План - конспект уроку- екскурсії з природознавства, 2 клас. Наша екскурсія до сільського парку, який славиться унікальними деревами. Можна скористатися деякими фрагментами уроку для екскурсії у своїй місцевості.
Урок-екскурсія з природознавства в 2 класі
Вчитель Трофименко Світлана Василівна
Тема уроку: |
«Весняні дивинки у нашому парку».
|
Мета уроку: |
ознайомити учнів з ознаками пізньої весни; вчити спостерігати різні явища і зміни у природі та з’ясовувати причини цих змін, розвивати і спрямовувати увагу, мислення, вміння спостерігати, бачити і сприймати красу навколишнього світу, пробуджувати естетичні почуття, захопленість красою природи.
|
Місце проведення: |
сільський парк.
|
Хід уроку
Наше завдання: провести спостереження за змінами в природі пізньої весни та з’ясувати причини цих змін.
Зупинка 1. (Галявина перед парком).
Вчитель:
- Діти, як потрібно поводитись в лісі чи в парку навесні?
Відгадайте загадки:
Там травиця сходить, Квіти розцвітають, Солов’ї співають.
|
Землю травами встелила. Перші квіти принесла. Чарівна моя (весна).
|
Весна приносить із собою не тільки довгоочікуване тепло, вона приносить радість і надію, надію на краще. Весна – прекрасна царівна у зеленому вбранні та віночку ніжних квітів.
Ще Леся Українка писала:
Стояла я і слухала весну,
Весна мені багато говорила,
Співала пісню дзвінку, голосну,
То знов таємно-тихо шепотіла.
Люди, які не вміють та не хочуть бачити красу навколишнього світу, втрачають багато. Яке ж це щастя – вдихнути у лісі свіже повітря, дослухатися до співу пташок, дивитися на тендітні квіточки!
Зупинка 2. Біля ясена і дуба.
Вчитель:
- Як ви гадаєте, з якою порою року може ненадовго зустрітися весна?
(з літом).
Його освітило сонячне проміння, і він аж засяяв.
З давніх-давен у слов’ян зберігся звичай садити дубок при народженні дитини.
Зупинка 3. Біля березової алеї.
Загадка.
Має плаття зелененьке,
Гнучкі, ніжні віти.
Білу кору, стан тоненький,
Як я звуся, діти? (Берізка).
Потрібно частіше і довше гуляти у березовому парку, бо тут повітря чисте, так як береза здатна вбивати всі мікроби.
Загадка.
В білому сарафані
Стала на галявині.
Летіли синички –
Сіли на косички. (Береза).
Зупинка 4. Біля мурашника.
Спостереження за поведінкою мурашок біля мурашника:
Вчитель:
Кожна мураха в мурашнику має свою роботу. Одні шукають їжу поблизу мурашника, другі цю їжу тягнуть «додому». Треті стежать за мурашником – будуть його, чистять. Четверті «пасуть» попелиць. П’яті захищають сім’ю від ворогів. Шості піклуються про «молодь» - личинок та лялечок. Сьомі доглядають за маткою.
(Читання вчителем вірша Д.Павличка «Мурашка»).
Зупинка 5. На галявині.
Вчитель:
4.Підсумок уроку.
Дерева, квіти, звірі та птахи
Не завжди вміють добре захищатись.
Якщо же будуть знищені вони,
Ми на планеті лишимось самі.
Ось і настав час повертатися. І сонечко своїм промінчиком показує нам дорогу до школи. Подорож наша закінчується.
5. Проведення рухливих ігор на галявині в парку.
«Хто швидше добіжить»
«Знайди дерево»
Конкурс «Цікава гілочка».
6. Домашнє завдання.
Скласти казку, оповідання, вірш або загадку про побачене під час екскурсії.