План-конспект уроку інтегрованого курсу мистецтво "Між контрастом і нюансом"

Про матеріал
План-конспект уроку "Між контрастом і нюансом" 5 клас мистецтво (інтегрований курс)
Перегляд файлу

Тема. «Між контрастом і нюансом»

Практичне завдання: створення декоративної композиції «Морська Царівна» в контрастному чи наближеному колориті.

Мета: формування ключових компетентностей:

  • Загальнокультурні: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, любов та бережливе ставлення до природи.
  • Міжпредметні естетичні: розвивати навики давати естетичну оцінку творами мистецтва та роботам однокласників, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва.
  • Предметні: поглибити розуміння здобувачами освіти понять «нюанс», «контраст»; закріплювати навички роботи фарбами; формувати вміння сприймати, розрізняти та аналізувати співвідношення кольорів; розвивати асоціативно-образне мислення, стимулювати розвиток допитливості.

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми, використовувані вчителем на уроці: коментар, демонстрація наочності, організація сприймання пізнавальної та образотворчої діяльності учнів, активація творчого потенціалу дітей, індивідуальне консультування, порівняльний аналіз.

Техніка виконання: ліплення.

Оснащення уроку:

1. Інформаційні засоби навчання.

2. Малюнки із зображенням рибок, учнівські роботи, репродукції картин, ватмани із зображенням моря.

3. Таблиці та схеми поетапної побудови композиції «Рибки», таблиця «Колірне коло».

4. Аркуш паперу А4, акварельні чи гуашеві фарби, пензлики, серветки, нерозливайки.

Види мистецтв, навчальні предмети, що інтегруються на уроці: українська та зарубіжна література, природознавство, музичне мистецтво.

Форма проведення: урок-подорож у країну кольорів.

Словник: контрастні та нюансні кольори, світлота, відтінки, тон.

Етапи уроку

І. Організаційний етап – 1 хв.

Привітання. Підготовка учнів до навчальної діяльності, доцільна організація робочого місця.

ІІ. Актуалізація опорних знань – 2 хв.

- Ми сьогодні маємо шанс потрапити до казки. Ви любите казки?

2.1 «Мозковий штурм»

Не ходжу і не літаю,

А ти спробуй дожени.

Я буваю золота

Тільки в казку зазерни! (Золота рибка)

- Хто створює казки?

Письменник, добираючи слова, як художник фарби, створює казку, і навіть цілий казковий світ. Так О.С.Пушкін, написавши свою казку «Про золоту рибку», створив для нас всемогутню володарку морів «Золоту рибку». І нам хочеться вірити, що десь, у морських глибинах, мешкає морська царівна, яка виконує бажання.

- Які ще казки або мультфільми Ви знаєте про рибок?

- Які казки і прислів’я є про риб? Поясніть їх зміст.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні ми помандруємо в країну кольорів, розкриємо ще декілька її таємниць, які допоможуть нам покращати нашу майстерністю живопису – будемо вчитись добирати кольори та утворювати відтінки кольорів, гармонійно їх поєднувати. Створимо групову композицію «Морський світ», в якій розмістимо золоту рибку на контрастному або нюансному тлі.

IV. Мотивація навчальної діяльності

4.1Повторення про кольори.

-Які існують основні кольори?

-На які дві групи поділяються кольори?

Кольори, які мають колірний тон (червоний, жовто-зелений, синьо-фіолетовий) наз. хроматичними.

Кольори води, моря – всі відтінки блакитно-синіх – створюють холодну гаму.

Для зображення Морської Царівни- золотої рибки, нам потрібні теплі кольори ( це кольори, що нагадують колір вогню і сонця – жовтий, помаранчевий, червоний та всі їх відтінки).

V. Навчально-пізнавальна робота

5.1 Теоретико-аналітична робота (5-10 хв.)

Мистецький словничок

- Що таке контраст? Наведіть приклади контрасту.

-Що таке нюанс? Наведіть приклади.

  • Контрастні кольори – кольори, максимально віддалені один від одного на колірному колі.
  • Нюансні кольори – кольори, що близькі за кольором і силою світла.
  • Світлота – це те, залежно від чого ми кажемо «світлий чи темний» колір.
  • Відтінки кольору – колір, який утворюється при змішувані його з іншими кольорами.

Відтінок = колір+колір

  • Тони кольору – колір, який утворюється при змішуванні його з білою чи чорною фарбою.

Тон=колір+біла/чорна фарба

- Світ наповнений кольором. Без нього все навколо було б сірим чи одноманітним, зовсім безрадісним. Саме він допомагає передавати різнобарв’я довкілля, дивовижне поєднання кольорів у природі.

- У живописі без знання законів кольору важко реалістично зобразити натуру. Кожен предмет має свій визначений колір, тобто колірний тон, насиченість і світлоту.

5.2 Розгляд зображення рибок на контрастному та нюансному фонах

- Ви переконались, що теплі кольори, яскравіші, виразніші і помітніші на холодному фону, а холодні – на теплому. Коли художники хочуть зробити зображення більш виразним, то виконують його на фоні контрастного кольору. Цей принцип називають законом додаткового кольору.

5.3 Аналіз репродукцій картин: Анрі Матіс «Червоні рибки», Михайло Врубель «Морська Царівна», Марина Наірашвілі «Золота рибка».

- Що зображено на картині?

- Які кольори переважають?

- Назвіть контрастні (або нюансні) кольори. Для чого їх використав художник?

- Які почуття викликає цей твір?

- Як називають художників, які зображують тварин ? (анімалісти)

5.4 Пояснення до творчого задуму

- Пропоную створити кожному свій образ Морської Царівни – Золотої рибки за власним задумом та на основі переглянутих зразків. Але є одне «но», перший варіант створює рибку в нюансних кольорах, другий варіант – контрастних кольорах.

5.4.1 «Мозковий штурм»

- Що Ви знаєте про рибку?

- Де вони мешкають?

- Які особливості її будови, забарвлення?

- Які емоції, почуття у вас з’являються, коли ви спостерігаєте за рибками в акваріумі?

Педагогічний малюнок

Аналіз форми та будови рибки( побудова вчителем на дошці).

1. Тіло – видовжене, має форму: овал, трикутник, листок.

2. Хвіст – роздвоєний, пластичний.

3. Плавники – зверху і знизу.

4. Відокремлюємо голову рибки жабрами.

5. Промальовуємо дрібні деталі- очі, ротик.

6. Декоруємо візерунком – луска.

VІ. Закріплення нового матеріалу. Творча, практична робота

6.1 Самостійна робота учнів під керівництвом вчителя (25-30 хв)

                             Фізкультхвилинка «Підводне Царство»

 

VІІ. Підсумок уроку. Аналіз та оцінювання групових робіт учнів

- Чи правильно підібрали колір рибок кожний учасник команди?

- Де ми можемо використати ці малюнки?

Рефлексія

  • Мене сподобалось…
  • Було цікавим…
  • Сьогодні я дізналась(дізнався)…
  • Я запам’ятав(запам’ятала)…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
1956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку