План - конспект уроку- екскурсії з природознавства, 2 клас

Про матеріал

План - конспект уроку- екскурсії з природознавства, 2 клас. Наша екскурсія до сільського парку, який славиться унікальними деревами. Можна скористатися деякими фрагментами уроку для екскурсії у своїй місцевості.

Перегляд файлу

Урок-екскурсія з  природознавства в 2 класі

Вчитель Трофименко Світлана Василівна

 

Тема уроку:

 «Весняні дивинки у нашому парку».

 

Мета уроку:

ознайомити учнів з ознаками пізньої весни;

вчити спостерігати різні явища і зміни у природі та зясовувати причини цих змін,

розвивати і спрямовувати увагу, мислення, вміння спостерігати, бачити і сприймати красу навколишнього світу, пробуджувати естетичні почуття, захопленість красою природи.

 

Місце проведення:

сільський парк.

 

Хід уроку

  1. Ознайомлення учнів з метою екскурсії в природу:
  • Діти, сьогодні ми проведемо урок мислення серед природи. Місце проведення уроку – наш сільський парк, який ви любите в різні пори року.

Наше завдання:  провести спостереження за змінами в природі пізньої весни та зясувати причини цих змін.

  1. Дорога до парку (звертаємо  увагу на стан неба, форму хмар, на рослини, які зустрічаються по дорозі).

Зупинка 1.  (Галявина перед парком).

Вчитель:

 - Діти, як потрібно поводитись в лісі чи в парку навесні?

  • Чому не слід руйнувати мурашники?
  • Чи можна ламати гілки дерев?
  • А зривати квіти-первоцвіти?

Відгадайте загадки:

  1. Де вона проходить –

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають,

Соловї співають.

 

  1. У лісах струмки пустила,

Землю травами встелила.

Перші квіти принесла.

Чарівна моя   (весна).

 

  • Отже,  ми з вами прийшли в царство весни.
  • Яка вона? (Чарівна, гарна, весела, зелена, запашна).
  • Чому запашна? (Бо зацвіли квіти, дерева).

Весна приносить із собою не тільки довгоочікуване тепло, вона приносить радість і надію, надію на краще. Весна – прекрасна царівна у зеленому вбранні та віночку ніжних квітів.

 Ще Леся Українка писала:

Стояла я і слухала весну,

Весна мені багато говорила,

Співала пісню дзвінку, голосну,

То знов таємно-тихо шепотіла.

Люди, які не вміють та не хочуть бачити красу навколишнього світу, втрачають багато. Яке ж це щастя – вдихнути у лісі свіже повітря, дослухатися до співу пташок, дивитися на тендітні квіточки!

  • Давайте  пройдемо далі. Придивіться, які листочки на деревах.

 

Зупинка 2. Біля ясена і дуба.

Вчитель:

  -  Як ви гадаєте, з якою порою року може ненадовго зустрітися весна?

    (з літом).

  • Коли це буває? (В кінці травня; температура повітря може бути до  + 250).
  • Зверніть увагу на дерево, яке росте одиноко на галявині. Воно ніби говорить: «Я – дерево-красень, зовуть мене…»  (Ясен).

Його освітило сонячне проміння, і він аж засяяв.

  • Це листяне дерево. Листочки у нього, ніби просвічуються. Дуже багато існує видів ясена в природі – близько 60. Найбільший – це білий ясен.
  • Яка крона ясена?  (Кругла і дуже красива).
  • А як називається дерево, яке росте неподалік?  (Дуб). 
  • Як ви дізналися, що це дуб? (Листочки з вирізами).
  • Листочки дуба шепочуть пісню кожної пори року, навіть взимку деякі з них залишаються і шелестять на вітрі. Дуб у багатьох народів вважається найкрасивішим деревом, до нього ставилися з пошаною і любовю.
  • Який стовбур у дуба? (Товстий, з великими гілками).

З давніх-давен у словян зберігся звичай садити дубок при народженні дитини.

 

 

 

 

Зупинка 3.  Біля березової алеї.

Загадка.

Має плаття зелененьке,

Гнучкі, ніжні віти.

Білу кору, стан тоненький,

Як я звуся, діти?  (Берізка).

 

  • Діти, берізки хочуть, щоб ви підійшли до них і обняли за стовбур. Деревця віддають свою  енергію, додають вам сил (Учні розбіглися по алеї, стоять, обнявши стовбур берези  2 – 3 хвилини).
  • Що нагадують віти берези?  (Кіски у дівчаток).

Потрібно частіше і довше гуляти у березовому парку, бо тут повітря чисте, так як береза здатна вбивати всі мікроби.

  • А чим  берізка відрізняється від інших дерев? (Білою корою, її ще називають білокорою красунею).

 

Загадка.

В білому сарафані

Стала на галявині.

Летіли синички –

Сіли на косички.  (Береза).

 

Зупинка 4.  Біля мурашника.

  • Діти, мурашник ожив!
  • Кого називають санітарами лісу? (Рудих мурашок, бо вони знищують безліч шкідливих комах).

 

Спостереження за поведінкою мурашок біля мурашника:

  • Чому вони будують своє житло з південного бюоку стовбурів дерев?
  • Чому в народі кажуть: «Працьовитий, як мураха» ?.

 

Вчитель:

 Кожна мураха в мурашнику має свою роботу. Одні шукають їжу поблизу мурашника, другі цю їжу тягнуть «додому». Треті стежать за мурашником – будуть  його, чистять. Четверті «пасуть» попелиць. П’яті захищають сім’ю від ворогів. Шості піклуються про «молодь» - личинок та лялечок. Сьомі доглядають за маткою.

(Читання вчителем вірша Д.Павличка «Мурашка»).

 

 

 

Зупинка 5.  На галявині.

  • Діти, зробимо зупинку на цій невеликій галявині. Давайте пригадаємо, на які групи поділяються рослини. (Дерева, кущі, трави).
  • Ми вже спостерігали за деревами і кущами. Зверніть увагу на травянисті рослини.
  • Як  вони виглядають у травні? (Зелені, соковиті, веселі, запашні).
  • Які лікарські рослини є в нашому парку? (Чистотіл, подорожник, звіробій).
  • Чому ці рослини називаються лікарськими?  (Бо вони лікують людей від різних хвороб).

 

Вчитель:

  • Світ рослин – найбільше диво природи, царство краси і наше цілюще багатство. З глибокої старовини людина використовувала рослини для полегшення своїх недуг. Багато рецептів сучасна медицина удосконалила і з успіхом використовує.

 

4.Підсумок уроку.

  • А на прощання хочу вам сказати:

Дерева, квіти, звірі та птахи

Не завжди вміють  добре захищатись.

Якщо же будуть знищені вони,

Ми на планеті лишимось самі.

 

Ось і настав час повертатися. І сонечко своїм промінчиком показує нам дорогу до школи. Подорож наша закінчується.

  • Які ж весняні дивинки у парку ми побачили?
  • Чому потрібно тихо розмовляти у весняному парку?
  • Що вам найбільше запамяталося під час екскурсії?
  • Голоси яких птахів ви почули в парку? У кого найгучніший голос?

 

5. Проведення рухливих ігор на галявині в парку.

«Хто швидше добіжить»

«Знайди дерево»

Конкурс «Цікава гілочка».

 

6. Домашнє завдання.

  Скласти казку, оповідання, вірш або загадку про побачене під час екскурсії.

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
8389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку