Пізнавально-розважальна програма «Подорож до країни казок» включає ігри, конкурси, розваги, а також повторення навчального матеріалу з уроків літературного читання.
Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання
«Загальноосвітній навчальний заклад 1-111 ступенів № 1-
дитячий юнацький центр «Перлинка»
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області»
Пізнавально-розважальна програма
«Подорож до країни казок»
для учнів другого класу
Підготувала
вчитель початкових класів
НВО №1 м. Кропивницького
Сорочан Т.В.
Мета: формувати інтерес до читання та вивчення української народної творчості, уміння визначати частини казки, її мораль; засобами казок формувати моральні цінності : чесність, сміливість, доброзичливість, щедрість, працьовитість; виховувати любов до рідного народу, рідної землі.
Наочне оформлення: Виставка дитячих малюнків та поробок на теми українських народних казок; книжкова виставка « Українські народні казки».
Музичне оформлення: записи українських народних пісень, пісень Н.Май: «Свято казки», «Країна дитячих мрій»
Обладнання: магнітофон, акустична система, декорації королівського палацу.
Реквізит: чарівна скринька, іграшковий комп’ютер, 3 аркуші паперу формату А4 та 3 маркери, глечик, яйце, рукавичка, солома, колосок, пір’я, горох, макет вовчої голови пиріжок, весло, цукерки по кількості глядачів і учасників, приклеєні до стільців.
Хід свята:
Звучить музика. Діти виконують танок.
Діти виходять. залишається принцеса .
Царівна: Ура канікули!!!! Тепер можна не читати , не писати , не готувати домашніх завдань, а посидіти в контакті , погуглитися…(щось шукає в планшеті)
(Музика на вихід короля )
Цар: Люба моя принцесочко! Я вітаю тебе з закінченням навчального року і дарую найновішу книгу казок. Тепер ти можеш досхочу читати найновіші, найчарівніші, найзахопливіші казки!
Царівна:Не хочу я читати ніякі казки! І взагалі це нецікаво! Нікому вони вже непотрібні . От якби в інтернеті посидіти , в контакті поспілкуватися, погуглитися…
Цар:Та що ти таке говориш? Як це нікому не потрібні. Ось я тобі доведу що це не так! Шукай у своєму Гуглі якусь туристичну агенцію.
Царівна:Ос ь. Є. Ага «Мітла-ступа», « Чарівний клубочок» і «Летючий корабель»
Цар:Шукай тур «Українськими народними казками». Є? Коли найближчий рейс на чарівний потяг?
Царівна: За п’ять хвилин, прямо звідси!!
Лунає фонограма:Увага пасажирів! Оголошується посадка на спеціальний рейс до Казкової країни. Усі бажаючі їхати цим рейсом, зареєструйте квитки у касах фантазійного залу.
Царівна: Це фантазійний зал? Хто останній на реєстрацію квитків?
Цар: А ви хто? Ви теж до казкової країни? Казки любите?То ходімо з нами. Що у вас немає квитків? Так це дуже просто виправити. Якщо ви двома руками розгорнете цукерку і правою швидко кинете її в рот ,то квиток до Казкової країни раптом виявиться у вас у лівій руці! Квиток – це звичайний фантик від цукерки!
Царівна.Що у вас під рукою немає цукерки? Але ж ми з вами знаходимось у фантазійному залі і прямуємо до Країни казок , отже цукерка може з’явитися у самому несподіваному місці. Приміром.. під стільцем.
Цар: А тепер згадаємо ,що я говорив…Якщо взяти цукерку двома руками, розгорнути.., правою кинути її в рот..Опля! Ну , от у лівій руці квиток! Тепер ми можемо разом здійснити подорож до казки.
Диспечер Увага! Увага! Рейс до казкової країни відправляється. Усі бажаючі займіть місця у вагоні.
Цар:Отже вирушаємо. А щоб наша поїздка було не нудна, я пропоную погратися.
Давай складемо з нашого фантика троянду. А тепер понюхаємо її.
Царівна:А тепер давайте зробимо отак. Складає рупор. І крикнемо з капітанського містка «Повний вперед!»
Цар:А який же капітан без підзорної труби? Давайте спробуємо її зробити
Царівна:А зараз створимо міні-кондиціонер.
Цар: А якщо зробити з фантика флейту?
Царівна:Ось , здається, і прибули на першу зупинку.
Диспетчер: 1 зупинка «Станція загублених слів»
Фея: Доброго дня! Вітаю вас на станції загублених слів. Здайте будь ласка свої квиточки.(Фея збирає фантики від цукерок)
Царівна: Ой, Що це? Якісь слова. Ще й не звичайні
Цар: Подув сильний вітер і повиривав слова з книги казок . Щоб рушити далі ,нам треба розмістити слова з казок на свої місця. Одні з них поставити на початок, а інші на кінець. Тобто визначити де зачин, а де кінцівка казки.
Цар і царівна по черзі читають, а діти визначають , де зачин, а де кінцівка.
До наступної зупинки доведеться іти пішки.
Диспетчер: 2 зупинка «Казкова вікторина»
Царівна: Що воно за казкова вікторина? Ану я зараз пошукаю у Вікіпедії. ( звук повідомлення в інтернеті)Ой! Ваш браузер застарів…неможливо знайти відповіді на запитання. Що робити?
Під ліричну мелодію виходить маленька Фея.
Фея: Доброго дня! Як добре, що я вас зустріла.
Царівна:.Доброго дня! Чи не підкажеш нам що це за зупинка така?
Фея: Так, знаю і з радістю вам допоможу.
Король : От бачиш доню, інтернет може поламатися , а старі добрі казки завжди в пригоді стануть.
Фея: Ви повинні відповісти на мої запитання і лише тоді зможете мандрувати далі.
Цар: Помандруємо далі. Гра-пантоміма «Політ на килимі-літаку»
Диспетчер:3 Наступна зупинка «Загублені речі»
Фея :Я принесла вам цілу скриньку казкових речей,які загубилися. А казки без них нецікаві і навіть не казки!
Царівна:Я зможу знайти будь-які загубленні речі через Гугл. Або краще виставити їх на ОLХ .Ось зараз. Та що ж це ! Не можливо, все знищує вірус Гугліус..
Цар:А я знаю хто нам допоможе. Це діти!
(Фея дістає із скриньки речі, а діти відгадують з якої казки продемонстровані речі.)
Фея: Дякую вам, діти. Ви добре знаєте казки
Цар:Помандруємо далі. Поїдемо на казковому автомобілі(діти повторюють рухи).Пристебніть паски безпеки. Ключем заводимо машину. По-о-ї-хали. Поворот праворуч. Поворот ліворуч. Прямо. Заїжджаємо в тунель. Праворуч. Приїхали
Диспетчер : 4 зупинка «Портретна галерея»
Цар:Люблю портрети…На коні…На троні…Але я їх не бачу…
Царівна.:Зараз я знайду. У мене тут і фото, і відео, і інтернет безлімітний.
Ось. Мій пудель, моя кицюня, професор, принцеса із сусіднього королівства…
Фея:Треба портрети казкових героїв.
Царівна:Ні, таких немає. Де ж їх взяти?
Фея:Треба намалювати.
Цар:Чи любите ви малювати?Давайте поділимося на дві команди і намалюємо казкових героїв. Кожна дитина домальовує лише одну деталь до портрета і передає аркуш далі. Розмовляти при цьому не можна. Кожен гравець доповнює портрет тим чим вважає за доцільне.
( діти поділяються на команди і малюють)
Царівна: Давайте ці портрети розмістимо в нашій королівській галереї
Цар:Доки ви малювали, ми прибули до наступної зупинки
Диспетчер: 5 зупинка «Плутанина»
Царівна:Мені прийшло повідомлення. У казковій країні все переплуталось.
Цар:Я пропоную дістати помогатор. А ви нам допоможете?
Гра «Фіксики-помогатор».( Під музику із мультфільму «Фіксики»)
Ну тепер ми з усім впораємось!
(виходять казкові герої під мелодії українських народних пісень,а глядачі виправляють помилки, допущені героями казок)
1.Вовчик (знайшов колосок):Круть, верть ,допоможіть!
2.(Лисичка вкрала котика)Котик:Півнику-братику,порятуй!
3.Дід і баба( покликали синочка Іванка витягати ріпку.):Іванку не лежи,йди ріпку рвати поможи.
4.Котигорошко (йде з веслом змія побороти): Піду до Змія своїх братів та сестрицю Оленку визволяти!
5.Зайчик (виходить з пиріжком): Пиріжок, пиріжок, я тебе з’їм.
6.Двоє ведмежат (не можуть поділити іграшку)
Звірята разом: Ми усі тепер щасливі
І говорим вам спасибі!
Всі розумними були
Нам усім допомогли
Цар: А до наступної зупинки ми поїдемо на потязі.
Який звук видає потяг? Давайте разом скажемо: Чух-чух. А руками крутимо коліщата! А тепер посигналимо,як потяг. Поїхали далі.
Диспетчер: 6 зупинка «Повчальна»
Ца:. Казка не лише розважає, але й навчає. В кожної казки є своя мораль.
Царівна: О, тільки не треба читати мені мораль! Не грай в комп’ютерні ігри. Не висни в інтернеті! Це нудно!
Фея: Принцесочко , Це зовсім не нудно , а навіть цікаво. Я буду називати прислів’я, а ви будете говорити до якої казки воно підходить
Хто не працює, той не їсть. («Колосок»)
В гурті і комар сила. («Ріпка»)
Яке частування, таке й дякування. («Лисичка та Журавель»)
Вовків боятися - в ліс не ходити («Цап та Баран»)
Там добре живеться, де гуртом сіється і жнеться. («Ріпка»)
Де сила не візьме, там розум допоможе («Заєць та Їжак»)
Не будь вівцею, так вовк і не з'їсть («Цап та Баран»)
Як дбаєш так і маєш («Зайчикова хатка»)
Як аукнеш, так і відгукнеться. («Лисичка та Журавель»)
Цар:До наступної зупинки підемо пішки.
Гра «Подорож»
Диспетчер: 7 зупинка «Загадкова»
(звук повідомлення)
Царівна:Ой, подивіться ! Запрацювало!Інтернет запрацював! Мені прийшла ціла купа листів! Але від кого ж це?
Цар: Діти , допоможете відгадати.
Цар: Молодці відгадали.
Царівна: Мені тут подобається !
Цар:Але час вже повертатися додому. А додому ми повернемося на машині часу. Закрийте очі та порахуйте до 10.
(звук машини часу)
Царівна: Мені дуже сподобалось у казці. Я тепер обов’язково прочитаю книжку , яку ти подарував. І не лише її.
Цар.: А вам , діти,. сподобалось? Ви будете читати книжки?
Звучить пісня Н.Май « Свято казки».Учасники беруться за руки і виходять на сцену.
Використана література:
Погорєла Т.М. Скоро казка мовиться: гра-подорож / [Електрон.ресурс]- teacherjournal.in.ua/.../1б%20ПогорєлаКонку...
Телюк Г. Поле фантазії / Дозвілля школярів: ігрові програми / упоряд. : Л.Шелестова – К.: Шкільний світ, 2004. – 126 с. – (Бібліотечка “Шкільного світу»)
Українські прислів’я , приказки та загадки / Упорядн. та передм. Н.В.Сойко. – К.:Школа, 2002. - 176с.