Мета уроку: розвиток предметних та ключових компетентностей учнів засобами футболу.
Завдання:
1. Ознайомити учнів з проблемами навколишнього середовища.
2. Закріпити техніку веденням м'яча носком у кроці, зупинку м'яча, що котиться підошвою, ведення м'яча носком, удари внутрішньою стороною ступні по нерухомому м'ячу.
3. Розвивати в учнів спритність, швидкість, координацію.
4. Виховувати в учнів інтерес до використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя.
5. Формування в учнів наскрізні уміння (критично та творчо мислити, ефективно працювати, екологічної грамотності, рефлексувати)
План - конспект
уроку фізичної культури для учнів 1 класу
Тема: вправи для опанування навичками володіння футбольним м’ячем.
Тип уроку: сюжетно – інтегрований.
Мета уроку: розвиток предметних та ключових компетентностей учнів засобами футболу.
Завдання:
1. Ознайомити учнів з проблемами навколишнього середовища.
2. Закріпити техніку веденням м’яча носком у кроці, зупинку м’яча, що котиться підошвою, ведення м’яча носком, удари внутрішньою стороною ступні по нерухомому м’ячу.
3. Розвивати в учнів спритність, швидкість, координацію.
4. Виховувати в учнів інтерес до використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя.
5. Формування в учнів наскрізні уміння (критично та творчо мислити, ефективно працювати, екологічної грамотності, рефлексувати)
Методи навчання: ігровий метод, метод змагань, метод вправи, метод демонстрації, робота в групі, метод слова, інтерактивні методи.
Інвентар та обладнання: м’ячі футбольні, фішки, ворота, музичний супровід, мультимедійний екран, ноутбук.
Місце проведення: спортзал.
№ n/n |
Зміст уроку |
Дозу - вання |
Організаційно – методичні вказівки |
|
1. |
Підготовча частина |
14 хв. |
|
|
1. |
Організований вхід до спортивної зали. Шикування. Привітання. |
30 с |
Діти заходять до зали. В одну шеренгу за рівнем фізичного розвитку. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та інтервал у шерензі. |
|
2. |
Введення учнів у сюжет уроку: «Шановні діти, сьогодні ви дізнаєтесь чому треба з повагою ставитись до навколишнього середовища. Сьогодні на уроці ви будете виконувати різні фізичні вправи. |
30 с |
Інтонаційно та емоційно виокремити ключові моменти сюжету уроку. |
|
3. |
Бліц – опитування: 1. Яке сміття корисне, а яке ні? 2. Як використовують харчові відходи з користю? 3. Що означають кольори сміттєвих контейнерів? |
1 хв. |
Правильні відповіді. Компост – натуральні органічні добрива, для рослин з харчових відходів; Зелений колір – скло, синій або жовтий кольори – папір, помаранчевий колір – пластик або метал, чорний колір – органічні відходи, червоний колір – малонебезпечні відходи або невеликі хімічні відходи. Дати дітям можливість висловити свою думку.
|
|
4. |
Повідомлення завдань уроку: Діти, ви долучаєтесь до еко – проекту «Україна без сміття» і стаєте справжніми екологами. |
30 с |
|
|
5. |
Міні – бесіда: Давайте пригадаємо правила безпечного уроку фізичної культури: 1. Як треба вдягатися на урок фізичної культури? 2. Чому треба дотримуватись вказівок вчителя? 3. Чому трапляється травма?
|
1 хв. |
Підвести учнів до таких відповідей: 1. Одягнути спортивну форму та взуття. 2. Виконувати фізичні вправи та завдання правильно, щоб не травмуватись. 3. Бо недотримуються правил безпечного уроку. 4. При виконані вправ в колоні поточним способом, дотримуватись дистанції, не штовхатися, не зупинятися. 5. Без дозволу вчителя забороняється користуватися спортивним обладнанням та інвентарем. 6. Перевірити готовність класу до роботи. |
|
6. |
Вимірювання ЧСС за 6 с |
30 с |
Поцікавитись самопочуттям дітей. |
|
7. |
Різновиди ходьби:
|
1 хв. |
Стежити за дистанцією, за поставою, правильним диханням. |
|
8. |
Різновиди бігу:
|
2 хв. |
Діти працюють по діагоналі. Дистанція 2 – 3 кроки. Слідкувати за самопочуттям. Темп середній. Стежити за роботою рук і ніг. |
|
9. |
Перешикування з колони по одному в колону по два. Ходьба з одночасним виконанням дихальних вправ. |
30 с |
Через середню лінію спортивного залу.
Вдих – руки через сторони угору, видих – руки через сторони униз. Діти працюють у двох колах. |
|
10. |
Міні – бесіда: 1. Щоб здоров’я було в порядку не забувайте про … (зарядку). 2. Для чого ми виконуємо загальнорозвиваючі вправи? |
30 с |
Діти дають відповідь на загадку та на питання вчителя. |
|
11. |
Загально розвиваючі вправи з м’ячами на місці: 1. В.п. – м’яч за голову: 1. – м’яч вгору, ліву назад на носок; 2. – в.п. ; 3. – м’яч вгору, праву назад на носок; 4. – в.п. 2. В.п. – м’яч внизу: 1. – м’яч вгору, мах лівою вліво; 2. – в.п. ; 3. – м’яч вгору, мах правою вправо; 4. – в.п. 3. В.п. – м’яч внизу, ноги нарізно: 1 – 4. – колові рухи в лицевій площині вправо; 5 – 8. – Теж саме вліво. 4. В.п. колові рухи в бічній площині вправо; 5 – 8. – теж саме вліво 5. В.п. - м’яч перед грудьми, ноги нарізно: 1. – Поворот вліво; 2. – в.п. ; 3. – теж саме в іншу сторону; 4. – в.п. ; 5. – напівприсід, поворот тулуба вліво, м’яч вліво; 6. – в.п. ; 7. – напівприсід, поворот тулуба вправо, м’яч вправо; 8. – в.п. ; 6. – В.п. м’яч за головою, ноги нарізно: 1. – нахил вліво, м’яч вгору; 2. – в.п. ; 3. – нахил вправо, м’яч вгору; 4. – в.п. ; 7. – В.п. м’яч вгору, ноги нарізно: 1. – нахил вперед, м’яч до підлоги; 2. – в.п. ; 3. – присід, м’яч вперед; 4. – в.п. ; 8. – В.п. – широка стійка ноги нарізно, м’яч вгору: 1. – нахил тулуба до лівої ноги; 2. – в.п. ; 3. – нахил тулуба до правої ноги; 4. – в.п. ; 9. - В.п. – м’яч внизу: 1. – випад лівою вліво, м’яч вперед; 2. – в.п. ; 3. – випад правою вправо, м’яч вперед; 4. – в.п. ; 5. – випад лівою вперед, м’яч вгору; 6. – в.п. ; 7 – теж саме з правої; 8. – в.п. ; 10. – В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч внизу: 1 – зігнути праву вперед, м’яч вперед; 2. – середня стійка ноги нарізно, нахил прогнувшись, м’яч за голову; 3. – зігнути ліву вперед, м’яч вперед; 4. – середня стійка ноги нарізно, нахил прогнувшись, м’ яч за голову; 11. – В.п. – сід на правій, ліву в сторону на п’ятку м’яч вперед; 1 – 2. – перекат з правої на ліву; 3 – 4 – теж з лівої на праву. 12. – В.п. – м’яч внизу: 1. – стрибком ноги нарізно, м’яч вгору; 2. – в.п. ; |
5 хв.
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз
4 – 6 раз |
Під музичний супровід. В центрі кожного кола лежить обруч з футбольними м’ячами. Слідкувати за координацією та поставою.
Нога пряма.
Слідкувати за амплітудою виконання.
Слідкувати за амплітудою виконання.
Повороти виконувати до кінцевих точок.
Амплітуда рухів максимальна.
При нахилі вперед ноги прямі.
Ноги не згинати.
Випад глибокий.
Амплітуда максимальна.
Тримати рівновагу.
Слідкувати за координацією виконання. |
|
12. |
Замірювання ЧСС за 6 с. |
30 с |
Перевірити навантаження в підготовчій частині. |
|
13. |
Міні – бесіда з учнями: 1. Для чого ми виконуємо дихальні вправи ? 2. Виконайте вправу «Кроки». |
1 хв. |
Підвести учнів до наступних відповідей: 1. Дихання – це природній процес. Комплекс дихальних вправ – це набір вдихів і видихів, які допомагають поліпшити самопочуття при захворюванні дихальних шляхів. |
|
2. |
Основна частина. |
22 хв. |
|
|
1. |
Підготовчі вправи до ведення, передач та зупинки м’яча: 1. – В.п. – о.с. 1. – носком лівої ноги ледь торкнутися м’яча; 2. – зміна положення ніг; 3 – 4. – теж саме. 2. – В.п. : стоячи на правій нозі, ліва в упорі носком на м’яч. 1 – 4. Перекачування м’яча від носка до п’яти, не відриваючи стопу ноги від м’яча; 1 – 4. – зміна ніг, виконуємо теж саме. Після кожного виконання вправи дріб’язковий біг на місці. |
2 хв
3 – 4 раз
3 – 4 раз |
М’яч не повинен зрушити з місця. Ноги згинати в колінах. Після кожного виконання вправи дріб’язковий біг на місці.
Постійний контроль м’яча, не допускати втрати контролю. |
|
2. |
З двох кіл діти перешиковуються в одну колону з послідовним перешикуванням у 5 колон. |
30 с |
Слідкувати за дистанцією. |
|
3. |
Введення м’яча носком у кроці, зупинка м’яча, що котиться підошвою. Передача м’яча внутрішньою стороною ступні наступному учневі. |
3 – 4 раз 3 хв. |
Напроти кожної колони на відстані 10 метрів стоїть фішка. Слідкувати за правильністю виконання. Контроль м’яча, не допускати втрати м’яча. |
|
4. |
«Еко - удар» |
3 хв. |
Напроти кожної команди стоять кольорові ворота: зелені, жовті, помаранчеві, чорні, червоні. Кожен учень з команди повинен зробити удар внутрішньою стороною ступні по нерухомому м’ячу в ворота. Коли команда виконала завдання, вона міняється місцями з другими командами. Перемагає команда яка зробила більше влучних ударів по всім воротам. |
|
5. |
Рухлива гра «Дзиґа» |
3 хв. |
Діти розподіляються в команди по 4 – ри. Обирають ведучого,інші стають в коло, взявшись за руки щоб оберігати учня, якого буде ловити ведучий. Вчити дітей чесної гри,та не порушувати правила техніки безпеки. |
|
6. |
Заключна частина. |
5 хв. |
|
|
7. |
Вправа на розслаблення «Подорож на повітряній кулі». |
|
Сьогодні ми відправимось з вами в подорож на повітряній кулі. Ляжте, закрийте очі й уявіть, що зайшли на борт повітряної кулі. Їй дуже – дуже важко відірватись від землі. Ми відчуваємо, як вітер трохи підняв її від землі, а густа, висока травичка не відпускає кулю вище. Та ось вітер сильнішає, куля піднімається вище, вище й вище. А ви самі стаєте, як маленькі, легенькі повітряні кульки. Ви легкі, ніжні, вітерець грається з вами, лоскоче ваші носики, волоссячко. Вам легко – легко, ви вдихаєте в себе чисте повітря, воно пахне квіточками. Вітерець похитує вас. Ви вільні – вільні, ви летите. Вітерець тихшає – тихшає, повітряна куля легенько опускається на землю, густа зелена травичка стрічає вас, можна покачатись на ній. |
|
8. |
Замірювання ЧСС за 6 с.
|
30 с |
Запитати учнів про самопочуття. |
|
9. |
Міні – бесіда з учнями: щодо підведення підсумків уроку. 1. «Чого нового ви дізнались»? 2. Чому ви навчились? 3. Що у вас не виходило? Організований вихід із спортивної зали. |
|
Мотивувати дітей до активних занять на уроках фізичної культури. |
|