Тема: Пізнавальна гра «Подорож до країни дорожнього руху»
Мета: Уточнити, актуалізувати, доповнити і узагальнити знання дітей про
дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; формувати
вміння розрізняти дорожні знаки; розвивати уяву, увагу, спостережли-
вість, пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста;
виховувати культуру поведінки на вулицях міста та села, бережливе
ставлення до власного життя і здоров’я; коригувати вимову дітей.
Обладнання: малюнок світлофора, ілюстрації дорожніх ситуацій та зображен-
ня дорожніх знаків, роздатковий матеріал для проведення дидак-
тичних ігор, кольорові олівці, набір атрибутів для гри.
Хід заняття:
( Перевірка готовності дітей до заняття та створення відповідного емоційного настрою.)
Є я в місті і в селі,
Обабіч мене – будинки великі і малі.
( Дорога)
1. Ходити потрібно по тротуарах, тільки з правого боку.
2. Переходити вулицю необхідно тільки по пішохідному (або підземному) переходу.
3. Переходити вулицю можна тільки на зелене світло світлофора.
4. Червоний і жовтий сигнали світлофора означають, що йти заборонено.
5. Якщо збираєшся переходити дорогу, подивися, чи немає поруч машин.
6. При переході дороги спочатку дивимося наліво, доходимо до середини і дивимося направо, тільки тоді продовжуємо шлях.
7. При переході через дорогу треба міцно тримати маму (або будь-якого іншого дорослого) за руку.
8. Не можна перебігати дорогу, особливо якщо поблизу автомобіль.
9. Не можна обходити стоячий автобус — це небезпечно. Треба почекати, поки автобус від’їде від зупинки.
10. За містом потрібно йти по узбіччю, назустріч їдучим машинам (тобто по лівій стороні дороги).
2. Дидактична гра «Дорожні знаки».
- Діти, подумайте і скажіть, що допомагає нам і водіям правильно вести себе на дорозі?
- Так. Це дорожні знаки. На вулицях є багато різних дорожніх знаків. Це кращі друзі водіїв і пішоходів. Кожен знак має свою назву. Вони навчають нас, яка дорогаі як треба їхати, що дозволяється, а чого робити не можна; попереджують нас про різні небезпеки; допомагають краще зорієнтуватися у незнайомому місті чи селі.
- Зараз ми перевіримо, як ви знаєте самі поширені найпростіші дорожні знаки.
Ось на набірному полотні розміщені дорожні знаки, а на столі лежать таблички з їх назвами. Потрібно прикріпити табличку до відповідного знака.
- А зараз таке завдання: треба в кожному ряді домалювати той знак, якого не вистачає.
Діти підходять парами до столу і виконують це завдання.)
3. Дидактична гра «Лото. Дорожній рух».
( Співвіднесення малюнків по даній темі з віповідними назвами)
4. Робота з розрізаними малюнками.
- Діти, ви знаєте, що по вулицях їздить багато різного транспорту – машини, автобуси, мотоцикли,вантажівки і ін. Зараз ми побачимо, як ви знаєте назви транспорту. Ваше завдання: скласти розрізаний малюнок і вказати його назву.
5. Дидактична гра « Знайди помилку».
( Аркуш паперу зігнутий наполовину. На одній половині зображена ситуація на дорозі з правильною поведінкою дітей, а на другій частині аркуша – неправильна поведінка дітей. Потрібно вибрати і показати глядачам правильний варіант.)
6. Дидактична гра «Світлофор».
- Який предмет допомагає регулювати дорожній рух у великих містах?
- Так. Світлофор. Подивіться уважно на малюнок і пригадайте, що означають кольори світлофора.
Червоний колір – ти не йди.
А жовтий – зачекай.
Коли ж горить зелений –
Сміливо вирушай!
- А зараз перевіримо , як ви запам’ятали значення кольорів світлофора. Я буду показувати вам відповідні фішки з кольорами світлофора, а ви будете виконувати відповідні дії: червоний – присісти;
жовтий – встати;
зелений – крокувати на місці.
- Всі встаньте і починаємо гру.
- А зараз ще одне завдання, щоб перевірити, як ви знаєте команди світлофора. На аркуші паперу намальований світлофор. Пі малюночком написана одна з команд світлофора. Вам потрібно взято олівець відповідного кольору і зафарбувати лише той кружечок на малюнку, який відповідає цій команді.
( Діти підходять парами до столу і виконують завдання.)
7. Дидактична гра « Так чи Ні»
( Вихователь показує малюночки із зображенням різних ситуацій на дорогах.
Потім – навпаки, показує речення, в яких іде мова про дорожній рух.
Якщо це так – діти плескають в долоні; якщо ні – тупотять ногами.)
8. Дидактична гра « Безпека на дорозі»
( На аркуші паперу зображені різні ситуації. Зверху – пусті квадратики, Якщо ця ситуація правильна – квадратик потрібно зафарбувати зеленим кольором, якщо ні – червоним. Діти виходять по 2 учні до столу і виконують це завдання.)
9. Створення рольових ситуацій на дорогах з використанням спеціальних атрибутів для гри.
IY. Підсумок