Тренінгове заняття для згуртованості класного колективу «Клас очима кожного»

Про матеріал
Ви добре знаєте, що в класі не можливо добре зробити певну роботу, все одно потрібно звертатись по допомогу до однокласників. В згуртованому колективі або класі взаємодопомога – це запорука успіху, без підтримки можна досягти лише незначних результатів і робота колективу залишиться на нульовому рівні.
Перегляд файлу

Тренінгове  заняття для згуртованості класного колективу «Клас очима кожного»

 

Мета: Згуртування класу і побудова ефективної взаємодії учнів один з одним. Створення сприятливого психологічного клімату, зняття перешкод в спілкуванні, розвиток комунікативних навичок.

Завдання:

  •          Створення сприятливого психологічного клімату;
  •          Зняття перешкод в спілкуванні, розвиток комунікативних навичок;
  •          Розвивати вміння адекватно показувати свої почуття і розуміти почуття інших людей;
  •          Згуртування класного колективу, формування взаємної довіри.

 Обладнання: бейджики, стікери,  ручки, клубок в’язальних ниток, презентація до тренінгу, плакат «Дерево очікувань», мультимедійний проектор, музичне забезпечення

 Склад учасників: до 15 учнів.

 Контингент учасників: учні 10 класів.

 

                                                    ХІД  ЗАНЯТТЯ

 

  1. Привітання. Налагодження контакту з дітьми.

Психолог: Наш тренінг називається … Мета тренінгового заняття … Завдання які ставляться …

 Ви добре знаєте, що в класі не можливо добре зробити певну роботу, все одно потрібно звертатись по допомогу до однокласників. В згуртованому колективі або класі взаємодопомога – це запорука успіху, без підтримки можна досягти лише незначних результатів і робота колективу залишиться на нульовому рівні.

 

Психолог: Перша вправа, яку ми зробимо – це привітання.

Ми  сьогодні з вами будемо багато працювати, а тому нам з вами необхідно познайомитись. У вас є зараз дуже гарна можливість, якої в реальному житті не має – вибрати або придумати собі ім'я. Дуже часто буває, що комусь не подобається ім'я або форма звернення до якої звикли оточуючі вас люди. Вас можуть називати Ленкою, Сашкою. Але вам хочеться, щоб вас називали Леночка, Сашенька або наприклад якось ніжно, наприклад як матуся в дитячі роки. А може комусь подобається ім'я свого кумира. У вас є 30 секунд, щоб придумати або вибрати для себе ім'я і написати його на беджику. Всі учні класу і я будемо до вас старатись звертатись за цим ім'ям.

А зараз ми представимся один одному, але трохи незвичним способом. Кожен буде називати своє ім'я лише тоді, коли отримає клубок ниток. При цьому він повинен залишити в себе нитку, а клубок кинути наступному учню. І так поки всі не представляться. Кидати клубок можна кому завгодно.

 

Називаємо своє ім'я, з яким настроєм ви на занятті і чого очікуєте в від заняття. Кидаємо іншому учню. Кожен тримається за нитку.

 

Погляньте на результат, що ми отримали … наче паутина. Погляньте як тісно переплетені нитки, вони перетинаються одна з одною, проходять одна під одною і кожну з цих ниток хтось з вас тримає. Тобто вони міцно переплетені. Разом їх важче перервати . Так само і кожен з вас пов'язаний в класі один з одним певними зв’язками. Ви допомагаєте один одному, спілкуєтесь, разом працюєте на уроках, відпочиваєте. Якщо ми попробуємо на міцність цю паутину, ми побачимо, що вона міцна. Таким же міцним, навіть монолітним, згуртованим повинен бути ваш клас.

 

Обговорення

 

  1.  «Дерево очікувань»  Перед вами дерево очікувань. Візьміть будь ласка листочки і напишіть на них свої очікування, які ви озвучили тільки що. Підійдіть до дерева і прикріпіть ці листочки. (Малюнок дерева на ватмані).

 

  1. Правила роботи в групі. Ватман з написаними правилами або мультимедійна презентація.
  •          Активність
  •          Добровільність
  •          Всі в групі рівні
  •          Толерантне ставлення до кожного ( поважати думку кожного)
  •          Говорити тільки від свого імені
  •          Правило «СТОП»
  •          Конфіденційність
  •          Не оцінювати один одного

Покарання: присісти 5 раз, розказати вірш , заспівати пісню за порушення правил.

 На рахунок 3 приймаємо правила … 1, 2, 3.

 

 

  1. Розминка.

Вправа «Поміняйтесь місцями ті хто …»

  • У кого сейчас хорошее настроение, похлопайте в ладоши;

 Потопайте  те, кто согласен с пословицей: «Один в поле не воин»;

  • Кивните головой  те, кто знает, что мы сегодня будем делать на занятии;

 Похлопайте в ладоши те, кто хорошо знает своих одноклассников ;

 

Далі забирається один стілець, і учні виконують вправу:

  •  Поменяйтесь местами те, у кого в классе есть друзья;
  • Поменяйтесь местами те, кто уверен в себе;

Обговореня. Що сподобалось? Чи легко було називати певну характеристику? Що ви нового дізнались про клас?

 

  1. Основна частина

 

Вправа «Комплімент» Один з  учнів стоїть в центрі кола і обирає учня якому буде говорити комплімент, у відповідь той так само говорить комплімент. Перший учень сідає на місце другого і так далі…

 

Вправа «Моя проблема в спілкуванні». Кожен учень на окремому листочку пише свою проблему в спілкуванні, що в нього викликає труднощі під час спілкування (в школі, в класі)…  листи не підписуються і складаються в загальну купу в центі на стілець. Учень навмання бере листок і намагається вирішити проблему, якщо ні допомагають учні. І так по черзі.

 

Обговорення.

 

Вправа «Рахунок до десяти». Зараз за сигналом «почали» ви закриєте очі і опустите підборіддя вниз і спробуєте порахувати від одного до десяти. Але рахувати ви будете разом. Спочатку один учень скаже «один», інший «два» і т.д.

Правило: слово повинен сказати один учень, потім інший. Якщо два учня скажуть «чотири», рахунок починається спочатку. Попробуйте зрозуміти один одного без слів.

 

Обговорення. Що ви відчували? Чи легко було справитись з завданням? Якщо у вас не вийшло, то чому?

 

Вправа «Кочки». Потрібно перейти болото по кочкам. Умова: не відривати ногу від кочки поки на ній не буде нога іншого учня. Якщо це правило не виконається всі потонуть . Потрібно йти друг за другом.  Хто зійде з кочки або впаде потопить весь клас в болоті.

Повторне виконання після невдачі …

 

Обговорення.

 

Вправа «Гарячий стілець».  В центрі стілець, на який запрошується доброволець. До нього підходить інший учень кладе руки на плечі і називає дві гарні, позитивні людські якості, і дві негативні. Той учень, що говорив сідає на його місце і так далі.

Учні виходять добровільно …

 

Обговорення. Як ви себе почували на стільці? Як себе почували поряд, поклавши руки на плечі? Що важче було називати: гарні риси чи погані? Чому?

 

Вправа «Фотографія нашого класу»

 

  1. Заключна частина.

 

«Дерево очікувань». Плоди яблука – написати, чи справдились ваші очікування, що дізнались нового. Повісити на дерево.

 

Ритуал прощання. Потрібно стати в круг. Я пропоную вам взяти участь в невеликій церемонії. Вона проходитиме так: один з вас стає в круг, інший підходить до нього, тисне руку і каже «Дякую за приємне заняття?». Обидва залишаються в центрі, тримаючись за руки. Підходить третій бере за руку і каже те саме. Поступово група в центрі збільшується. Коли стане останній в круг потрібно завершити церемонію троєкратним беззвучним стисканням.

 

Психолог: Дякую вам за те, що прийшли на заняття, я сподіваюсь,  що воно не пройде для вас безслідно, щось вам буде в пригоді, знання отримані на тренінгу ви можете використати для покращення згуртованості в своєму класі.

Обговорення тренінгу:

Чи сподобалось вам на заняті? Що саме сподобалось?

Що не сподобалось?

Які у вас були почуття?

Що нового ви дізнались про себе, про клас?

Чому ви новому навчились?

Як може це знадобитись у майбутньому?

Що було найважливішим на тренінгу?

Над якими питаннями ви задумались?

Що вам потрібно розвивати на майбутнє?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 січня
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку