План - конспект уроку з читання.

Про матеріал

Читання для людини - це і знання, і логічне мислення, і впевненість в своїх силах. Дуже важливо зацікавити дитину читати книжки, бо саме через читання людина формує свою особистість, виховує себе. Урок позакласного читання - є одним із цікавіших уроків!

Перегляд файлу

План – конспект уроку з читання . 1 клас.

ТЕМА:   М. Т. Трублаїні. «Про дівчинку Ната­лочку і сріблясту рибку.»

МЕТА: Вчити орієнтуватися у структурі тексту, формувати уміння визначати головну дум­ку, розвивати спостережливість.

Формувати уміння працювати над тек­стом, вникати в його зміст, удосконалю­вати навички правильного і виразного читання.

Виховувати почуття дружби, взаємопо­ваги один до одного.

Хід уроку

І. Мовна    розминка.

  1. Фонетична зарядка.    Тигреня мале ричить. Яку букву воно вчить?
  2. Мовна загадка.           Чого нема у воді, аєв морі, річці, озері?( р – р - р)

3. Скоромовка.             Рибка плаває, гуляє. Рак на неї поглядає.

(Учні тренуються вимовляти скоромовку з різною інтонацією: здивовано, радісно, запитально, сумно, спокійно, а потім швидко.)

4. Розпитування.

а) діти працюють по складовим таблицям - 1 хв.;

б) читання мовчки художньої літ.-ри «Ластівка» с.192-193 - 2 хв.;

в) тест;

1. Це жили Ведмежата ?

а) в лісі; б) на галявині;

2. Що вони назбирали звечора?

а) калинаи; б) малини;

3. З ким грали в піжмурки?

а) з сонечком; б) з синичками;

4.Якому Ведмежаткові захотілося їсти ?

а) чорненькому; б) руденькому;

(Відповіді: 1.а. 2.6. З.б. 4.а.)

г) взаємоперевірка та оцінювання;
5. Підсумок.

 

II. Повідомлення    теми    та    мети    уроку.

  • Сьогодні ми прочитаємо казку відомого українського письменника Миколи Трублаїні. Цей письменник, хоч прожив недовго, але залишив багато чудових творів. Загинув він на Великій Вітчизняній війні, коли йому було 34 роки.

У своїх численних оповіданнях він розмовляв з читачами відверто, як з рівними. Він знайомив дітей з життям народів Сибіру, Якутії, Камчатки, Кавказу і Криму.

  • Прочитайте назву казки. Як ви думаєте про кого у ній йдеться?

III. Опрацювання   казки.

1. Слухання казки (під музику).

- Чи правильне припущення ви зробили? Які ще є дійові особи, крім названих?

2. Словникові слова ( читання колонок слів з дошки).
Білий в озері одного разу
Великий                             з шиєю                             не їж
Срібляста                         у воді                               чого ти
Глибокому                        на дно                              мене тут
Довгою                             на берег                            а сама

Ф і з.    х в.   для    очей.

3. Повторне читання казки.

а) вголос (1 частина тексту).

- Хто жив в озері? Прочитайте опис озера.

- Хто крім рибки плавав по озеру? Прочитайте опис лебедя.
- Чому рибка почала проситися? Що відповів лебідь?

- Де шукала рибка черевички?

- Уявіть, що ви актори і працюєте в театрі. Директор театру вибирає акторів на роль рибки та лебедя. Треба прочитати діалог рибки та лебедя, та передати правильну інтонацію.

б) читання „ланцюжком" (2 частина тексту).

- Кому розповіла рибка про своє горе? А жабка?
- Куди полетів горобчик? Чому він туди полетів?

в) читання пошепки (до кінця).

  • Що наказала дівчинка горобчику?
  • Як віддячила рибка жабці?
  • Чи відмовив їй хоч хтось у просьбі? То якими ж були ці герої? (чемними).
  • На кого з героїв ви сердиті? Кого було жаль? А кому - вдячні?
  • Доведіть, що цей твір - казка.

IV. Мовно-логічне   завдання.

а) робота з картками - блискавками;

- Я показую картки - блискавки, ви кажете кому відповідає ця дія.

б) робота в парах ( два учня біля дошки);

- Доберіть слова дії, які відповідають до горобця і лебедя.

в) перевірка;

Лебідь Горобчик

плавав почув

зустрів зацвірінчав

хотів з їсти полетів

сказав віддав

г) оцінювання;

V. Визначення головної думки казки.

  • Що автор хотів нам сказати цією казкою?
  • Чи просили ви колись у когось допомоги?
  • Чи траплялось, що вам відмовляли? Що ви відчували? (сум, гнів, обурення)
  • Що зрозуміли, прочитавши казку?

VI. Підсумок.

Складіть прислів'я. Яке з них виражає головну думку казки?
Лихий доброго в біді.

Друзі пізнаються не переважать.

Два хитрих мудрого псує.

 


 


 

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
1064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку