Пізнавально-розважальна програма «Подорож до країни казок» для учнів другого класу

Про матеріал

Пізнавально-розважальна програма «Подорож до країни казок» включає ігри, конкурси, розваги, а також повторення навчального матеріалу з уроків літературного читання.

Перегляд файлу

Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання

«Загальноосвітній навчальний заклад 1-111 ступенів № 1-

дитячий юнацький центр «Перлинка»

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

Пізнавально-розважальна програма

«Подорож до країни казок»

для учнів другого класу

 

 

 

 

 

Підготувала

 вчитель початкових класів

НВО №1 м. Кропивницького

Сорочан Т.В.

 

 

 

Мета: формувати інтерес до читання та вивчення української народної творчості, уміння визначати частини казки, її мораль; засобами казок формувати моральні цінності : чесність, сміливість, доброзичливість, щедрість, працьовитість; виховувати любов до рідного народу, рідної землі.

Наочне оформлення: Виставка дитячих малюнків та поробок на теми українських народних казок; книжкова виставка « Українські народні казки».

Музичне оформлення: записи українських народних пісень, пісень Н.Май: «Свято казки», «Країна дитячих мрій»

Обладнання: магнітофон, акустична система, декорації королівського палацу.

Реквізит: чарівна  скринька, іграшковий комп’ютер, 3 аркуші паперу формату А4 та 3 маркери, глечик, яйце, рукавичка, солома, колосок, пір’я, горох, макет вовчої голови пиріжок, весло, цукерки по кількості глядачів і учасників, приклеєні до стільців.

Хід свята:

Звучить музика. Діти виконують танок.

Діти виходять. залишається принцеса .

Царівна: Ура канікули!!!! Тепер можна не читати , не писати , не готувати домашніх завдань, а посидіти в контакті , погуглитися…(щось шукає в планшеті)

(Музика на вихід короля )

Цар: Люба моя принцесочко! Я вітаю тебе з закінченням навчального року і дарую найновішу книгу казок. Тепер ти можеш досхочу читати  найновіші, найчарівніші, найзахопливіші казки!

Царівна:Не хочу я читати ніякі казки! І взагалі це нецікаво! Нікому вони вже непотрібні . От якби в інтернеті  посидіти , в контакті поспілкуватися, погуглитися…

Цар:Та що ти таке говориш? Як це нікому не потрібні. Ось я тобі доведу що це не так! Шукай у своєму Гуглі  якусь туристичну агенцію.

Царівна:Ос ь. Є. Ага «Мітла-ступа», « Чарівний клубочок» і «Летючий корабель»

Цар:Шукай тур «Українськими народними казками». Є? Коли найближчий рейс на чарівний потяг?

Царівна: За п’ять хвилин, прямо звідси!!

Лунає фонограма:Увага пасажирів! Оголошується посадка на спеціальний рейс до Казкової країни. Усі бажаючі їхати цим рейсом, зареєструйте квитки у касах фантазійного залу.

 Царівна: Це фантазійний зал? Хто останній на реєстрацію квитків?

Цар: А ви хто? Ви теж до казкової країни? Казки любите?То ходімо з нами. Що у вас немає квитків? Так це дуже просто виправити. Якщо ви двома руками розгорнете цукерку і правою швидко кинете її в рот ,то квиток до Казкової країни раптом виявиться у вас у лівій руці! Квиток – це звичайний фантик від  цукерки!

Царівна.Що у вас під рукою немає цукерки? Але ж ми з вами знаходимось у фантазійному залі і прямуємо до Країни казок , отже цукерка може з’явитися у самому несподіваному місці. Приміром.. під стільцем.

Цар: А тепер згадаємо ,що я говорив…Якщо взяти цукерку двома руками, розгорнути.., правою кинути її в рот..Опля! Ну , от у лівій руці квиток! Тепер ми можемо разом здійснити подорож до казки.

Диспечер Увага! Увага! Рейс до казкової країни відправляється. Усі бажаючі займіть місця у вагоні.

Цар:Отже вирушаємо. А щоб наша поїздка було не нудна, я пропоную погратися.

Давай складемо з нашого фантика троянду. А тепер понюхаємо її.

 Царівна:А тепер давайте зробимо отак. Складає рупор. І крикнемо з капітанського містка «Повний вперед!»

Цар:А який же капітан без підзорної труби? Давайте спробуємо її зробити

Царівна:А зараз створимо міні-кондиціонер.

Цар: А якщо зробити з фантика флейту?

Царівна:Ось , здається, і прибули на першу зупинку.

 

Диспетчер: 1 зупинка «Станція загублених слів»

Фея: Доброго дня! Вітаю вас на станції загублених слів. Здайте будь ласка свої квиточки.(Фея збирає фантики від цукерок)

Царівна: Ой, Що це? Якісь слова. Ще й не звичайні

Цар: Подув сильний вітер і повиривав слова з книги казок . Щоб рушити далі ,нам  треба розмістити слова з казок на свої місця. Одні з них поставити на початок, а інші на кінець. Тобто визначити де зачин, а де кінцівка казки.

Цар і царівна по черзі читають, а діти визначають , де зачин, а де кінцівка.

  • «Жили були дід і баба…»
  • «В тридев’ятому царстві тридесятому государстві…»
  • «Були собі…»
  • «От і казочці кінець, а хто слухав молодець…»
  • «Вам казочка , а мені бубликів в’язочка …»
  • «І стали вони жити поживати та добра наживати…»
  • «І зажили вони дружно і щасливо…»
  • « І я там був, мед-вино пив;хоч в роті не було ,а по бороді текло – тим вона в мене й боліла!»
  • «Давним  давно»
  • «Було це за царя Панька ,як земля була тонка»

До наступної зупинки доведеться іти пішки.

  • Гра( Коли йтимемо  доріжкою тупаємо ногами, коли по траві – плескаємо долоньками по колінах, а коли по калюжах – плескаємо в долоні, по пісочку – тремо долоні)

Диспетчер:  2  зупинка «Казкова вікторина»

 

Царівна: Що воно за казкова вікторина? Ану я зараз пошукаю у Вікіпедії. ( звук повідомлення в інтернеті)Ой! Ваш браузер застарів…неможливо знайти відповіді на запитання. Що робити?

Під ліричну мелодію виходить маленька Фея.

Фея: Доброго дня! Як добре, що я вас зустріла.

 Царівна:.Доброго дня! Чи не підкажеш нам що це за зупинка така?

Фея: Так,  знаю і з радістю вам допоможу.

Король : От бачиш доню, інтернет може поламатися , а старі добрі казки завжди в пригоді стануть.

Фея: Ви повинні відповісти на мої запитання і лише тоді зможете мандрувати далі.

  •  
  • Кого першим зустрів Колобок, коли втік від діда і баби? (Зайця)
  • Як звати лінивих мишенят,які нічого не хотіли робити і не допомагали півникові? (Круть і Верть)
  • Яке яйце знесла Курочка Ряба? (Золоте)
  • Хто загубив рукавичку? (Дід)
  • Скільки звірів умістилося в рукавичці? (7)
  • Як звали працелюбного півника? (Голосисте горлечко)
  • Хто перехитрив Колобка? (Лис)
  • Що ведмідь приніс Пану Коцькому на обід? (Мед)
  • У чиїй хатці заховалася Коза-Дереза? (Зайчиковій)
  • Чим Лисичка пригощала Журавля у казці «Лисиця і Журавель»?
  • (Молочною кашею)
  • Чим ловив Вовк рибу? (Хвостом)  
  • Хто першим наскочив на солом’яного бичка? ( Заєць)
  • У якій казці битий небиту везе? (Про Вовчика-братика та Лисичку-сестричку)
  • Хто прогнав Козу-дерезу? (Рак)

 

Цар: Помандруємо далі. Гра-пантоміма «Політ на килимі-літаку»

 

Диспетчер:3 Наступна зупинка «Загублені речі»

 

Фея :Я принесла вам цілу скриньку казкових речей,які загубилися. А казки без них нецікаві і навіть не казки!

 Царівна:Я зможу знайти будь-які загубленні речі  через Гугл. Або краще виставити їх на ОLХ .Ось зараз. Та що ж це ! Не можливо, все знищує вірус Гугліус..

Цар:А я знаю хто нам допоможе. Це діти!

 

(Фея дістає із скриньки речі, а діти відгадують з якої казки продемонстровані речі.)

  • Рукавиця – «Рукавичка».
  • Яйце – «Курочка Ряба».
  • Солома – «Солом’яний бичок».
  • Колосок – «Колосок».
  • Глечик – «Лисиця і Журавель».
  • Пір’я – «Кривенька качечка».
  • Булава – «Котигорошко».
  • Вовча голова – «Цап та баран»

Фея: Дякую вам, діти. Ви добре знаєте казки

Цар:Помандруємо далі. Поїдемо на казковому автомобілі(діти повторюють рухи).Пристебніть паски безпеки. Ключем заводимо машину. По-о-ї-хали. Поворот праворуч. Поворот ліворуч. Прямо. Заїжджаємо в тунель. Праворуч.  Приїхали

Диспетчер : 4 зупинка  «Портретна галерея»

Цар:Люблю портрети…На  коні…На троні…Але я їх не бачу…

Царівна.:Зараз я знайду. У мене тут і фото, і відео, і інтернет безлімітний.

Ось. Мій пудель, моя кицюня, професор, принцеса із сусіднього королівства…

 

Фея:Треба портрети казкових героїв.

 Царівна:Ні, таких немає. Де ж їх взяти?

Фея:Треба намалювати.

Цар:Чи любите ви малювати?Давайте поділимося на дві команди і намалюємо казкових героїв. Кожна дитина домальовує лише одну деталь до портрета і передає аркуш далі. Розмовляти при цьому не можна. Кожен гравець доповнює портрет тим чим вважає за доцільне.

( діти поділяються на команди і малюють)

 Царівна: Давайте ці портрети розмістимо в нашій королівській  галереї

Цар:Доки ви малювали, ми прибули до наступної зупинки

Диспетчер: 5 зупинка «Плутанина»

 Царівна:Мені прийшло повідомлення. У казковій країні все переплуталось.

Цар:Я пропоную дістати помогатор.   А ви нам допоможете?

Гра «Фіксики-помогатор».( Під музику із мультфільму «Фіксики»)

Ну тепер ми з усім впораємось!

(виходять казкові герої під мелодії українських народних пісень,а глядачі виправляють помилки, допущені героями казок)

1.Вовчик (знайшов колосок):Круть, верть ,допоможіть!

2.(Лисичка вкрала котика)Котик:Півнику-братику,порятуй!

3.Дід і баба( покликали синочка Іванка витягати ріпку.):Іванку не лежи,йди ріпку рвати поможи.

4.Котигорошко (йде з веслом змія побороти): Піду до Змія своїх братів та сестрицю Оленку визволяти!

5.Зайчик (виходить з пиріжком):  Пиріжок, пиріжок, я тебе з’їм.

6.Двоє ведмежат (не можуть поділити іграшку)

Звірята разом:  Ми усі тепер  щасливі

                         І говорим  вам спасибі!

                         Всі розумними були

                         Нам усім  допомогли

Цар: А до наступної зупинки ми поїдемо на потязі.

Який звук видає потяг? Давайте разом скажемо: Чух-чух. А руками крутимо коліщата! А тепер посигналимо,як потяг. Поїхали далі.

 

Диспетчер: 6 зупинка «Повчальна»

 

Ца:. Казка не лише розважає, але й навчає. В кожної казки є своя мораль.

 Царівна: О, тільки не треба читати мені мораль! Не грай в комп’ютерні ігри. Не висни в інтернеті! Це нудно!

Фея: Принцесочко , Це зовсім не нудно , а навіть цікаво. Я буду називати прислів’я, а ви будете говорити до якої казки воно підходить

Хто не працює, той не їсть.     («Колосок»)

В гурті і комар сила.  («Ріпка»)

 Яке частування, таке й дякування.  («Лисичка та Журавель»)

Вовків боятися -  в ліс не ходити    («Цап та Баран»)

Там добре живеться, де гуртом сіється і жнеться.  («Ріпка»)

Де сила не візьме, там розум допоможе  («Заєць та Їжак»)

Не будь вівцею, так вовк і не з'їсть   («Цап та Баран»)

Як дбаєш так і маєш  («Зайчикова хатка»)

Як аукнеш, так і відгукнеться. («Лисичка та Журавель»)

Цар:До наступної зупинки підемо пішки.

Гра «Подорож»

Диспетчер:  7 зупинка «Загадкова»

(звук повідомлення)

Царівна:Ой, подивіться ! Запрацювало!Інтернет запрацював! Мені прийшла ціла купа листів! Але від кого  ж це?

Цар: Діти , допоможете відгадати.

  • Хитра, руда, улеслива ,підступна (лисиця).
  • Вайлуватий, неповороткий (ведмідь).
  • Полохливий, слабкий,косоокий (заєць).
  • Маленька ,сіренька, хвостата (миша).
  • Злий,зубатий, страшний( вовк).

Цар: Молодці відгадали.

Царівна: Мені тут подобається !

Цар:Але час вже повертатися додому. А додому ми повернемося на машині часу. Закрийте  очі та порахуйте до 10.

(звук машини часу)

Царівна: Мені дуже сподобалось у казці. Я тепер обов’язково прочитаю книжку , яку ти подарував. І не лише її.

Цар.: А вам , діти,. сподобалось? Ви будете читати книжки?

Звучить пісня Н.Май « Свято казки».Учасники беруться за руки і виходять на сцену.

 

Використана література:

               Погорєла Т.М. Скоро казка мовиться: гра-подорож / [Електрон.ресурс]-  teacherjournal.in.ua/.../1б%20ПогорєлаКонку...

             Телюк Г. Поле фантазії / Дозвілля школярів: ігрові програми  / упоряд. : Л.Шелестова – К.: Шкільний світ, 2004. – 126 с. – (Бібліотечка “Шкільного світу»)

           Українські прислів’я , приказки та  загадки / Упорядн. та передм. Н.В.Сойко. – К.:Школа, 2002.  - 176с.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
1873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку