ТЕМА. Всеволод Нестайко „В Палаці Чарівних Казок." (Уривок з повісті казки 'В країні Сонячних Зайчиків".

Про матеріал
Цей урок розширює знання учнів про літературні чарівні казки і їх авторів. Розвиває вміння знаходити в структурі тексту описи, швидко орієнтуватися в тексті. Удосконалює навички правильного і виразного читання та навички літературного аналізу твору. Викликає бажання стати активними читачами книжок Всеволода Нестайка.
Перегляд файлу

ТЕМА. Всеволод Нестайко „В Палаці Чарівних Казок."

(Уривок з повісті казки 'В країні Сонячних Зайчиків".

 МЕТА.     Розширювати знання учнів про літературні чарівні казки і їх авторів.

Розвивати вміння знаходити в структурі тексту описи, швидко орієн­туватися в тексті. Удосконалювати навички правильного і виразного читання та навички літературного аналізу твору. Викликати бажання стати активними читачами.

ОБЛАДНАННЯ. Будиночки (малюнки), ілюстрації казок, лабіринт.

ХІД    УРОКУ

 І.ПЕРЕВІРКА  ДОМАШНЬОГО   ЗАВДАННЯ.

  1. Завдання №1 в зошиті на стор.32.
  2. Тест. Завдання.

І/Звідки приїхала дівчинка... а)з великого міста; б):; маленького села;

2. У дівчинки була одна біда... а)вона забувала назви квітів; б) вона забувала поливати їх;

3.Бризнули з очей дрібні сльози і покотилися... а)у траву; б) до пенька;

4.Пішла дівчинка до лісу по суницю та забула...

а) стежку;

б)глечик;

5.3 того часу дівчинка рідко коли щось забуває. Як не може відразу відповісти,то... а)хвилину подумає; б)хвилину побігає;

6.Якщо читати казку в особах, скільки читців необхідно?
а)2; 6)3; в)4.

3. Підсумок.

Відповіді: І. а 4. <х,6

  1. а 5. а
  2. а 6. в.

II. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

- Сьогодні ми з вами помандруємо в чарівне місто. Ми з ним нерозлучні в дитинстві,але й дорослими не забуваємо про нього. Бо мудрість, добро, краса його – невичерпність. Отже, ми мандруємо до казкового міста. Це дуже велике місто. Зупиняючись на його вулицях, відкриватимемо щось нове і цікаве.

(Звучить музика про казку)

1. Зупинка на вулиці Народній.

- Дуже звичне для нас слово "казка",а який великий зміст ховається за цим словом!

- З чим асоціюється у вас це слово?

- Казки почали складати ще в глибоку давнину і передавали в усній формі із століття в століття, з покоління в покоління. Над казкою працювали сотні, тисячі людей.

  • Як називаються такі казки?
  • Перша вулиця, якою ми пройдемо, це вулиця Народна. (Вивішується назва.) Назвіть народні казки, які визнаєте. (Вивішуються малюнки героїв.)

2. Зупинка на вулиці Казкарів.

- Казки, як правило, розповідаються, а не читаються. Ці традиції збереглися з давніх часів, коли люди не знали писемності, Одні розповідали. А інші, такі як І.Франко, О.Пушкін, Г.К.Андерсен, брати Грімм, Шарль Перро записували ці казки. Щось доповнили, щось змінили, і ми з вами отримали авторські літера­турні казки.

- Наша подорож продовжується, ми на вулиці казкарів.

(Вчитель відкриває дошку, на якій малюнки будиночків.)

- Ці будиночки порожні. їх жителі залишили записки, в яких вказують, де вони. Кожна група має такий будинок. Відгадайте,будь ласка, герої яких казок там живуть, хто автор.

Записки.

І .Я дуже хочу з вами познайомитись, але соромлюсь своєї гидкої зовнішності.

(А. К. Андерсен ' 'Гидке каченя''.)

2. Терміново викликали лікувати звірів в Африку. (К. Чуковський "Айболить ".)

 3. Пішла до бабусі, понесла їй пиріжки.(Ш.Перро "Червона Шапочка".)

4. Побіг до школи, бо нічого не знаю. (М.Носов "Пригоди Незнайка та його дру­зів.)

5. Ми з Гердою у саду садимо троянди. (Г.К.Андерсен "Снігова Королева ".)

6. Пішла провідати семеро гномів.(Ш.Перро "Білосніжка і семеро гномів".)

7. Я в гостях у П`ятачка.(Алан Мілн "Віні-Пух і всі, всі, всі... ".)


3. Подорож лабіринтом.

- Пройшовши найзапутанішу вулицю міста, ви дізнаєтесь, де ми зараз побуваємо.


 -А допоможе на у цьому твір відомого українського письменника В. Нестайка і його герой - хлопчик Веснянка.

III. Опрацювання тексту.

1. Словникова робота.

- Щоб потрапити у Палац Казок, треба піднятися по сходах "словах".
височів   грати гамірно

зубчасті кімнати корито

чарівниці спортивними химерний

страховиська        дванадцятипудові        гаптували

  •                  Які слова було найважче прочитати? Які "сходинки" слів були малозрозумілі?

Корито - це відкрита дерев'яна або металева посудина довгастої форми, яка використовується для прання білизни, напування худоби.

Химерний - фантастичний, чудернацький.

2.Читання твору.

- Як ви гадаєте, хто повинен жити в Палаці Казок?

 а)мовчазне читання 1 частини (І абзац);

 б)аналіз прочитаного та вибіркове читання:

  - Що можна сказати про зміст прочитаного? Що він вам нагадує?

- Фігури яких казкових героїв прикрашали Палац?

 - Які стіни були в Палаці?

 - Чим вони були прикрашені?

  - Прочитайте, де сиділа прекрасна царівна.

 - Прочитайте,що сказано про Змія Горинича.

 - Знайдіть в тексті з чим порівнюється вікна Палацу.

 - Чи правда, що біля входу лежали лагідні кішки? Доведіть словами тексту.

 - На що був схожий сам вхід в Палац? Прочитайте.

- Яка повинна бути інтонація читання опису? Хто хоче спробувати прочитати?

 - Про кого з казкових героїв забули сказати? Прочитайте цей уривок.

- Як би ви зустріли такий палац, ви б злякались? Давайте дізнаємось, чи злякався хлопчик Веснянка?

 

в) читання '"ланцюжком" по реченням 2 частини;

г) аналіз прочитаного:

- Чи злякався Веснянка? Чому? Які слова тексту є підсумком цього?

- Яким був Палац всередині?

- Чим займалися добрі феї і чарівниці?

- Кого крім них побачив хлопчик? Що вони робили? Прочитайте.

д) читання пошепки 3 частини;

- Кого побачив біля Палацу Веснянка?

- Яка сюжет прочитаного вам сподобався більш?

- Як себе ночували у Палаці принци та принцеси, королі та королеви?

Прочитайте.

  •       Пригадайте і назвіть твори, в яких вони "живуть"
  •       Які герої вам зовсім незнайомі? є)читання 4 частини;

ж) аналіз;

- Що здивувало Веснянка у Дитячій кімнаті?

- Які предмети викладаються в школі?

-А хто гам вчителі?

- Як вчилися діти у школі?

- Які казкові герої ходили до школи? З яких вони творів? Хто з них вам

незнайомий?

З. Мовно - логічне завдання.

а) робота в зошитах (с.34). Гра '"З'єднай назви казок  та їх персонажів»

IV. Підсумок уроку.

  •                  Ми з вами повернулися із Казкового міста, жителі якого чемні, добрі і ввічливі. А який автор завів своїм твором у це місто? Дізнатись більше про героїв творів В.Нестайка ви зможете, прочитавши статтю на сі05-106. А щоб ще раз потрапити у Місто Добрих Чарівних Казок,треба читати. Вибери того героя, який вам найбільше сподобався, і швидше поспішайте на зустріч з ним на сторінках його книжок. Дружіть з книгами, будьте активними читачами. Пам'ятайте, що книга - джерело знань, ваш друг і порадник.

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
2056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку