План - конспект уроку з мистецтва (інтегрований курс) 5 клас "Одвічні ритми мистецтва. Орнаментальні мотиви"

Про матеріал
План - конспект уроку з мистецтва (інтегрований курс) 5 клас "Одвічні ритми мистецтва. Орнаментальні мотиви"
Перегляд файлу

Урок № 6 

Урок № 3. Одвічні ритми мистецтва. Орнаментальні мотиви
Практичне завдання: створення стрічкового орнаменту в техніці «аплікація».
Мета уроку: формування ключових компетентностей: загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями національної культури;
міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини;вміння давати естетичну оцінку творам декоративно­прикладного мистецтва, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва;
вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, самостійно виконувати практичне завдання;
предметних компетентностей: розширити знання про декоративне мистецтво; формувати поняття про ритм в природі та мистецтві; вчити складати і розуміти символіку орнаментів; розвивати відчуття композиційної рівноваги, нестандартність мислення та фантазію при створенні орнаментів в техніці «аплікація».
Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: аплікація.
Оснащення уроку: проектор, ноутбук, кольоровий папір, клей, ножиці.
Хід уроку
1. Організаційний момент
2. Повідомлення теми і завдань уроку               відео 1
Кожна людина від природи наділена своїм особливим даром, хтось зачаровує нас своїм співом, хтось вражає хореографічною майстерністю, віртуозною грою на музичних 
інструментах… Та всіх об’єднує – бажання творити красу.
3. Актуалізація опорних знань
1. Що таке ритм?

2. Дайте визначення поняття мотив

3. які календарно – обрядові пісні ви знаєте?

4. Хто такий Василь Миколайович Верховинець?

5. Що таке стилізація?

4. Вивчення нового матеріалу

МИСТЕЦЬКА СКАРБНИЧКА

Орнамент — візерунок, побудований на ритмічному чергуванні

елементів.

Рапорт— повторюваний у незміненому вигляді фрагмент орнаменту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

мотив

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наспів, частина музичної теми

 

Характерний елемент орнаменту


На ритмічному чергуванні певних елементів зображення побудовано орнамент. У музиці є подібне слово «орнаментика», що означає «прикрашання, оздоблення мелодії».

Орнамент, як і мелодія, також будується за певними мотивами. Саме мотивами і різняться орнаменти. Якщо для створення орнаменту використано мотиви природи, його називають рослинним. Якщо ж мотивом орнаменту обрано лінії та геометричні фігури, він називається геометричним. Поєднання цих мотивів створює змішаний орнамент.

  • Визначте мотиви, за якими побудовані орнаменти на поданих зразках. Фото 1

В орнаментах зазвичай використовують не реальні, а стилізовані (узагальнені, спрощені) зображення фігур і предметів, Оригінальність орнаменту залежить від складності елементів рапорту. Фото 2

Визначте, який із двох наведених зразків рапорту відповідає за будовою куплету пісні. Обґрунтуйте свою думку. фото 3

 

5. Практична робота
Виконайте орнамент у стрічці (аплікація) в одному з варіантів. Прикрасьте орнаментом закладку для книжки й подаруйте друзям.

Варіант 1 — зооморфний орнамент                                    фото 4

Варіант 2 — рослинний орнамент фото 5

Бесіда з техніки безпеки. (згадаймо, як користуватися ножицями, як їх необхідно передавати?) 
Мистецькі поради

Виріжте з кольорового паперу стрічку.

Намітьте основні елементи композиції.

Позначте на стрічці мотиви та рапорт.

Із складеного кольорового паперу виріжте деталі орнаменту.

Прикрасьте орнамент декором..

6. Підсумок уроку
Узагальнення.
1 . Що таке ритм? Порівняйте, як він виявляється в музиці та образотворчому мистецтві.

2.  Назвіть види орнаментів.

3.  Які мотиви використовуються в орнаментах?

 4   Поясніть,  що таке стилізація.  Наведіть приклади стилізованих зображень.

Фронтальна демонстрація виконаних робіт, колективний аналіз виконаних робіт. 

Домашнє завдання. Визначте види орнаментів й мотиви на різних виробах у вашій родині (посуд, одяг тощо).  На наступний урок принести все для аплікації

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
10 жовтня 2020
Переглядів
3164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку