Дата проведення :
ПЛАН - КОНСПЕКТ № 18
відкритого уроку з фізичної культури з елементами історії для учениць 10 класу
Завдання уроку:
1.ознайомити з системою фізичного
виховання Давній Греції;
2.удосконалити техніку жонглювання
м’ячем на ногах;
3. повторити комплекс вправ з фітнесу;
сприяти розвитку силових якостей та
корекції фігури;
4.навчити прийомів самомасажу
використанням волоських горіхів.
Інвентар: секундомір, гантелі, м’ячі футбольні, гімнастичні лави, мати гімнастичні, м’ячі набивні, волоські горіхи, записи грецької та сучасної музики.
Дата проведення : 11.11.2010
Місце прведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно- методичні вказівки |
І. 1. 2. 3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
ІІ. 1.
2.
3.
4.
5.
ІІІ 1. 2. 3.
4. |
Підготовча частина Вхід до спорт.залу Шикування в одну шеренгу Рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку - Уже за першими звуками музики ви могли здогадатися, що сьогодні відбудеться незвичайний урок. Ми спробуємо об'єднати два різних предмети шкільної програми: фізичну культуру та історію. Точкою перетину цих двох наук є Давня Греція, тому темам уроку: « Фізичне виховання в Давній Греції» Сучасники шанують усе те , що створили їх попередники, і дбайливо до всього ставляться. Першими справжніми вчителями людства в галузі мистецтва та науки, у сфері теорії та практики фізичного виховання справедливо вважають давніх греків. Вони першими розробили безліч усіляких вправ для розвитку та зміцнення людського тіла. Вимірювання частоти ЧСС
Ходьба: - на носках, руки на поясі; - на п'ятах, руки за головою; - на зовнішньому боці стопи, руки за головою.
Різновиди бігу:
- із високим підніманням стегна; - із закиданням гомілки; -з підскоками на кожну ногу; - приставним кроком правим боком; - приставним кроком лівим боком ; - два правим , два лівим; - спиною вперед
Загальнорозвивальні вправи у русі
« Колові рухи зігнути рук» В.П. руки до плечей 1- 4 вперед; 1-4 назад; « Колові рухи прямих рук» В.П. руки підняті вгору 1-4 вперед; 1-4 назад; «Відведення прямих рук назад» В.П. права рука зверху; 1-2 відведення рук назад;3-4 теж зі зміною положення рук; «Ривки зігнутих і прямих рук назад» В.П. руки перед грудьми зігнуті у ліктях; 1-2 ривки зігнутих рук назад 3-4 прямих з поворотами тулуба у ліву, праву сторони; «Відведення тулуба назад на кожний крок» В.П. руки вгорі у замок; 1- крок лівою прогнутись назад; 2- крок правою прогнутись назад; «Нахили тулуба вперед на кожний крок» 1 - нахил до лівої; 2 - до правої ; « Випади вперед на кожний крок» В.П. руки перед грудьми в замок; 1- випад лівою поворот тулуба праворуч; 2 - випад правою поворот тулуба ліворуч; « Ходьба у на пів присіді» В.П. руки на поясі; « Ходьба у повному присіді»
« Стрибки у повному присіді»
Ходьба: - на місці; - шикування в одну шеренгу; Вимірювання ЧСС
Основна частина Повідомлення теоретичного матеріалу - У Греції розрізняли два методи застосування фізичних вправ: гімнастику та агоністику. Гімнастика складалася з палестрики, орхестрики та ігор. - До палестрики входили різноманітні вправи , що забезпечують всебічну фізичну підготовку: біг, стрибки в довжину, метання списа та диска, боротьба, кулачний бій,Плавання , їзда верхи, фехтування, стрільба із лука тощо. - орхестрику складали ритуальні танці , вправи для розвитку пластики та грації. Орхестрика сприяла формуванню постави, гарних форм тіла, вишуканих рухів. -Рухливі ігри використовувалися здебільшого на заняттях з дітьми. Були поширені ігри з м’ячем(сферистика), колесом, ключкою; ігри на подолання опору партнера, утримання рівноваги тощо. Одним із завдань фізичного виховання було прищеплювання навичок боротьби, змагання в силі, швидкості, витривалості, що греки називали агоністиком. Змагання проводилися в усіх грецьких полісах, були неодмінною частиною будь - якого свята та завжди проводилися в присутності глядачів. Як відомо, жінки не допускалися до Олімпійських ігор, ані як учасники, а ні як глядачі. Для них проводилися окремі змагання, що присвячували богині Гері - гереї. На таких змаганнях жінки змагалися у силі, швидкості та спритності. А зараз так як зараз ми вивчаємо модуль «футбол» ми з вами попрацюємо над удосконаленням техніки володіння м’ячем , а саме жонглюванням на ногах.
« Комплекс вправ з фітнесу»
- Перша станція « Стрункі ноги» Неглибокі присідання; В.П. ноги на ширині плечей,руки з гантелями до плечей.
Випади вперед з гантелями в руках; В.П. стійка ноги нарізно. 1 - випад правою;2- В.П. 3-4; те саме лівою;
Піднімання та опускання на носках В.П. - стоячи носками на підвищенні, гантелі в руках
- Друга станція « Тонка талія» В.П. лежачи на спині, ноги зігнуті, м’яч уперед. 1- підняти верхню частину тулуба , перенести м’яч до зовнішньої сторони лівого стегна; 2- В.П.; 3-4 - те саме в інший бік;
В.П. лежачи на спині, ноги зігнуті, м’яч затиснути колінами, стопи , руки вздовж тулуба. не торкаються підлоги. 1- повернути тулуб і коліно праворуч ; 2- В.П. 3-4 те саме ліворуч;
В.П. -нахил уперд, м’яч униз.1- м’яч угору, ліву ногу назад на носок; 2- те саме правою ногою;
- Третя станція «Гарні груди» Тяга гантелей до грудей у нахилі В.П.- нахил уперед, руки в низ 1- зігнути руки до грудей ; 2- В.П.
Жим гантелей стоячи В.П.- ст. ноги нарізно , руки з гантелями біля плечей 1- підняти гантелі угору; 2-В.П.
Жим гантелей лежачи В.П.- лежачи на гімнастичній лаві , ноги зігнути в колінах, руки з гантелями зігнуті в ліктях і відведені в сторони. 1- випрямити руки вперед; 2- В.П.
Повідомлення теоретичного матеріалу - Давні греки залишили нам у спадок ще один вид мистецтва - масаж. Він був відомий задовго до греків, але саме давньогрецькі лікарі систематизували прийоми масажу, пояснивши їх лікарський вплив на організм людини. Засновником використання масажу як лікарського засобу вважають Гіпократа. Йому належить вислів: «Лікар повинен бути обізнаним у багатьох речах і , крім усього іншого, у масажі»
Прийоми самомасажу: - колові рухи одним горіхом між долонями, притискаючи його із зусиллям; - те саме, але тильною стороною долоні;
- колові рухи двома горіхами у кожній долоні за рухом та проти руху годинникової стрілки;
- згинання та розгинання пальців, тримаючи між пальцями горіхи
Заключна частина Шикування Ходьба Вимірювання ЧСС
Підведення підсумків уроку
|
12 -13 хв 30 с. 20 с.
1 - 1.5 хв.
20 с
До 30 с
1 - 2 хв
5- 6 хв
8-10 р
8-10 р
8-10 р
8-10 р
8-10 р
8-10 р
8 -10 р
10 с
10 с
10 с
15 -20 с
До 20 с
28-30 хв
3 хв
5 хв
2 хв
2 хв
2 хв
2 хв
2 хв
2 хв
2хв
2 хв
2 хв
-2 хв
1-1.5 хв
1-1.5 хв
1- 1,5хв
3 хв 30 с 1 хв 30 с
1 хв
|
Звучить грецька музика За зростом біля лінії Перевірка готовності до уроку
Протягом 10 с , потім помножити результат на 6
У колону по одному в обхід по залі
У повільному темпі. Поточним методом
Коліна вище;
Дивитись вперед через ліве плече;
В обхід по залі у колоні по одному, тримати інтервал два кроки. У музичному супроводі.
Руки у ліктях не згинати
Лікті не опускати, максимальна амплітуда
Не поспішати
Кроки робити маленькі , ноги в колінах не згинати Тримати дистанцію
Спину тримати рівно
Тримати дистанцію
Відновити дихання
За 10 с результат помножити на 6
М’яч на пару; слідкувати та виправляти помилки
Нагадати ; розподілити по станціях; (3 станції) на кожній станції по три вправи; слідкувати за правильним виконанням вправ; Груповим методом; Спину тримати рівно, коліна не зводити
Спину тримати рівно
Ноги в колінах не згинати
У кожної дівчини в руках м’яч; Виконувати повільно
Намагатися колінами торкнутися підлоги
Під час відведення ноги прогнутися, спину та руки випрямити
Спину тримати рівно, руки випрямляти повністю
Тримати спину рівно, руки випрямляти повністю
Дивитись вперед, руки випрямляти повністю
Усі вправи сприяють зникненню нервового подразнення, запобігають старінню мозку
У колону по одному В обхід по залу Протягом 10 с. потім помножити результат на 6 Відмітити найкращих , виставити оцінки
|