Пізнай себе через історії та образи: кінотерапія для підлітків

Про матеріал
Перегляд кінострічок з пізнавальною метою — це арт-терапевтичний підхід, що використовує кіно для допомоги підліткам у розвитку емоційного інтелекту, самопізнання та критичного мислення. Завдяки перегляду фільмів та обговоренню персонажів, учні вчаться розпізнавати свої емоції, розуміти внутрішні конфлікти і шукати рішення своїх проблем. Кінотерапія допомагає підліткам глибше усвідомлювати свої почуття через аналіз історій та образів, сприяючи емоційній стійкості та розвитку рефлексії. Методика орієнтована на учнів 9–11 класів (14–17 років).
Перегляд файлу

Методика: “Пізнай себе через історії та образи: кінотерапія для підлітків”

 

 

Кінотерапія — це метод арт-терапії, який використовує кінематограф для дослідження емоційного стану, самопізнання та розвитку підлітків. Вона допомагає учням через перегляд фільмів розпізнавати свої емоції, розуміти внутрішні конфлікти, аналізувати поведінку персонажів та знаходити шляхи вирішення особистих проблем. Кінотерапія сприяє розвитку критичного мислення та емоційної стійкості.

 

Цільова аудиторія:

Учні 9–11 класів (14–17 років).

Мета:

Розвиток емоційного інтелекту, самопізнання та критичного мислення через перегляд фільмів і рефлексію над ними.

Завдання:

1.Допомогти учням розпізнавати та виражати свої емоції через персонажів фільмів.

2.Розвивати навички саморозуміння через аналіз кіноісторій.

3.Сприяти розвитку критичного мислення через обговорення сюжетів.

4.Використовувати творчі завдання для самовираження.

 

Основні етапи методики:

1. Підготовчий етап :

•Проведення опитування серед учнів для виявлення інтересів у кінематографі та актуальних емоційних запитів.

•Вибір фільму, що відображає важливі теми для підлітків (наприклад, “Душа” або “Інсайд-аут”).

•Введення в тему: чому важливо працювати з емоціями через кіно, які питання важливі для обговорення.

 

2. Основний етап:

1.Перегляд фільму або фрагмента:

Зосередитись на ключових моментах фільму.

 

2.Обговорення:

Підлітки діляться враженнями, обговорюють, як герої справляються з проблемами, що вони б зробили на їхньому місці.

 

3.Творче завдання:

Написання тексту чи створення альтернативного кінцівки для фільму, щоб зобразити ідеї самопізнання або змін.

 

4.Рефлексія через письмо:

Підлітки пишуть коротке роздуми: що вони відчували під час перегляду фільму, які питання піднялись для них.

 

3. Заключний етап:

Підсумкове обговорення та зворотний зв’язок.

 

Методичні рекомендації для педагогів:

1.Підбирайте фільми, які легко зрозуміти підліткам, але які також стимлюють глибоке обговорення.

2.Під час обговорень уникайте тиску або оцінювання думок учнів.

3.Створюйте комфортне середовище для вільного висловлення думок.

 

Оцінка ефективності:

  •        Спостереження за участю учнів у дискусіях.
  •        Відгуки учнів про те, як заняття допомогли їм розібратись у власних емоціях і ситуаціях.

 

Ця методика дозволяє ефективно працювати з підлітками, сприяючи розвитку емоційного інтелекту, самопізнання та рефлексії за допомогою кінематографа.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку