.Як називаються легеневі пухирці (альвеоли)

          20. Трубка, що з’єднує нирки з сечовим міхуром (сечовід)

 

Завдання для команди №2.

        1.Захворювання,що виникає в організмі при нестачі вітамінів у їжі ( гіповітаміноз)

        2.Судини,які несуть кров від органів і тканин до серця (вени)

        3. Безбарвні, без’ядерні кров’яні пластинки (тромбоцити)

        4.Людина, якій переливають кров іншої людини (реципієнт)

        5. Довгий відросток нервової клітини (аксон)

        6.Речовина,що вкриває лише корінь і шийку зуба (цемент)

        7.Бокові викривлення хребта ( сколіоз)

        8.Органели,що забезпечують синтез білка (рибосоми)

        9.Фермент,що забезпечує розщеплення жирів ( ліпаза)

        10.Зниження кількості лейкоцитів у крові нижче норми (лейкопенія)

        11.Скорочення серця (систола)

        12.Продукт секреції слинних залоз (слина)

        13.Гостре інфекційне захворювання, запалення легень (пневмонія)

        14.Зовнішня оболонка кістки (окістя)

        15.Кров насичена киснем (артеріальна)

        16.Клітини кісткової тканини (остеоцити)

        17.Залоза,що виділяє інсулін ( підшлункова)

        18.Отвір в райдужці (зіниця)

        19.Дихальна трубка, що складається з хрящових напівкілець (трахея)

        20.Парні органи сечовидільної системи ( нирки) 

 

 

docx
Додано
23 листопада 2022
Переглядів
2245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку