Тема. Заміна десяткових дробів відсотками.
Мета: продовжити працювати з учнями над поняттям «відсотки», вчити записувати відсотки у вигляді десяткових дробів; розвивати словесно-логічне мислення, відтворюючу уяву, спостережливість; коригувати репродуктивне мислення, пам’ять, математичне мовлення; використати можливості уроку для виховання самостійності, наполегливості, акуратності, впевненості, організованості, витримки.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап
1. Організаційна підготовка учнів до праці ( привітання, перекличка )
2. Нервово – психологічна підготовка.
Загадка. «Хто дві різні назви має, його бухгалтер поважає, у бізнесі, торгівлі – всюди з ним звикли справу мати люди. Виконує він скрізь роботу. А називається….. (відсоток)
ІІ. Основний етап.
1. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.
1.1. Інтерактивна вправа «продовж речення»
1) Відсотком називається....
2) Уся величина становить ...
3)Одну соту частину числа називають ...
1.2. Запитання до класу.
Яку частину становить?
1) 1 ар від 1 гектара; 2) 1 м2 від 1 ара; 3) 1 см від 1 м;
4) 1 копійка від 1 гривні; 5) 1 рік від 1 століття.
[Відповідь - ]
1.3. Самостійна робота.
І група – підручник, стор. 185, № 1021.
Знайдіть0,01 частину від 4 300; 2 100; 70; 35; 90; 75.
ІІ група – виконують завдання за індивідуальною програмою – підручник 5 кл. – стор. 139, № 605.
2. Повідомлення учням теми, мети й завдань уроку.На уроці ви научитесь замінювати десятковий дріб відсотком.
3. Ознайомлення з новими знаннями , уміннями і навичками.
Пояснення – підручник, § - 52, стор. 185.
Заміна десяткових дробів відсотками – підручник, стор. 185 – 186.
Колективна робота (в зошитах і біля дошки) – підручник, стор. 186, № 1028.
4. Фізкультхвилинка ( хвилинка перепочинку). Вихідне положення – основна стойка; руки за голову ставимо сміло і повертаємось вправо і вліво. Зробимо чітко, діти, цю вправо двічі наліво, двічі направо будемо мати гарну поставу.
5.Закріплення знань.
5.1. Запитання.
5.2. Самостійна робота.
І група – підручник, стор. 186, №1029.
ІІ група – виконують завдання за індивідуальною програмою (підручник 5кл., стор. 144, №630, №632, №634 (з допомогою вчителя).
№№624 - .
ІІІ. Заключний етап
1. Мотивоване оцінювання відповідей учнів.
2. Пояснення домашнього(І група - підручник, стор. 187, № 1034;
ІІ група – підручник 5 кл., стор. 144, №631) )
3. Приведення в порядок робочого місця.
4. Організований вихід на перерву.