Пізнавальна гра " Подорож до країни Дорожнього руху"

Про матеріал
Пізнавальна гра на тему "Подорож до країни Дорожнього руху." проведена у 3 класі комунального закладу "Сосницький навчально-реабілітаційний центр" вихователем вищої категорії Конотопець Н. М.
Перегляд файлу

Тема:   Пізнавальна гра «Подорож до країни дорожнього руху»

 

Мета:   Уточнити, актуалізувати, доповнити і узагальнити знання дітей про

               дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; формувати

               вміння розрізняти дорожні знаки; розвивати уяву, увагу, спостережли-

               вість, пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста;

               виховувати культуру поведінки на вулицях міста та села, бережливе

                ставлення до власного життя і здоров’я; коригувати вимову дітей.

 

Обладнання:   малюнок світлофора, ілюстрації дорожніх ситуацій та зображен-

                          ня дорожніх знаків, роздатковий матеріал для проведення дидак-

                          тичних ігор, кольорові олівці, набір атрибутів для гри.

 

Хід  заняття:

  1. Організаційна частина

( Перевірка готовності дітей до заняття та створення відповідного емоційного настрою.)

  • Діти, посміхніться один одному і починаємо наше заняття.

 

  1. Вступна бесіда
  • Діти, відгадайте загадку:

   Є я в місті і в селі,

   Обабіч мене – будинки великі і малі.

                                      ( Дорога)

  • Так, це дорога. Мабуть, ви вже здогадалися, що сьгодні ми всі зібралися тут, щоб поговорити про дорогу, дорожній рух, правила поведінки на дорогах.
  • Всі люди, і дорослі, і діти, як тільки виходять на вулицю, - стають пішоходами. Вулиця – це не парк, і не кімната. На вулиці треба бути завжди уважними, спокійними, впевненими. Треба знати і дотримуватись правил дорожнього руху і правил поведінки пішоходів.

 

 

  1. Основна  частина
  1. Повторення правил маленьких пішоходів

 

  • От зараз я хочу перевірити, як ви знаєте правила поведінки пішоходів на вулиці. Ми будемо їх ще раз всі разом читати і повторювати.

 

1. Ходити потрібно по тротуарах, тільки з правого боку.

2. Переходити вулицю необхідно тільки по пішохідному (або підземному) переходу.

3. Переходити вулицю можна тільки на зелене світло світлофора.

4. Червоний і жовтий сигнали світлофора означають, що йти заборонено.

5. Якщо збираєшся переходити дорогу, подивися, чи немає поруч машин.

6. При переході дороги спочатку дивимося наліво, доходимо до середини і дивимося направо, тільки тоді продовжуємо шлях.

7. При переході через дорогу треба міцно тримати маму (або будь-якого іншого дорослого) за руку.

8. Не можна перебігати дорогу, особливо якщо поблизу автомобіль.

9. Не можна обходити стоячий автобус — це небезпечно. Треба почекати, поки автобус від’їде від зупинки.

10. За містом потрібно йти по узбіччю, назустріч їдучим машинам (тобто по лівій стороні дороги).

2.  Дидактична гра «Дорожні знаки».

- Діти, подумайте і скажіть, що допомагає нам і водіям правильно вести себе на дорозі?

- Так. Це дорожні знаки. На вулицях є багато різних дорожніх знаків. Це кращі друзі водіїв і пішоходів. Кожен знак має свою назву. Вони навчають нас, яка дорогаі як треба їхати, що дозволяється, а чого робити не можна; попереджують нас про різні небезпеки; допомагають краще зорієнтуватися у незнайомому місті чи селі.

- Зараз ми перевіримо, як ви знаєте самі поширені найпростіші дорожні знаки.

Ось на набірному полотні розміщені дорожні знаки, а на столі лежать таблички з їх назвами. Потрібно прикріпити табличку до відповідного знака.

- А зараз таке завдання: треба в кожному ряді домалювати той знак, якого не вистачає.

 Діти підходять парами до столу і виконують це завдання.)

3. Дидактична гра «Лото. Дорожній рух».

( Співвіднесення малюнків по даній темі з віповідними назвами)

 

4. Робота з розрізаними малюнками.

- Діти, ви знаєте, що по вулицях їздить багато різного транспорту – машини, автобуси, мотоцикли,вантажівки і ін. Зараз ми побачимо, як ви знаєте назви транспорту. Ваше завдання: скласти розрізаний малюнок і вказати його назву.

 

5. Дидактична гра « Знайди помилку».

( Аркуш паперу зігнутий наполовину. На одній половині зображена ситуація на дорозі з правильною поведінкою дітей, а на другій частині аркуша – неправильна поведінка дітей. Потрібно вибрати і показати глядачам правильний варіант.)

 

6. Дидактична гра «Світлофор».

- Який предмет допомагає регулювати дорожній рух у великих містах?

- Так. Світлофор. Подивіться уважно на малюнок і пригадайте, що означають кольори світлофора.

              Червоний колір – ти не йди.

               А жовтий – зачекай.

               Коли ж горить зелений –

               Сміливо вирушай!

- А зараз перевіримо , як ви запам’ятали значення кольорів світлофора. Я буду показувати вам відповідні фішки з кольорами світлофора, а ви будете виконувати відповідні дії: червоний – присісти;

                                             жовтий – встати;

                                             зелений – крокувати на місці.

- Всі встаньте і починаємо гру.

- А зараз ще одне завдання, щоб перевірити, як ви знаєте команди світлофора. На аркуші паперу намальований світлофор. Пі малюночком написана одна з команд світлофора. Вам потрібно взято олівець відповідного кольору і зафарбувати лише той кружечок на малюнку, який відповідає цій команді.

( Діти підходять парами до столу і виконують завдання.)

 

7. Дидактична гра « Так чи Ні»

( Вихователь показує малюночки із зображенням різних ситуацій на дорогах.

Потім – навпаки, показує речення, в яких іде мова про дорожній рух.

Якщо це так – діти плескають в долоні; якщо ні – тупотять ногами.)

 

8. Дидактична гра « Безпека на дорозі»

  ( На аркуші паперу зображені різні ситуації. Зверху – пусті квадратики, Якщо ця ситуація правильна – квадратик потрібно зафарбувати зеленим кольором, якщо ні – червоним. Діти виходять по 2 учні до столу і виконують це завдання.)

9. Створення рольових ситуацій на дорогах з використанням спеціальних атрибутів для гри.

 

IY.  Підсумок

  • Молодці, діти! Ви всі були активними учасниками наших ігор, показали свої знання з правил дорожнього руху, які, я думаю, всі ми будемо дотримуватись. А за вашу активну участь – приймайте подарунки!

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
4 листопада 2020
Переглядів
2355
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку