Виховна година «На вулиці Зимуючих птахів»

Про матеріал

Використовуючи інноваційні форми і методи, вчитель зможе довести до свідомості учнів необхідність збереження різних видів зимуючих птахів; забезпечити засвоєння учнями знань про значення птахів у природі та житті людини; розкрити залежність життя птахів від поведінки людини; розвивати смислову та образну пам'ять дітей; виховувати турботливе ставлення до пернатих – справжніх друзів і незамінних помічників, бахання допомагати їм узимку.

Перегляд файлу

Виховна година «На вулиці Зимуючих птахів»

МЕТА

Довести до свідомості учнів необхідність збереження різних видів зимуючих птахів; забезпечити засвоєння учнями знань про значення птахів у природі та житті людини; розкрити залежність життя птахів від поведінки людини; розвивати смислову та образну пам’ять дітей; виховувати турботливе ставлення до пернатих – справжніх друзів і незамінних помічників, бахання допомагати їм узимку.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ

Година спілкування

ОБЛАДНАННЯ

Емблема; ілюстрації зимових пейзажів; мікрофон; малюнок Сніговика; діаграми Вена; розрізані малюнки птахів; костюми для інсценування вірша, гномів, птаха – поштаря, Сороки; грамзаписи завірюхи, голоса Мороза, сніжинки зі скоромовками; будиночки для вулиці Зимуючих птахів; малюнки птахів; « Крісло автора»; знаряддя для малювання, роботи з папером; деталі годівниці для гри; зернинки – подяки.

ГАСЛО

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\ptici.jpgНіколи не зробимо шкоди

Ми пташці у ріднім краю!

ЕМБЛЕМА

 

 

 

 

 

 

 

                     ХІД  ГОДИНИ  СПІЛКУВАННЯ

Вчитель

Зима морозяна надворі,

Замети білі на землі.

Зоріють в небі ясні зорі,

Заснули зайчики малі.

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\a8be9fbbebe6.jpgХолодно зараз в лісах і лугах,

Холодно зайчикам в класі у нас.

Доброго дня вам, вітаю я вас!

РОБОТА З ЗАГАДКОЮ

Вчитель

Діти, я вам загадаю загадку. Подумайте, про що йдеться мова в ній.

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\138460.jpgПрийшла до нас бабуся

В білому кожусі.

Поля причепурила –

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте, хто вона,

Бабуся чепурна?

Вчитель

Так, це зима. (Демонструє ілюстрації зимових пейзажів.) Визирніть у вікно. Холодно на дворі. Усе вкрите снігом: і земля, і дахи будинків, - навіть на деревах сніг.

РОБОТА В ГРУПАХ

Складання « Асоціативного куща»

Дівчата ( яка? ) Хлопці ( який? )

морозна холодна тріскучий сильний

ЗИМА МОРОЗ

сувора сніжна пекучий лютий

чарівна  кришталева

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\023926203.pngВПРАВА « МІКРОФОН»

Вчитель

А які зимові розваги вам подобаються?

ДІАГРАМА ВЕНА

Вчитель

Ось до нас завітав Сніговик.

Але він – розсипався. Замість нього з’явилися ось ці дивні круги.

 

Що їх об’єднує? ( Що спільного? )

Вони відносяться до живої природи; між ними існує взаємозв’язок – вони один без одного не можуть існувати. )

Вчитель

Ще сильніше пригріло сонечко. Залишився один круг.

 

СКЛАДАННЯ АСОЦІАТИВНОГО КУЩА

Вчитель

Які асоціації виникають у вас зі словом «тварини» ?

 

 

ТВАРИНИ

 

 

ВПРАВА « СКЛАДИ МАЛЮНОК»

Вчитель

Бачите, тварин багато. Про яких саме ми будемо сьогодні говорити ви дізнаєтесь, коли зберете малюнки, які є у вас на партах.

Учні складають малюнок пташки.

ВПРАВА « МІКРОФОН»

А чим птахи відрізняються від інших тварин?

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Діти, пригадайте, яких птахів ви знаєте?

А хто мені скаже, скільки їх у природі?

На Землі існує 8600 видів птахів. Тільки в Україні їх 360 видів. Є птахи, які люблять ходити пішки. Є такі, що дуже швидко літають…

Одні відлітають далеко – далеко, в теплі краї, а інші залишаються із нами на зиму.

Ось ми і відправимося до них у місто Зимоволісове на вулицю Зимуючих птахів. Але спочатку впізнайте героїв цього вірша.

ІНСЦЕНУВАННЯ ВІРША Л. УКРАЇНКИ « МАМО, ІДЕ ВЖЕ ЗИМА…»

МУЗИЧНА ХВИЛИНКА

Вчитель

Так, це вірш Лесі Українки « Мамо, іде вже зима…».

Пташка чекає весну. Але не скоро ще прийде ця весна. На вулиці гуляють білі сніговиці, гудуть вітри, тріщать морози…

У грамзапису звучить завірюха. На її фоні – голос вчителя:

« Не вітер панує над лісом – Мороз обходить свої володіння.

Але учні 3 класу його не бояться і заспівають йому пісеньку».

Діти співають пісеньку « Морозець, морозець…»

Морозець, морозець,

Зігнути руки до плечей.

Не щипай за щічки!

Розтиснути пальці, торкнутися щічок.

Теплі валянки у нас,

Шубки й рукавички.

Морозець, морозець!

Плещемо в долоні.

Повернутися праворуч, ліворуч, ухопившись за плечі руками навхрест.

Ходьба на місці, високо піднімаючи коліна й ритмічно плескаючи в долоні.

У дівчаток і хлоп’ят

Носики червоні!

Прикласти одну руку великим пальцем до носа, другу до мізинця, порухати усіма пальцями водночас.

Діти

Ми хочемо попасти в місто Зимоволісове на вулицю Зимуючих птахів. Пропусти нас, Морозе!

Звучить голос Мороза:

« Добре, діточки, потішили мене. Ой, ви,Завірюхо та Хурделице, заспокойтеся, зупиніться, дітям змогу попасти у місто Зимоволісове на вулицю Зимуючих птахів. Хай щастить вам, діти!»

Вчитель

Як красиво падає сніг. Ось ці сніжинки Хочуть, щоб ви розім’ялися перед виходом.

Дітям на сніжинках пропонуються скоромовки про птахів Вони 1 хв. готуються

Вчитель

Гарно промовили ви скоромовки. Наговорили – засніжили…. Всі стежки замело снігом.

З’являються гноми.

Старший гном

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\2101.jpgМолодці, діти! Ви справилися з завданням і заслуговуєте на нашу допомогу – ми розчистимо вам дорогу.

Гноми співають пісню.

ПІСНЯ ГНОМІВ

Ой, як снігу намело багато,

Працювати будемо завзято.

Дружно візьмемо лопати,

Будем сніг цей відгортати.

Дружно візьмемо лопати,

Будем сніг цей відгортати.

Приспів:

Зберемось швидко й дружно ми,

Підемо всі гуртом,

З лопатами піснею

Працюємо разом.

Після пісні діти « попадають» у місто Зимоволісове – зимовий ліс – на вулицю Зимуючих птахів

 

 

ВУЛИЦЯ ЗИМУЮЧИХ ПТАХІВ

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\096387651b6et.jpgC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\096387651b6et.jpgC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\096387651b6et.jpgC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\096387651b6et.jpgC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\096387651b6et.jpg1  2 3 4 5

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\img5.jpg 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\vorobei.pngC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\p26_images7.jpgC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\diatel.pngC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\GGG00124.jpg 

 

 

 




Вчитель

Мешканці цієї вулиці дуже гарні. У нас є запрошення до кожного з них. Але…

Слухав птах на дротах,

Як гуде телеграф.

Та зненацька із дротів

Він до гаю полетів,

На пів степу закричав:

Птах – поштар
               « Телеграму я прийняв!

Передав телеграф,

Щоб ховався кожен птах,

Бо із півночі сюди

Йдуть великі холоди!».

Вчитель

Сховалися наші пташки. Визначимо, хто в якому будиночку живе.

БУДИНОК №1

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\img5.jpgЗагадка

Шубка з сірого пушку,

Скаче в жовтім фартушку,

Чорний шарфик та шапчина,

Хоч маленька ця пташина,

Та корисна трудівниця

Називається…   ( синиця ).

Читання оповідання В. Сухомлинського «к синиця будить мене»

Питання

Як автор ставиться до пташки?

Як письменник зрозумів мову синички?

Як синичка будила письменника?

 Як виглядає синичка?

Проблемна ситуація

До класу прилетіла синичка і просить їсти. Допоможіть їй.

 

Вправа « Крісло автора»

Діти діляться думками,чим би вони нагодували синичку.

БУДИНОК №2

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\vorobei.pngЗагадка

Маленький хлопчик

У сірій свитині

По дворах стрибає,

Крихти збирає.    ( Горобець )

Перевірка домашнього завдання

Діти зачитують твори – мініатюри « Портрет горобчика».

Малювання горобчика

Є художники – анімалісти, які малюють тварин. Ви зараз будете художниками – анімалістами. Намалюємо горобчика.

Портретна галерея

Виставка дитячих робіт.

БУДИНОК №3

Загадка

Крізь зимові заметілі

В сад наш птахи прилетіли,

Та такі червоногруді,




 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\6491-web_(4).jpgНаче яблука повсюди

Звуться птахи…  ( снігурі ).

Поетична хвилинка

Діти читають вірші про снігурів.

БУДИНОК №4

Загадка

Хто комах із кори виймає,

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\дятел2.jpgПро здоров’я лісу дбає? ( Дятел )

Виконання аплікації « Дятел»

Обов’язково повторити правила роботи з ножицями.

Гра «Не помились»

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\GGG00124.jpgДіти стають  коло. Ведучий називає птахів. Якщо діти чують назву зимуючої пташки, то присідають. Якщо вони чують назву пташки, що відлітає в теплі краї,то махають руками, мов крилами. Хто помиляється, той сідає на місце.

БУДИНОК № 5

З будиночку « вилітає» Сорока.

Сорока
 

Ой, а я й не знала, що на нашій вулиці гості дорогі.
Здрастуйте, люди добрі !
Я – Сорока.

Ви вже побували в моїх сусідів?Я не можу вас прийняти вдома, бо поспішаю на роботу – працюю в лісовому « Бюро довідок». Але я можу розповісти вам останні лісові новини про мого друга горобця.

  • Ви знаєте горобця?

Його можна зустріти в Америці, Африці, Австралії,Азії, Європі і у нас в Україні.

Йому навіть пам’ятники споруджено.

http://f.mypage.ru/4977b5fe7dac98a3d24e634183cb261f_5a9511c8dc002d8112d681f08b0312cf.jpgСхоже, що перший пам’ятник горобцю було встановлено в середині XIX віку  в Бостоні.
До речі,  до 1860року в Америці  горобців не було. Їх завезли з Англії спеціально для боротьби з гусінню. Скромні птахи з честю справились з покладеною на них місією, та так и залишились жити на новому місці.
Горобці буквально спасли бостонців від голоду, коли на полях з’явилась гусінь небаченої  досі комахи. Її було та багато, що здавалось, земля рухається. Ненажери з’їли траву, листя на деревах і добрались до садів. Спритні пташки в два швидко розправились з шкідниками і  спасли сади та посіви хлібу. 

Найвідоміший і найпопулярніший, звичайно, Пітерський ( у Росії) , який мешкає на Фонтанці. Встановили його в 1994 році на честь Чижика - Пижика з дитячої пісеньки:
Чижик-пыжик, где ты был? 
На Фонтанке водку пил. 
Выпил рюмку, выпил две — 
Закружилось в голове.
 



Його висота — 11 см, вага — близько 5 кг. Люди вірять в те, що коли задумаєш бажання і попадеш монеткою в пташку, то бажання обов’язково збудеться.

http://f.mypage.ru/21e3913d79fa19e668680d01705c1277_ad457bf8d5ac6b96a1bcaa4e866fd243.jpg
Восени 2003 року в Білорусії у Барановичах з’явився  пам’ятник горобцю. Міська влада встановила його, щоб прикрити трубу, яка стирчала  на центральній площі. Вийшло красиво. Металевий горобець розміром з ґаву сидить на півтораметровому постаменті. У його підніжжя вибито напис: «2003 год — год вераб'я дамавога. Да вас я назауседы прыляцеу. Не вырай вабіць, а Радзіма». Автором став барановицький скульптор Станіслав Целюк. 
 

http://f.mypage.ru/af2bdb22d898831a8093fde68ce11604_870612e2258f3629a0629d6d1e627f6d.jpg

А біля входу на центральний базар  Мінська горобець в компанії з доброю торговкою насінням радує людей. Автор Олег Куприянов.

Символ німецького міста Ульма, горобець, колись, за легендою, допоміг будівельникам міста. Як розповідає легенда, спочатку будівельники возвели ворота в місто, тоді стало незрозуміло, як же пронести через них колоди  для будівництва? Поки  вони гадали, один побачив, що розумна пташка-горобець проносить соломинки боком, а не поперек. 
Будівельники теж стали проносити  колоди в ворота не поперек, а боком, і місто Ульм було збудовано! 
Вдячні  мешканці міста поставили пам’ятник горобцю, скульптура якого прикрашає дах головного собору міста. 
На вулицях міста, на стінах його будинків багато різноманітніших горобців із каменя та метала, часом дуже дивних і цікавих.
 

http://f.mypage.ru/b24833ea34a7a5dbf0d96986793a80c2_91fc14a608ebf35787b0b593d8ee3442.jpghttp://f.mypage.ru/316393731d909b4e7e61b4d94067d46c_4be1d7d8ac24ed2fa293fcf3765187e7.jpg
http://f.mypage.ru/5f434264940d6c63875428005d7e1c36_a7ba8fd1394de7bfd18ad74887203718.jpg

Ця невелика кам’яна калюжа з відображаючимся в ній небом и зграєю велетенських горобців, «які злетілися на водопій», знаходиться в центрі Кемерова ( Росія) в сквері Театру для дітей і молоді. Це дипломна робота випускниці Кемеровського державного університету культури та мистецтв Зульфії  Якатової, яку вона зробила в подарунок любимому театру. «Ідея скульптури в тому, що

http://f.mypage.ru/d7052a9f44f522d887d819df12b28b68_66bef0b3865e521af5e6f4018d60ff2e.jpg
люди в повсякчасних справах неба не бачать. Але  воно відображається у всьому: в воді, в траві. В кожному з нас є небо».
Ця зграйка токійських горобчиків так же гріють душу, як і мінська тітонька з насіннячком. Зовсім не пам’ятник… скоріш приємний нюанс міста.


Сінгапур.
На берегу річки Сінгапур стоїть теж пам’ятник горобцю. Шокував чесно кажучи. Бройлерний такий горобець. Не типовий.

 

http://f.mypage.ru/47a426721a0f40a70f7035d16a11f2ab_7d0a4fb88b048a796d5566ca000a0ba9.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сорока

Ну все – немає в мене більше часу, я вже й так запізнююсь. До побачення!

ГОСТИНЦІ ДЛЯ ПТАХІВ

Вчитель

Діти, в гості ніколи не приходять без гостинців. Давайте й ми пригостимо наших друзів – птахів.

D:\мамыно\Мои рисунки\птахи\tablycaptax3.jpgВправа « Крісло автора»

Розповідь « Чим я пригощу  пташку».

 

Вправа « Мікрофон»

А чого не можна давати пташкам?

Вчитель

А де ми залишимо гостинці?

Загадка в буквах

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\c3811b.jpgи ц о г д в і н я

ГРА « ПОБУДУЄМО ГОДІВНИЧКУ»

Грають 2 команди. Перед ними кладуть паперові деталі годівниці. За командою вони повинні в естафеті зібрати годівницю Виграє та команда, яка швидко та якісно виконає завдання.

КОНКУРС ГОДІВНИЧОК

  • Підводиться підсумок сімейного конкурсу на кращу годівничку.
  • Сім’я – переможець нагороджується грамотою.
  • Діти фотографуються біля годівничок.
  • Після години спілкування годівнички вішаються в шкільному садочку.

ПІДСУМОК ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ

 

Діти

Бывают птицы разными:

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\ptichki-02.jpg      Одни боятся вьюг

И улетают на зиму

На добрый теплый юг.

Другие – те народ иной:

В мороз над лесом кружат,

Для них разлука с родиной

Страшнее лютой стужи.

К их перышкам взъерошенным

Не пристают снежинки,

Они и под порошами

Резвятся для разминки.

Но, если долго снег идет

И долго длится вьюга,

Тогда, друзья, приходится

Пичугам нашим туго.

D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Копия загруженное.jpgСугробами засыпаны

Бугры, дворы, дорожки.

Не могут пташки отыскать

Ни зернышка, ни крошки

И вот летают все слабей

Ворона, галка, воробей…

Вчитель

Скорей на помощь, дети!

Вот в этот самый трудный час



Спасенья птицы ждут от вас.

Кормите их! Согрейте!

Повесьте домик на суку!

Рассыпьте крошки на снегу,

А то и манной кашки…

И оживут бедняжки!

По небу весело скользя,

Взлетят пернатые друзья.

И пропоют, чирикая:

« Спасибо вам великое!»         (К. Мухаммади )

Вчитель

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\ююю.jpgЗараз на цій вулиці Зимуючих птахів ми залишимо нашу спільну годівничку, яку зробили на уроці труда.

Сюди ви покладете зернинки – подяки для птахів.

Діти на паперових зернятках пишуть подяку птахам, складають їх у годівничку, яка прикріплена на штучну ялинку.

Виконується «Пісенька про горобчика» на сл. П. Синявського, муз. З. Компанійця.

Після виконання пісні до годівнички виходять дівчинка й хлопчик.

Дівчинка

Я годую пташечок!

Дзьобай, пригощайся,

Дивонько крилате!



Є для тебе зерен в мене ще багато.

Поки жить планета наша буде,

Поки світ ще в полоні краси,

Бережіть птахів, людоньки – люди!

Хай чарують нас їх голоси.

Хлопчик

Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у ріднім краю.

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережемо повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

І тих, що зимують у нас!

ЛІТЕРАТУРА

Волошин Оксана

Цікаві завдання з природознавства. 3( 2 ) клас. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2001.

Дмитрієв Ю. Д.

Про природу для великих і маленьких. – К.: Рад. школа, 1997.

Фізкультхвилинки у початковій школі. 2 – ге вид., зі змін. та доповн./ Упор. : Т. В. Решетуха, Т. Б. Ухіна, О. В. Лабащук. – Тернопіль: Мандрівець, 2008.

Мечник Л. А., Волошин І. М., Мечник І. і.

Дітям про тварин: Книга для читання з природознавства для учнів 3 (2 ) класів. – Т.: Підручники і посібники,1996.

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку