Розвиток читацької компетентності та емоційного інтелекту в роботі з інформаційним текстом уроці української мови

Про матеріал
1.Читання як передумова успішного життєвого поступу особистості. 2.Становлення і основні характеристики компетентного читача в Новій українській школі. 3.Розвиток критичного мислення та емоційного інтелекту в роботі з інформаційним текстом 4.Методи та прийоми роботи з інформаційним текстом
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток читацької компетентності та емоційного інтелекту в роботі з інформаційним текстом уроці української мови

Номер слайду 2

“Читання - це віконце в світ, найважливіший інструмент навчання, воно має бути вільним, швидким – лише тоді цей інструмент буде готовий до дії“ В. О. Сухомлинський

Номер слайду 3

План презентації: Читання як передумова успішного життєвого поступу особистості. Становлення і основні характеристики компетентного читача в Новій українській школі. Розвиток критичного мислення та емоційного інтелекту в роботі з інформаційним текстом Методи та прийоми роботи з інформаційним текстом.

Номер слайду 4

Наш світ – світ інформації. Тому основна мета школи навчити не лише відтворювати знання, а й застосовувати їх для вирішення життєвих проблем.

Номер слайду 5

Перед сучасною школою постає завдання виховати особистість здатну до життєвої діяльності. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті, зважаючи на власні можливості.

Номер слайду 6

Компетентність — інтегрована здатність особистості, яка набута в процесі навчання, вона включає знання, досвід, цінності і ставлення, які можуть цілісно реалізуватися на практиці. Компетентність не може бути зведена лише до фактичних знань.

Номер слайду 7

Читацька компетентність - це не лише навичка власне читання, а уміння та навички, знання й цінності, завдяки яким людина може шукати інформацію для вирішення пізнавальних завдань.

Номер слайду 8

когнітивний (знання) комунікативний (слухання, читання, говоріння, письмо) ціннісний (оцінні судження і ставлення учня до прочитаного) діяльнісний (уміння, навички, способи діяльності) особистісно- творчий (мотиваційно-ціннісні ставлення, прагнення особистості до навчання, пізнання і діяльності) Читацька компетентність інтегрує в собі такі компоненти:

Номер слайду 9

Головні задачі читання Формування інтересу до читання Розвиток навичок техніки читання Формування читацької самостійності Активізація мовленнєвої діяльності та зорового сприймання Одним з найбільш потужних шляхів поширення людиною меж власного світу є, безперечно, читання.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

«Читання з розумінням» - це здатність до емоційного, інтелектуального , естетичного сприймання і усвідомлення прочитаного, розуміння інформації записаної(переданої) у різний спосіб або відтвореної технічними пристроями, що охоплює, зокрема, уміння виявляти приховану і очевидну інформацію, висловлювати припущення, доводити надійність аргументів, підкреслювати власні висновки фактами і цитатами з тексту, висловлювати ідеї, пов’язані з розумінням тексту після його аналізу і добору контраргументів.

Номер слайду 12

«Читання з розумінням» у початкових класах передбачає доступ сучасних учнів до різних носіїв тексту: паперової книги, електронної книги, смартфона, планшета, тощо.

Номер слайду 13

Інформаційні тексти газети журнали рекламні буклети оголошення інформаційні брошури документи навчальні посібники енциклопедичні видання

Номер слайду 14

Урок, на якому опрацьовується інформаційний текст, має бути: обдуманим; професійно сконструйованим; підібрані методи і стратегії мають формувати навчальне середовище, яке дозволило б учням одержати навички компетентного читача, як базові життєві цінності.

Номер слайду 15

Урок побудований за структурою, що складається з трьох частин:

Номер слайду 16

І фаза: «Виклик», актуалізація. Умовна позначка: зерно саджають у родючий  ґрунт. Доцільно використовувати такі методичні прийоми: «Структурний огляд»; «Сенкан»; метод «Вірю-не вірю» таблиця З-Х-Д.

Номер слайду 17

ІІ фаза: «Осмислення», побудова знань Умовна позначка: зерно пускає коріння Доцільно використовувати такі методичні прийоми: «Читання з маркуванням»; «Читання в парі. Узагальнення в парі»; «Спрямоване читання» «Дерево рішень».

Номер слайду 18

ІІІ фаза: «Консолідація», рефлексія Умовна позначка: пшениця починає колоситися, у колоссі містяться зерна численних рослин Прийоми та методи проведення рефлексії: «Дискусія»; «Займи позицію»; «Сходинки успіху» «Письмо для себе».

Номер слайду 19

“Кожний шкільний день, кожний урок повинен бути осмислений педагогом як подарунок дітям. Кожне спілкування дитини зі своїм педагогом має вселяти в неї радість та оптимізм”. Ш.Амонашвілі

Номер слайду 20

А тепер ми запрошуємо вас подивитись фрагменти уроку.

ppt
Додав(-ла)
Ісакова Любов
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Презентації
НУШ
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку