Пізнавальний світ гри

Про матеріал
Дидактичний матеріал може бути використаний вчителями початкових класів як на уроках, так і в позаурочний час під час проведення ранкових зустрічей, інтегрованих курсів, для індивідуальної та групової роботи з метою підвищення пізнавальної активності молодших школярів. Тексти для завдань – власні авторські вірші та казки , які розкривають перед дітьми багатий світ природи, вчать бачити, чути та відчувати його неповторну красу, сприяють вихованню любові до рідного слова.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеЕмблема школи з написомПохожее изображениеУправління освіти, молоді і спорту

Смілянської міської ради

Методичний кабінет

Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

 

 

                                                  Пізнавальний  світ гри

 Калініч  Олена Михайлівна,

 учитель  початкових класів

 

 

Похожее изображение

 

 

м. Сміла

2022

 

 

Ігри в новій українській школі на розрізнення голосних і приголосних звуків

Дидактичний матеріал  може бути використаний  вчителями початкових класів  як на уроках, так і в позаурочний час під час проведення ранкових зустрічей, інтегрованих курсів, для індивідуальної та групової роботи з метою підвищення пізнавальної  активності молодших школярів.

Тексти для завдань – власні  авторські вірші та казки , які розкривають перед дітьми багатий світ природи, вчать бачити, чути та відчувати його неповторну красу, сприяють вихованню  любові до рідного слова.

 

Розрізнення голосних звуків

 

МЕТА: формувати мовні  навички, фонематичний слух; вміння розрізняти голосні звуки, збагачувати словниковий запас учнів; одночасно  використовувати 6 цеглинок певного кольору; збагачувати  мову учнів, розвивати творче  мислення, поглиблювати знання, виховувати  почуття любові до української мови.

Основні завдання: учні читають вірш, на місці пропущеного голосного показують цеглинку відповідного кольору:

Червоний –а, синій –у, зелений –и,

жовтий –е, блакитний – о, оранжевий – і

Гру починаю з казки: «В одному далекому царстві жив собі книжковий хробачок. Він був добрий і нікого не ображав, але жителі країни не любили його, бо він понад усе любив ласувати буквами з книжок. Дітям було складно читати вірші, бо скрізь у словах бракувало однієї, а іноді й двох букв. Спробуйте відновити ці  слова.

          1.В..сна постукала в віконц..,

Так н..жно усм..хнулось сонце.

Д..р..ва листячком заш..л..стіли,

Пташк.. із в..рію вже пр…летіли.

2. Квітки стряхнули чисті роси.

Несе весн.. кр..су і грози.

Стр..мочки йд..ть повільною ходою,

Умили землю чист..ю в..д..ю.

        

 

                         Розрізнення  звуків л-р

 

МЕТА: формувати мовні  навички, фонематичний слух; вміння визначати в словах звуки (л), (р), розрізняти їх, збагачувати словниковий запас учнів; одночасно  використовувати цеглинки, збагачувати  мову учнів, розвивати творче  мислення,  увагу, уяву, поглиблювати знання, виховувати  почуття любові до української мови.

   Розрізнення  звуків л-р завдання гри: учні читають вірш, визначають, які приголосні пропущено, складають об’ємну конструкцію  літер з LEGO на позначення цих звуків, складають з ними діалог або історію цікаву.

 

Осінь стукає в вікно

Дощиком студеним,

Мо..осить і к..апотить,

По дахах все стукотить.

 

Потім в човник з ...истя сі..а,

І заграть вона схоті..а.

Ск..ипочку в ..уках т..имає –

Музика дощу ..унає.

Ла-ла-ла,ра-ра-ра,

Ли-ли-ли,ри-ри-ри,

Ле-ле-ле,ре-ре-ре,

Лу-лу-лу,ру-ру-ру

,

Лі-лі-лі,рі-рі-рі,

Ло-ло-ло,ро-ро-ро

Ск..ипочку в ..уках т..имає –

           Музика дощу ..унає.

 

                                     

        Розрізнення звуків л-р             

МЕТА: формувати мовні  навички, фонематичний слух; вміння визначати в словах звуки (л), (р), розрізняти їх, збагачувати словниковий запас учнів; одночасно  використовувати цеглинки, збагачувати мову учнів, розвивати творче  мислення,  увагу, уяву, поглиблювати знання, виховувати  почуття любові до української мови, до навколишнього світу.

     Дощик

Високо в небі,  в хма..ці куд..атій,

Жив собі дощик, д..ібний, пе..ехатий.

З..учно вмостився в пе..ині хлопчисько

І виг..ядає щойно віт..исько.

 

 

Тут вже і віте.. свиснув з-за хма..и,

Бі..і і сі..і побіг..и ота..и.

Сонечко сі..о за об..ій спочити,

Дощику т..еба зем..ю умити.

 

Взяв він віде..це, повне з собою,

Через плече ко..омисло з водою.

..аді де..ева, т..ави і квіти,

 

Пригоди  вітру

Через по..е, через ..іс

Віте.. свіжість нам п..иніс.

Засвистів і заст...ибав –

..истя з к..ена він зі..вав.

 

Г..янув в небо синє-синє –

К..юч пташиний в небі ..ине.

Віте.. підіймає к..и..а,

Ніби ко..аб..і  віт..и..а.

 

..азом з віт..ом пок..уж..яєм,

Над зем..ею по..ітаєм,

Зази..нем в гніздо синиці,

З дже..е..а поп’єм водиці.

..азом з ..истям потанцюєм,

Із зайчатком пост..ибаєм

І зем..і під вечі.. знову

Заспіваєм ко..искову.

 

 

 

 

 

 

 

Розрізнення  звуків ж-ч

МЕТА: формувати мовні  навички, фонематичний слух; вміння визначати в словах звуки (ж), (ч), розрізняти їх, збагачувати словниковий запас учнів; одночасно  використовувати цеглинки, збагачувати  мову учнів, розвивати творче  мислення,  увагу, уяву, поглиблювати знання, виховувати  почуття любові до української мови.

 Завдання гри: учні читають вірш, визначають, які приголосні пропущено, складають об’ємну конструкцію  літер з LEGO на позначення цих звуків, складають з ними діалог або історію цікаву.

 

В їжака на іменинах

Жу-жу-жу, жу-жу-жу

Я вам от що розкажу

В лісі в їжака гостини,

Він святкує іменини.

Же-же-же, же-же-же

Привітать прийшли уже

Ведмідь із ведмежам,

Зайчиха з зайченям.

Жу-жу-жу, жу-жу-жу

З їжаком я теж дружу

Таку пісню жук співав,

Коли  їжака вітав.

Же-же-же,же-же-же

Привітать спішать  уже

Білка з білченям

 І кабанчик з поросям.

Дружбою я дорожу.

Пісню цю їжак співав,

Звірів щиро частував.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розрізнення  звуків с-ц

МЕТА: формувати мовні навички,фонематичний слух; вміння визначати в словах звуки (с), (ц), розрізняти їх, збагачувати словниковий запас учнів; одночасно  використовувати цеглинки, збагачувати мову учнів, розвивати творче  мислення, увагу, уяву, поглиблювати знання, виховувати  почуття любові до української мови.

 Завдання гри: учні читають вірш, визначають, який приголосний пропущено, складають об’ємну конструкцію  літери з LEGO на позначення цього звука, складають з нею діалог або історію цікаву.

 

          1..Ве..на по..тукала в вікон..е,

Так ніжно у..міхнуло..ь  ..он..е.

Дерева ли..тячком зашеле..тіли,

Пташки  із вирію вже прилетіли.

2. Квітки  ..тряхнули чи..ті ро..и.

Не..е ве..на  кра..у і грози.

.Струмочки йдуть повільною ходою,

Умили землю чи..тою водою

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Заїкіна Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 грудня 2022
Переглядів
259
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку