Біологія 8 клас Урок №21 Дата проведення уроку
Тема. Травлення в шлунку.
Мета:
Освітня: розширити знання учнів про будову та функції травної системи; сформувати уявлення про будову шлунку.
Розвиваюча: розвивати вміння порівнювати, аналізувати, устанавлювати причинно-наслідкові звязки.
Виховна: виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я
Цілі:
учні повинні знати:
учні повинні вміти:
учні повинні розуміти:
Обладнання: таблиця «Органи травлення», картки із завданням.
Базові поняття й терміни: травлення, шлунок, шлунковий сік, залози, ферменти, пепсин, слиз, хлоридна кислота, травлення
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
Епіграф
«Розум полягає не тільки у знанні,
але й у вмінні застосовувати знання надалі»
Арістотель
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань
Біологічний диктант – закінчіть речення, вставте пропущенні слова (кожне речення – 1 бал)
1.Слизова оболонка, що вкриває зубні відростки щелеп, утворює _____________
2. Кожний зуб складається з: ______________________________________
3. Коронка ззовні вкрита _____________________
4. Порожнина у середині зуба, що заповнена пухкою сполучною тканиною, судинами і нервами, це __________________________
5. Різці мають 1 корінь, а малі кутні зуби______________
6.У людини постійних зубів ___________
Робота з малюнком (Розгляньте малюнок і підпишіть на ньому складники зуба) ( 6 б)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Цікаві факти про шлунок
Ø За добу у людини виділяється від 0,5 до 2 літрів шлункового соку.
Ø Шлунок служить першою лінією оборони для вашої імунної системи. Він містить соляну кислоту, яка допомагає вбити бактерії і віруси, які потрапляють з їжею.
Ø Коли ви червонієте, шлунок також стає червоним.
Ø Ваш шлунок створює новий шар слизу кожні два тижні. Він робить це, тому що соляна кислота може перетравити шлунок та інші органи, і слиз захищає шлунок від цього.
Ø Травлення в шлунку може відбуватися лише при температурі тіла 36-37°С і за наявності соляної (хлоридної) кислоти.
Ø Шлунок є невід'ємною частиною травної системи, але у різних тварин він виглядає по-різному.
Ø Деякі тварини мають шлунки з декількома відсіками: у корів та інших жуйних тварин – жирафів, оленів і великої рогатої худоби – чотирикамерні шлунки, що допомагає їм перетравлювати рослинну їжу.
IV. Пояснення нового матеріалу
Пояснення з елементами бесіди
Шлунок — розширений відділ травного каналу. У дорослої людини довжина шлунка становить 21-25 см, а його ємкість 1-3 л. У людей, які постійно переїдають, об'єм шлунку може збільшуватись до 10 л.
Робота із фото
Будова шлунка. (мал.47 ст.47 підручник)
У шлунку їжа змішується із шлунковим соком. Шлунковий сік, окрім ферментів, містить соляну кислоту та фермент пепсин, що розщеплює білки тваринного та рослинного походження. За добу продукується 3 л. шлункового соку.
Шлунковий сік, як і слина, віділяється рефлекторно. Рефлекторний механізм виділення шлункового соку довів Іван Павлов (фістульна методика).
Повідомлення учнів.
IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
Самостійна робота
Заповнення порівняльної таблиці
Відділ травної системи | Особливості будови | Ферменти, що секретуються | Процеси, що відбуваються |
Ротова порожнина | |||
Шлунок |
VІ. Підсумок уроку. Оцінювання.
V. Домашнє завдання: § 9 ст 46-48, додатково підготувати повідомлення «Травлення в кишечнику»
Біологія 8 клас Урок №21 Дата проведення уроку
Тема. Травлення в шлунку.
Мета:
Освітня: розширити знання учнів про будову та функції травної системи; сформувати уявлення про будову шлунку.
Розвиваюча: розвивати вміння порівнювати, аналізувати, устанавлювати причинно-наслідкові звязки.
Виховна: виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я
Цілі:
учні повинні знати:
учні повинні вміти:
учні повинні розуміти:
Обладнання: таблиця «Органи травлення», картки із завданням.
Базові поняття й терміни: травлення, шлунок, шлунковий сік, залози, ферменти, пепсин, слиз, хлоридна кислота, травлення
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
Епіграф
«Розум полягає не тільки у знанні,
але й у вмінні застосовувати знання надалі»
Арістотель
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань
Біологічний диктант – закінчіть речення, вставте пропущенні слова (кожне речення – 1 бал)
1.Слизова оболонка, що вкриває зубні відростки щелеп, утворює _____________
2. Кожний зуб складається з: ______________________________________
3. Коронка ззовні вкрита _____________________
4. Порожнина у середині зуба, що заповнена пухкою сполучною тканиною, судинами і нервами, це __________________________
5. Різці мають 1 корінь, а малі кутні зуби______________
6.У людини постійних зубів ___________
Робота з малюнком (Розгляньте малюнок і підпишіть на ньому складники зуба) ( 6 б)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Цікаві факти про шлунок
IV. Пояснення нового матеріалу
Пояснення з елементами бесіди
Шлунок — розширений відділ травного каналу. У дорослої людини довжина шлунка становить 21-25 см, а його ємкість 1-3 л. У людей, які постійно переїдають, об’єм шлунку може збільшуватись до 10 л.
Робота із фото
Будова шлунка. (мал.47 ст.47 підручник)
У шлунку їжа змішується із шлунковим соком. Шлунковий сік, окрім ферментів, містить соляну кислоту та фермент пепсин, що розщеплює білки тваринного та рослинного походження. За добу продукується 3 л. шлункового соку.
Шлунковий сік, як і слина, віділяється рефлекторно. Рефлекторний механізм виділення шлункового соку довів Іван Павлов (фістульна методика).
Повідомлення учнів.
IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
Самостійна робота
Заповнення порівняльної таблиці
Відділ травної системи |
Особливості будови |
Ферменти, що секретуються |
Процеси, що відбуваються |
Ротова порожнина
|
|
|
|
Шлунок
|
|
|
|
VІ. Підсумок уроку. Оцінювання.
V. Домашнє завдання: § 9 ст 46-48, додатково підготувати повідомлення «Травлення в кишечнику»