«Пізнавальна віртуальна подорож до епохи Відродження» Частина 1

Про матеріал
Відро́дження, або Ренеса́нс   — культурно-філософський рух кінця Середньовіччя — початку Нового часу, що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала: Гноєва Світлана Олегівна,керівник Народного художнього колективу студії образотворчого мистецтва «Соняшник» КПНЗ «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»,«Пізнавальна віртуальна подорож до епохи Відродження»Частина 1

Номер слайду 2

Відро́дження, або Ренеса́нс (фр. Renaissance — «Відродження») — культурно-філософський рух кінця Середньовіччя — початку Нового часу, що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності.

Номер слайду 3

Специфіка культури доби Відродження. Відродження інтересу до Античності;Обґрунтування права науки і розуму на незалежність від церкви;Антропоцентризм замість теоцентризму;Світський залізний характер культури та літератури;Спроби компромісного поєднання надбання античності давньоримського та християнського варіанта з християнською ідеологією католицизму

Номер слайду 4

Класифікація періодів. Протовідродження (Передвідродження) (2-а половина XIII століття — XIV століття);Раннє Відродження (1410/1425 рр. XV ст. — кінець XV століття);Високе Відродження (кінець XV — перші 20 років XVI століття);Пізнє Відродження (середина XVI — 90-ті роки XVI століття), співіснування з маньєризмом. В архітектурі — виникнення палладіанства;Північне Відродження — XVI століття, співіснування з північниміталійським  маньєризмом

Номер слайду 5

Загальна характеристика За своєю основою Ренесансу властивий гуманістичний світогляд, звернення до культурної спадщини античності, її «відродження» (звідси і походження терміну). Його провісниками виступили поет Данте, художник Джотто та інші. Але родоначальниками Відродження вважаються Франческо Петрарка (1304—1374), автор «Книги пісень» і Джованні Бокаччо (1313—1375), автор «Декамерону».

Номер слайду 6

Загальна характеристика В малярстві піонером була Флорентійська школа на чолі з Філліппо Брунеллескі(1377—1446), Донателло (1386—1466), Мазаччо (1401—бл.1428). Це період так званого «Раннього Відродження». Таким чином, перша в історії людства культура, антифеодальна за спрямуванням, виникла в італійських містах — державах, що першими стали на капіталістичний шлях розвитку економіки і вибороли політичну незалежність у аристократії та князів церкви.

Номер слайду 7

Джованні Белліні, «Мадонна з грецьким написом", до 1464 року, Пінакотека Брера, Мілан,Італія

Номер слайду 8

Джова́нні Беллі́ні (італ. Giovanni Bellini; близько 1430 — 29 листопада[1]1516) — італійський венеційський художник, засновник венеційської школи живопису.

Номер слайду 9

Худ. Рафаель Санті. Аристотель та Платон, деталь фрески в Ватикані.

Номер слайду 10

Рафае́ль Са́нті (італ. Raffaello Santi, Raffaello Sanzio; 28 березня чи 6 квітня 1483, Урбіно — 6 квітня 1520, Рим) — італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження.

Номер слайду 11

Страта св. Урсули та її прихильників -християн, дереворит  (гравюра на дереві), 1554 р.

Номер слайду 12

Місто Флоренція. Італійська архітектура Відродження.

Номер слайду 13

Батьківщина Відродження, безсумнівно, Флоренція де у 1293 році, тобто саме на зорі Відродження, була прийнята перша, фактично, республіканська конституція в християнській Європі, причому конституція дуже демократична.І виявляється, там, де є громадянські свободи, там, де економічний успіх, там і народжуються нові творчі ідеї.

Номер слайду 14

Рафаель. «Пророк Ісайя», фреска. Сант Агостіно, Рим.

Номер слайду 15

Худ. Йоос ван Вассенхов(або Юстус ван Гент). Кардинал Віссаріон Нікейський, Лувр, Париж.

Номер слайду 16

Йоос ван Вассенхов або Юстус ван Гент, також Джусто ді Ганд (нід. Joos van Wassenhove, італ. Giusto di Gand бл. 1410, Нідерланди — бл. 1480, Італія ?) — італійський художник 15 ст., нідерландець за походженням..

Номер слайду 17

Колюччо Салютаті, середньовічна світлина на сторінці одного з рукописів Бібліотеки Лауренціани

Номер слайду 18

Миколай V, перший гуманіст — на папському престолі

Номер слайду 19

Марсіліо Фічіно, погруддя, Флоренція

Номер слайду 20

Монастир Святого Пантелеймона, Нерезі (біля Скоп'є). Візантійська фреска «Оплакування Христа», 1164 рік.

Номер слайду 21

Монастир Святого Пантелеймона, Нерезі (біля Монастир Святого Пантелеймона в Нерезі — православниймонастир доби Візантії з циклом середньовічних фресок 12 ст. доби імператорів Комнінів.

Номер слайду 22

Худ. Джотто. Вознесіння Св. Івана Богослова, каплиця Перуцці.

Номер слайду 23

Джо́тто ді Бондо́не (італ. Giotto di Bondone, * бл.1267, Веспіньяно, Італія — †8 січня 1337, Флоренція, Італія) — італійський живописець, маляр. Один із предвісників епохи Відродження у сфері живопису і реалізму. Фрески Джотто на біблійну тематику і досі вважають шедеврами світового мистецтва.

Номер слайду 24

Живопис, починаючи з 12-13 ст., починає відігравати все більш значущу роль в становленні і розвитку європейської художньої культури. Західноєвропейський живопис повільно відходить від статичних, застиглих схем в бік ще несміливого руху, динаміки. До того ж живопис — найбільш пристосований до передачі будь якого сюжету чи відверто умовної ідеї. Візантійська художня традиція ще зберігає привабливість для західноєвропейських художників, але вони вже самі здатні запропонувати нові деталі, нове розуміння простору і часу, нові композиції, бо мало рахуються з жорсткими канонами.

Номер слайду 25

«Мадонна з немовлям»,Жан Малуель, 1410 р., Лувр.  Jean Malouel, нід. Jan Maelwael1370, Неймеген — 1415, Діжон) — французький художник зламу 14-15 століть, нідерландець за походженням

Номер слайду 26

Худ. Джотто. Вознесіння Св. Івана Богослова, каплиця Перуцці.

Номер слайду 27

Рогір ван дер Вейден. «Поховання Христа», 1450 р. Галерея Уффіці, Флоренція 

Номер слайду 28

 Рогір ван дер Вейден (нід. Rogier van der Weyden,справжнє ім'я Роже де ла Пастюр (Roger de la Pasture) 1399/1400, Турне — 18 червня, 1464,Брюссель) — відомий нідерландський художник I-ї половини 15 століття, французького походження. Малював портрети, релігійні образи, завдяки яким і увійшов до історії мистецтва.

Номер слайду 29

Ганс Мемлінг. «Скорботна Богородиця», Дубровник,Домініканський монасир і церква. 

Номер слайду 30

Ганс Мемлінг (нім. Hans Memling, нід. Jan van Mimmelynghe, лат. Johannes Memmelinc або Memlinc; 1433/1435, Зелігенштадт — 11 серпня1494, Брюгге) — найбільший фламандський живописець другої половини. XV століття. Продовжуючи піздньоготичну художню традицію, Мемлінг в релігійних картинах з тонко розробленими інтер'єрними і пейзажними фонами зазнав впливу італійського живопису Відродження.

Номер слайду 31

Йос Ліферінкс. Стулка вівтаря Св. Себастьяна, «Лікування св. Себастьяна в домі св. Ірини», бл.1497 р. Музей мистецтв Філадельфії, США. 

Номер слайду 32

Робіне Тестар і майстерня. «Дагобер відвідує будівництво готичного храму у Сен-Дені», кінець 15 ст.

Номер слайду 33

Робіне Тестар (фр. Robinet Testard бл. 1450, Пуатьє (?) — після 1531, Коньяк) — французький художник-мініатюрист зламу 15—16 ст..

Номер слайду 34

Медальєрне мистецтво Італії ( італ. Medaglie italiane) — уславлена галузь мистецтва Італії, де була задіяна велика кількість ювелірів, художників-дизайнерів і скульпторів впродовж декількох століть.

Номер слайду 35

Леоне Леоні. «Мікеланджело Буонарроті». Реверс з фігурою -уособленням постійних пошуків, 1561 Бенвенуто Челліні. «Папа римсьий Климент VII», 1534 р.

Номер слайду 36

Медальєр Нікколо ді Форцоре Спінеллі. «Джироламо Савонарола», до 1494 р.. Музей мистецтва Метрополітен, Нью-Йорк. Пізанелло. Медаль на честь Цецилії Гонзага. Зворотний бік — дама з однорогом

Номер слайду 37

Пізане́лло (італ. Pisanel), справжнє ім'я Анто́ніо ді Пу́ччо Піза́но (італ. Antonio di Puccio Pisano); бл. 1395, Піза — бл. 1455, Рим) — італійськийживописець, рисувальник і медальєр. Пізанелло був одним із головних представників мистецтва пізньої готики в Північній Італії, а також майстром портретних медалей.

Номер слайду 38

Викрадена і знайдена в Українікартина Пізанелло «Мадонна з куріпками», бл. 1420. Музей Кастельвекк, Верона

Номер слайду 39

Коштовні італійські фрески. На етапі раннього Відродження надзвичайного поширення отримав фресковий живопис. Більшість італійських художників цього періоду — саме фрескісти. Творчість деяких з них ми знаємо тільки завдяки фрескам

Номер слайду 40

П'єро делла Франческа. Перемога імператора Костянтина над Максенцієм. Базиліка Сан Франческо, Ареццо

Номер слайду 41

Фреска Мазаччо « Диво з динарієм»

Номер слайду 42

Кастаньо, Таємна вечеря

Номер слайду 43

Перуджино, Сикстинська каплиця, «Христос передає ключі від раю Апостолу Петру»

Номер слайду 44

 Кінець 1 частини. ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку